;
درمان خانگی و گیاهان داروییسلامت

پیاده‌ روی کوتاه قاتل دیابت: این ساعت پیاده روی کنید!

پیاده‌ روی کوتاه قاتل دیابت: پیاده‌ روی کوتاه پس از صرف غذا، حتی به مدت دو دقیقه، می‌تواند به بهبود کنترل قند خون کمک کرده و احتمال ابتلا به دیابت نوع دو را کاهش دهد. مطالعات اخیر نشان داده‌اند که پیاده‌روی مختصر و آرام به مدت تنها چند دقیقه پس از صرف غذا می‌تواند در کاهش سطح قند خون بسیار مؤثر باشد.

این تحقیقات تأکید می‌کنند که حتی پیاده‌روی کوتاه پس از خوردن غذا نسبت به نشستن یا ایستادن، تأثیر قابل توجهی در تنظیم سطوح قند خون دارد. این فعالیت ساده به تدریج و به طور موثر به کنترل قند خون کمک می‌کند و می‌تواند در پیشگیری از دیابت نوع دو مؤثر باشد.

بیشتر بخوانید: ۵ مواد غذایی ضد پیری که سلبریتی ها می خورند!

با ما همراه باشید تا در ادامه ی مقاله پیاده‌ روی کوتاه قاتل دیابت از سلامت از سری مطالب تناسب اندام و تغذیه به بررسی دقیق و جامع این موضوع بپردازیم. با مجله گفتنی همراه باشید.

پیاده‌ روی کوتاه قاتل دیابت

پیاده‌ روی کوتاه قاتل دیابت، کارشناسان بر اهمیت ایجاد یک برنامه منظم پیاده‌روی، متناسب با محدودیت‌های فیزیکی و زمانی فرد، تأکید دارند. افزودن فعالیت‌های آرامش‌بخش مانند گوش دادن به کتاب صوتی یا انجام مدیتیشن هنگام پیاده‌روی، تجربه ورزشی را بهبود می‌بخشد. دو دقیقه پیاده‌روی سبک بعد از غذا می‌تواند به کاهش قند خون و کاهش خطر دیابت نوع دو کمک کند. این یافته‌ها برگرفته از یک متاآنالیز انجام شده توسط محققان دانشگاه لیمریک در ایرلند است که هفت مطالعه را بررسی کرده‌اند.

پیاده‌ روی کوتاه قاتل دیابت1

این هم بدردت میخوره: درمان سنگ صفرا با زرشک: اگر سنگ صفرا دارید این جوشانده را درست کنید!

پیاده‌ روی کوتاه قاتل دیابت

پیاده‌ روی کوتاه قاتل دیابت، نتایج نشان دادند که بهترین زمان برای پیاده‌روی بین ۶۰ تا ۹۰ دقیقه پس از غذا است که قند خون به بالاترین سطح خود می‌رسد. شرکت‌کنندگان در مطالعه در دو گروه تقسیم شدند: گروهی که ایستاده بودند و گروه دیگری که راه می‌رفتند. هر دو گروه برای ۲ تا ۵ دقیقه در هر ۲۰ تا ۳۰ دقیقه طی روز به فعالیت پرداختند. تحقیقات نشان داد حتی چند دقیقه پیاده‌روی آهسته به طور قابل توجهی سطح قند خون را کاهش داده است.

پیاده روی کوتاه

در پنج مطالعه از هفت مورد، شرکت‌کنندگان فاقد هرگونه سابقه دیابت بودند، در حالی که دو مطالعه دیگر شامل افراد مبتلا به دیابت و افراد غیر دیابتی بود. نتایج نشان داد افراد چاق نیز پس از پیاده‌روی، کاهش قابل توجهی در سطح قند خون تجربه کردند، اما تأثیر چشمگیری بر سطح انسولین یا فشار خون مشاهده نشد. محققان همچنین بیان کردند که پیاده‌روی طولانی‌تر پس از غذا می‌تواند در طی چند ماه باعث کاهش چربی در اندام های بدن شود که در دراز مدت باعث می شود اندام فشرده تری داشته باشید.

 

این مطالب هم جالبه:

چای قاتل بیماریها که با یک تیر 3 بیماری را نابود می کند!

خواص پسته: 5 دلیل قانع کننده برای اینکه چرا باید هر روز پسته بخوریم!

درمان تیر کشیدن قلب: اگه یهو قلبت تیر می کشه این کارها رو انجام بده

بهترین ادویه برای کاهش وزن: با این ادویه تا عید لاغرتر شو!

قاتل تپش قلب: 8 ماده خوراکی برای سلامت قلب اگر استرس دارید

نوشیدنی کاهش وزن: ۴ نوشیدنی که تا عید لاغرت میکنه!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × یک =

دکمه بازگشت به بالا