;
درمان خانگی و گیاهان داروییسلامت

ماسک طبیعی خانگی برای تحریک رشد ریش در مردان

 رشد ریش: با ترکیب برخی از مواد طبیعی می توانید یک ماسک خانگی برای تحریک رشد ریش تهیه کنید.

ماسک طبیعی خانگی به عنوان مکملی برای تحریک رشد ریش محبوب شده است. به طور خاص، این یک محصول مبتنی بر روغن است که وعده تغذیه فولیکول های مو را برای تقویت رشد موهای صورت می دهد. شواهد، نشان می دهد که استفاده مکرر از آن نتایج مطلوبی را به همراه دارد. با این حال، نظرات در مورد اثربخشی آن متفاوت است. در حالی که برخی از آن حمایت می کنند، برخی دیگر مزایای فرضی آن را زیر سوال می برند.

 

در هر صورت درست کردن آن آسان است و مواد آن عموماً برای اکثر افراد بی خطر است. اگر می خواهید این ترکیب را امتحان کنید با بخش سلامت از وبسایت گفتنی همراه باشید.

برای این روزها خیلی مهمه: 10 ترفند مراقبت از پوست در هوای آلوده: این پاکسازی عمیق و برای شفاف شدن پوستت انجام بده!

آنچه باید در مورد رشد ریش بدانید

قبل از دانستن دستور تهیه ماسک برای تحریک رشد ریش، لازم است توضیحاتی در این زمینه ارائه شود. قبل از هر چیز مفید است بدانید که رشد موهای صورت تا حد زیادی توسط ژنتیک و فعالیت هورمونی تعیین می شود.

به طور خاص، فرضیه‌ها نشان می‌دهند که سطح تستوسترون – به ویژه دی هیدروتستوسترون (DHT) – در این فرآیند دخیل است. این هورمون جنسی با رشد بسیاری از ویژگی های مردانه از جمله ریش مرتبط است. اگر سطوح آن پایین باشد، ظاهر شدن آن دشوارتر است.

حتما بخوانید: 6 راه حل برای از بین بردن ترک خوردگی پاشنه پا که حتما امتحان خواهید کرد

تاثیر ژنتیک بر رشد ریش در مردان

با این حال، این یک واقعیت است که ژنتیک بزرگترین تأثیرگذار است. زمانی که والدین یا پدربزرگ ها و مادربزرگ ها در رشد موهای صورت مشکل داشتند، احتمال بروز همین مشکل زیاد است. حتی اگر چنین باشد، رشد ریش با مکمل ها و محصولات کار آسانی نخواهد بود.

در هر صورت، به طور کلی، انجام برخی عادات سالم به حفظ سطح ثابت تستوسترون کمک می کند و بنابراین می تواند بر رشد ریش تأثیر مثبت بگذارد. این شامل موارد زیر است:

عوامل تاثیر گذار بر رشد ریش:

ورزش بدنی منظم انجام دهید. به خصوص وزنه برداری و تمرینات قدرتی، زیرا با افزایش موقت تستوسترون همراه هستند.

رژیم غذایی سالم را حفظ کنید. مصرف بهینه پروتئین، روی ، ویتامین های A، B، C، D و E مفید است. میوه ها، سبزیجات، گوشت بدون چربی، ماهی و غلات کامل نباید از رژیم غذایی حذف شوند.

خوب بخوابید. مطالعات نشان می دهد که محدودیت خواب روزانه می تواند در کاهش سطح تستوسترون در مردان نقش داشته باشد. بنابراین، بهتر است از استراحت مطلوب اطمینان حاصل کنید.

بشویید و مرطوب کنید. آکادمی پوست آمریکا توصیه می کند که هر روز ناحیه ریش خود را به طور کامل بشویید تا از تجمع کثیفی در منافذ جلوگیری کنید و به حذف سلول های مرده پوست کمک کنید. همچنین اهمیت مرطوب کردن مو را به خاطر داشته باشید تا موها با ظاهری سالم رشد کنند.

تمرینات قدرتی برای رشد ریش انجام دهید. ورزش مقاومتی با افزایش لحظه ای تستوسترون همراه است که می تواند بر رشد موهای بدن تأثیر بگذارد.

همچنین بخوانید : 5 دلیل برای این که زنجبیل برای سلامت مردان مفید است

چگونه یک ماسک طبیعی خانگی برای تحریک رشد ریش درست کنیم؟

علاقه بسیاری از مردان به تحریک رشد ریش منجر به تولید طیف گسترده ای از محصولات طبیعی و شیمیایی برای این منظور شده است. مرهم طبیعی خانگی یکی از گزینه های موجود است. این به دلیل ترکیبی از مواد ملایم برای اکثر انواع پوست متمایز است.

با این حال، باید در نظر داشت که هیچ مدرک علمی در مورد اثربخشی آن وجود ندارد. ادعاهای مربوط به مزایای آن از داده ها یا توصیفات موجود در وب است.

بنابراین، نمی توان آن را به عنوان یک محصول معجزه آسا یا مشابه طبقه بندی کرد. اگر تصمیم دارید آن را امتحان کنید، مطمئن شوید که با استفاده از آن سازگار هستید.

این چالش رو از دست نده: معمای چه چیزی در تصویر اشتباه است؟

عناصر

20 گرم روغن جوجوبا.
15 گرم روغن نارگیل.
4 قطره روغن سدر.
4 قطره روغن چوب صندل.
15 گرم روغن بادام شیرین.
توجه: به یک ظرف شیشه ای درب دار یا بطری قطره چکانی نیز نیاز دارید.

آماده سازی

برای شروع، روغن جوجوبا را با روغن بادام و نارگیل مخلوط کنید. در مرحله بعد، قطرات اسانس را اضافه کنید. روی محصول را بپوشانید و خوب تکان دهید تا همه چیز یکپارچه شود. آن را در جای خشک و خنک بگذارید تا در شرایط خوبی بماند. مقدار کمی از محصول را روی ناحیه ریش بمالید و به مدت 2 تا 3 دقیقه ماساژ دهید . نیازی به آبکشی نیست.

دستور پخت اختیاری با کره شیا

یکی دیگر از ماسک های خانگی برای تحریک رشد ریش با کره شیا به عنوان ماده اصلی ساخته می شود. بر اساس اطلاعات به اشتراک گذاشته شده در مجله American Journal of Life Sciences ، استفاده موضعی از این محصول دارای اثرات نرم کنندگی، مرطوب کنندگی و محافظتی است.

حتی اعتقاد بر این است که در طولانی مدت علیه پیری عمل می کند. بنابراین، فراتر از افزایش رشد موهای صورت، این محصول برای تکمیل مراقبت از صورت مفید است.

عناصر

10 گرم موم زنبور عسل.
15 گرم روغن نارگیل.
20 گرم کره شی.
15 گرم روغن بادام .
5 قطره اسانس درخت چای.
مانند مورد قبلی، برای نگهداری محصول به یک شیشه شیشه ای استریل شده و هوابند نیاز دارید.

آماده سازی

مواد را (به جز روغن درخت چای) در یک ظرف مقاوم در برابر حرارت بریزید و آنها را به بن ماری ببرید. پس از ذوب شدن، خوب هم بزنید تا محصولی یکدست به دست آید. آن را از روی حرارت بردارید و بگذارید چند دقیقه بماند. قبل از این که خمیر جامد شود، قطرات روغن درخت چای را اضافه کنید.
مقدار کمی از ماسک را بردارید و با ماساژ دایره ای ملایم روی ریش بمالید . بگذارید 20 دقیقه بماند و با آب گرم بشویید.

کره شیا برای رشد ریش

خواص مفیدی برای پوست دارد، بنابراین استفاده از آن در ناحیه ریش به رنگ پوست کمک می کند.

توصیه هایی برای استفاده ایمن از ماسک طبیعی رشد ریش

به طور کلی، دستور العمل های ماسک طبیعی برای تحریک رشد ریش بی خطر هستند. با وجود این، قبل از استفاده کامل از محصول، ایده آل این است که یک تست پچ کوچک برای رد کردن واکنش های ناخواسته انجام دهید.

این یعنی چی؟ خوب، این در مورد استفاده از محصول در ناحیه کوچکی از پوست است. اگر بعد از 12 ساعت هیچ واکنشی مشاهده نشد، می توان بدون مشکل از آن استفاده کرد.

در پوست های چرب یا مستعد آکنه، توصیه می شود به دنبال جایگزین های دیگر باشید. این به این دلیل است که مومیایی ها حاوی موادی هستند که تمایل به کودوژنیک دارند، که می تواند مشکل را بدتر کند.

برای تحریک رشد ریش چه چیزی را باید به خاطر بسپارید؟

اگرچه دستور العمل های مرهم طبیعی به عنوان مکملی برای تحریک رشد ریش محبوب شده اند، اما هیچ مدرکی دال بر اثربخشی آن وجود ندارد. در هر صورت، کسانی هستند که تأیید می کنند که استفاده از آن با استفاده مداوم فوایدی به همراه دارد.

در هر صورت باید در نظر داشت که ژنتیک و فعالیت هورمونی در این فرآیند نقش عمده ای دارد. و اگرچه انجام کاری در مورد آن دشوار است، اما انجام عادات سالم مثبت است.

در نهایت، ایده خوبی است که با پزشک یا متخصص پوست خود مشورت کنید تا در مورد جایگزین های دیگر اطلاعات کسب کنید. برخی از فرمول های تجاری مانند ماینوکسیدیل 5% موضعی و ملاتونین موضعی نتایج مطلوبی را نشان داده اند. با این حال، لازم است در مورد استفاده ایمن و عوارض جانبی احتمالی آن جویا شوید.

لینک هایی برای مطالعه بیشتر:

اگر آرتروز دارید از مصرف پیچ امین الدوله غافل نشوید

درمان خانگی آکنه و جوش با گیاهان دارویی

خواص روغن کنجد: 11 خاصیت باور نکردنی روغن کنجد که تا به حال نمی دانستید!

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 5 =

دکمه بازگشت به بالا