;
سلامتدرمان خانگی و گیاهان دارویی

اگر آرتروز دارید از مصرف پیچ امین الدوله غافل نشوید

حتما به یاد دارید که در کودکی گل پیچ امین الدوله را خورده ایم معمولاً خاطرات خوبی را به همراه دارد، اما این گل زیبا در کنار ساختار شیرین و عطر زیبای خود ویژگی های دیگری نیز دارد. مزایای سلامتی پیچ امین الدوله بسیار چشمگیر است. گل ها، برگ ها و دانه های این گیاه کاربردهای دارویی زیادی دارند. در بخش سلامت از مجله گفتنی به شما خواهیم گفت که استفاده از این گل چه فواید و چه معایبی دارد. پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

شاید جالب باشد: ترفندهای لاغری سلبریتی ها: این چهره های هالیوودی به روش های جالب و آسانی وزن کم کردند!

برای چه کاری می توان از پیچ امین الدوله استفاده کرد؟

عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی، سرماخوردگی، آنفولانزا و ذات الریه
سایر عفونت های ویروسی و باکتریایی
مشکلات گوارشی، از جمله درد و التهاب در روده کوچک
سردرد و تب
اختلالات ادراری
دیابت
آرتروز

بدانید: درمان طبیعی کلسترول: چگونه کلسترول را بدون دارو کاهش دهیم؟

جالب است: 11 درمان خانگی برای بوی بد زیر بغل

پیچ امین الدوله چیست؟

گل پیچ امین الدوله یک گل باغچه ای معطر است. صدها گونه در سراسر جهان به ویژه در مناطق معتدل رشد می کنند. همه آنها از خانواده Caprifoliaceae هستند و در لاتین Lonicera نامیده می شوند.

آیا پیچ امین الدوله بوی خوبی دارد؟

احتمالاً پاسخ این سوال را قبلاً می دانید. بوی آن به دلیل رایحه شیرین و عطر مانند آن بسیار خوشایند است. اما ممکن است تعجب آور باشد که می بینیم مزایای بالقوه زیادی برای سلامتی دارد.

6 کاربرد و فواید پیچ ​​امین الدوله:

از دست ندهید: خواص پوست لیموترش: چگونه می‌شود با لیموترش درد مفاصل را تسکین داد؟

خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی

خواص گل پیچ امین الدوله-خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی

همه گیاهان پیچ امین الدوله میوه خوراکی ندارند، اما Lonicera caerulea میوه خوراکی دارد و تحقیقات نشان می‌دهد که خواص سلامتی قدرتمند و چشمگیری دارد. برای شروع، آنها سرشار از آنتی اکسیدان های مبارزه کننده با بیماری هستند. در مطالعه دیگری که روی حیوانات انجام شد و در مجله کشاورزی و شیمی مواد غذایی در سال 2017 منتشر شد، بیان شده است که پلی فنول‌های موجود در میوه‌های Lonicera caerulea می‌توانند التهاب را مدیریت کنند و از آنجایی که می‌دانیم التهاب عامل بسیاری از بیماری‌ها است، این می‌تواند بسیاری از بیماری‌ها را به همراه داشته باشد.

سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و ضد ویروس است

گل پیچ امین الدوله ژاپنی گونه ای است که به طور گسترده در طب سنتی چینی استفاده می شود. دارای گلهای زرد مایل به سفید و میوه های سیاه است. در یک مطالعه تحقیقاتی در سال 2018، مشاهده شد که میوه های آن می تواند به عملکرد سیستم ایمنی کمک کند. توت‌ها در موش‌های آزمایشی دارای نقص ایمنی، اثر تعدیل‌کنندگی ایمنی نشان دادند که منجر به افزایش فعالیت سلول‌های سیستم ایمنی NK شد. این سلول ها به گلبول های سفید معروف هستند که می توانند ویروس ها و تومورها را از بین ببرند.

همچنین بخوانید: 4 سبزی مفید برای دیابتی ها که باید امتحان کنید

عطر طبیعی

خواص گل پیچ امین الدوله-عطر طبیعی

گل پیچ امین الدوله مانند اسانس شکوفه پرتقال دارای رایحه طبیعی و زیبایی است. اسانس خالص پیچ امین الدوله به راحتی پیدا نمی شود، اما اگر می توانید آن را پیدا کنید، می توانید آن را با روغن حامل مانند روغن نارگیل مخلوط کرده و از آن استفاده کنید. همچنین می تواند ماده خوبی در پخش کننده، حمام و محصولات تمیزکننده خانگی و عطرهای اتاق باشد.

جالب است بدانید: خواص اسفناج: چرا باید اسفناج را خام بخوریم؟

بهداشت دهان و دندان

خواص گل پیچ امین الدوله-بهداشت دهان و دندان

پیچ امین الدوله به دلیل خاصیت ضد خونریزی و ضد باکتریایی که دارد گاهی می تواند در دهان شویه ها و دهانشویه های طبیعی استفاده شود. اگر می خواهید یک دهان شویه خانگی تهیه کنید، می توانید نصف لیوان برگ تازه پیچ امین الدوله و دو لیوان آب را با هم بجوشانید. وقتی مخلوط به جوش آمد، حرارت را کم کنید و بگذارید پنج دقیقه دیگر بماند. این مخلوط را قبل از خنک شدن کامل در دهان خود نریزید.

دیابت

مطالعه ای که در سال 2015 منتشر شد، به پتانسیل پیچ امین الدوله برای کمک به افراد مبتلا به دیابت نوع 2 اشاره کرد. محققان گل پیچ امین الدوله ژاپنی را با دوز 100 میلی گرم بر کیلوگرم به موش های مبتلا به دیابت به مدت چهار هفته تجویز کردند. پس از چهار هفته درمان، پیچ امین الدوله سطوح بالای گلوکز خون را کاهش داد و مقاومت به انسولین را در افراد بهبود بخشید. به طور کلی، این مطالعه اثرات ضد دیابتی پیچ امین الدوله را بر روی موش های مبتلا به دیابت نوع 2 نشان می دهد.

بخوانید: آیا نوشیدن چای یا قهوه بعد از غذا خوردن خوب است؟

مطالعه تحقیقاتی دیگری در سال 2014 نشان داد که همان گل دارای خواص ضد التهابی قوی است که می تواند شدت نفروپاتی دیابتی را کاهش دهد. عصاره اندام های هوایی گل قادر به مهار پاسخ التهابی مشکل ساز است که باعث نفروپاتی می شود.

آرتروز

خواص گل پیچ امین الدوله-درمان آرتروز

همچنین ممکن است خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی پیچ امین الدوله که قبلاً به آن اشاره کردیم، آن را به یک درمان طبیعی برای افراد مبتلا به آرتروز تبدیل کند. بر اساس مطالعه ای که در مجله غذاهای کاربردی منتشر شده است، ترکیبات فنلی موجود در میوه های این گیاه برجسته است.

در این مطالعه عصاره گونه Lonicera caerulea به حیوانات مبتلا به آرتریت داده شد و در نتیجه مشاهده شد که تولید آنزیم های التهابی در طحال سرکوب شده است. در حالی که افزایش آنزیم های آنتی اکسیدانی مفید به نام SOD و GPx وجود داشت، کاهش در آنزیم های کبدی مشاهده شد. این یک یافته مهم است زیرا افزایش آنزیم های کبدی اغلب در بیماران مبتلا به انواع مختلف آرتریت، مانند آرتریت روماتوئید یا آرتریت پسوریاتیک دیده می شود.

 فواید پیچ امین الدوله در طب سنتی

در طب سنتی چینی آمده است که گل پیچ امین الدوله با مریدین های ریه، معده، روده بزرگ ارتباط دارد. همچنین گفته می شود که خواص خنک کنندگی دارد، بنابراین اجازه می دهد گرما همراه با سموم از بدن خارج شود. پزشکان طب چینی از گل ها به صورت داخلی و خارجی برای بسیاری از مشکلات سلامتی مانند عفونت های پوستی، زخم، تب و بیماری های التهابی استفاده می کنند.

گفته می شود که بومیان آمریکا نیز برگ های تازه پیچ امین الدوله را می جوشانند و روی زخم ها می مالیدند و بهبودی را تسریع می کنند.

معایب پیچ امین الدوله

آیا پیچ امین الدوله سمی است؟ توصیه می شود در مصرف برگ و ریشه احتیاط کنید زیرا حاوی ساپونین است و مصرف زیاد آن ها خطرناک است.

پیچ امین الدوله به طور کلی خیلی سمی نیست، اما شما و حیوانات خانگی تان نباید نسخه های سمی این گل را مصرف کنید. این گیاه سمی در صورت مصرف زیاد می تواند مشکلات جدی برای سلامتی ایجاد کند. اگر دیدید که حیوان خانگی شما آن را مصرف می کند، فورا به پزشک مراجعه کنید.

برخی از گونه‌های این گیاه به‌عنوان مهاجم دیده می‌شوند، زیرا می‌توانند گیاهان دیگر را از آن منطقه بیرون برانند و همچنین باعث مرگ درختان شوند زیرا گل پیچ امین الدوله ژاپنی محکم به درختان می‌چسبد.

هشدارها

اطلاعاتی در مورد دوز پیچ امین الدوله وجود ندارد. دوز مناسب با توجه به بسیاری از عوامل، به ویژه وضعیت سلامتی فرد، متفاوت خواهد بود.

آیا پیچ امین الدوله بی خطر است؟

تا زمانی که از انواع و قطعات غیر سمی استفاده کنید، برای استفاده خارجی و داخلی بی خطر خواهد بود. علائم مسمومیت شامل درد معده، اسهال، ضربان قلب نامنظم و استفراغ است. این عوارض نامطلوب معمولاً خفیف بوده و در نتیجه مصرف مقادیر زیاد گیاه رخ می دهد.

همچنین مطمئن شوید که بیماری پزشکی ندارید و دارو مصرف نمی کنید. اگر باردار هستید، در دوران شیردهی هستید، شرایط پزشکی دارید یا دارو مصرف می کنید، قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

از آن جایی که لخته شدن خون را کند می کند، مصرف آن باید دو هفته قبل از عمل قطع شود. اگر به این خانواده از گیاهان حساسیت دارید، تماس با آن می تواند باعث تحریک پوست شود.

هر قسمت از گیاه برای سگ بسیار سمی است. اگر فکر می کنید حیوان خانگی شما آسیب دیده است، بلافاصله آن را نزد دامپزشک ببرید.

پیچ امین الدوله می تواند با داروهایی که لخته شدن خون را کند می کند تداخل داشته باشد. از آن جایی که رقیق کننده خون نیز می باشد، مصرف آن با داروهای رقیق کننده خون خطر خونریزی را افزایش می دهد. قبل از شروع مصرف باید با پزشک خود مشورت کنید.

لینک های مرتبط:

5 دمنوشی که به شما در درمان کبد چرب کمک می کند

خواص فوق العاده جینسینگ و انواع آن برای سلامتی را بدانید

خواص بی نظیر گزنه برای درمان دیابت و فشار خون

آیا رزماری واقعا حافظه و توانایی های شناختی را بهبود می بخشد؟

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + هفده =

دکمه بازگشت به بالا