;
درمان خانگی و گیاهان داروییسلامت

8 بهترین مواد غذایی برای جلوگیری از سکته قلبی | سکته در کمین شماست!

بهترین مواد غذایی برای جلوگیری از سکته قلبی: لخته های خونی می توانند رگ های خونی را مسدود کنند و جریان خون را مختل کنند. این معضل می تواند منجر به مشکلات جدی سلامتی مانند حمله قلبی، سکته مغزی و ترومبوز ورید عمقی شود. بنابراین، برای جلوگیری از لخته شدن خون باید اقدامات مهم و اساسی در سبک زندگی و تغذیه خود انجام دهید. با بخش سلامت مجله اینترنتی گفتنی همراه باشید.

این را هم بخوانید: درمان خانگی شپش موی سر | 7 راهکار گیاهی فوری و موثر درمان شپش مو

بهترین مواد غذایی برای جلوگیری از سکته قلبی و مغزی

عامل اصلی سکته های قلبی و مغزی غلیظ شدن خون و لخته شدن خون است، این عوامل می تواند حتی برای جوانان نیز خطرناک باشد و باعث سکته قلبی یا سکته مغزی در میان جوانان شود، در ادامه مطلب 8 بهترین مواد غذایی برای جلوگیری از سکته قلبی به معرفی این مواد غذایی می پردازیم که بهتر است در برنامه غذایی خود قرار دهید:

زغال اخته - بهترین مواد غذایی برای جلوگیری از سکته قلبی
زغال اخته / بهترین مواد غذایی برای جلوگیری از سکته قلبی

زغال اخته: از آنجایی که زغال اخته سرشار از آنتی اکسیدان است، می تواند لخته شدن خون در رگ ها را کاهش دهد و باعث کارکرد بدون مشکل انتقال خون در رگ ها شود.

ماهی: ماهی های روغنی (ماهی های چرب) مانند سالمون، ساردین و … سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند. اسیدهای چرب امگا 3 می توانند با کاهش لخته شدن خون، سلامت قلب و عروق را بهبود بخشد.

روغن زیتون - بهترین مواد غذایی برای جلوگیری از سکته قلبی
روغن زیتون / بهترین مواد غذایی برای جلوگیری از سکته قلبی

روغن زیتون: روغن زیتون سرشار از آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب تک غیراشباع است. هنگامی که روغن زیتون به طور منظم مصرف شود، می تواند از رگ های خونی محافظت کند و تشکیل لخته در رگ ها را کاهش دهد.

انار: انار دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است. مصرف آب انار یا انار تازه می تواند گردش خون را بهبود بخشد و از تشکیل لخته جلوگیری کند.

پیاز و سیر: سبزیجات نوع آلیوم، مانند پیاز و سیر، می توانند لخته شدن خون را کاهش دهند و با گشاد کردن رگ‌های خونی، جریان خون را بهبود بخشند. همچنین سیر عامل کاهش فشار خون است.

این هم مفیده: مواد غذایی که باعث کاهش میل جنسی می شوند + معرفی 14 ماده غذایی

کاکائو-بهترین مواد غذایی برای جلوگیری از سکته قلبی
کاکائو / بهترین مواد غذایی برای جلوگیری از سکته قلبی

کاکائو و شکلات تلخ: کاکائو و فلاونوئیدهای موجود در آن می توانند جریان خون را افزایش دهند و با گشاد کردن رگ های خونی، تشکیل لخته را کاهش دهند. با این حال، توصیه می شود شکلات تلخی را انتخاب کنید که شکر افزوده کمی داشته باشد و حداقل 70 درصد کاکائو داشته باشد.

زنجبیل: زنجبیل می تواند گردش خون را بهبود بخشد و تشکیل لخته را کاهش دهد. می توانید آن را به عنوان چای مصرف کنید یا به وعده های غذایی یا اسموتی اضافه کنید.

بلغور جو دوسر: بلغور جو دوسر سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان است. ممکن است با کاهش سطح کلسترول و بهبود گردش خون، تشکیل لخته را کاهش دهد.

این هم بدردت می خوره: 3 راه‌حل ساده برای درمان شوره سر | درمان خانگی شوره سر!

سکته قلبی چیست؟

قلب حیاتی‌ترین اندام در بدن است که هرگونه مشکلی در خصوص آن باید کاملا جدی گرفته‌شود. مراقبت‌های پزشکی و چکاپ‌های دوره‌ای در خصوص قلب و مشکلات آن، خصوصا مشکلات پنهان قلب از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

یکی از ترسناک‌ترین و پرخطرترین مشکلاتی که در خصوص قلب می‌تواند رخ دهد، بروز سکته قلبی است. حمله قلبی واقعا یک تجربه ترسناک است که اگر کسی آن را تجربه کرده‌باشد یا حتی شخصی از نزدیکانش را در این شرایط دیده‌باشد، قطعا به عمق خطر این عارضه واقف است.

حمله قلبی که در اصطلاح بالینی به آن آنفارکتوس میوکارد گفته می‌شود، زمانی اتفاق‌می‌افتد که بخشی از عضله قلب خون کافی دریافت نکرده و در‌نتیجه اکسیژن مورد نیاز به عضله‌های قلبی نمی‌رسد. وقتی قلب خون و اکسیژن کافی دریافت نکند، عملکرد قلب دچار اختلال می‌شود. حین حملات قلبی عضله قلب برای زنده‌ماندن در تلاش است و به اکسیژن نیاز دارد.

هر چقدر قلب ‌بیشتر بدون اکسیژن بماند و دیرتر درمان‌های لازم را دریافت کند، میزان آسیبی که به عضله‌های قلب وارد می‌شود ‌بیشتر و شدیدتر خواهد‌بود. در حمله شدید قلبی قطعا میزان آسیب و به دنبال آن خطر هم ‌بیشتر است.

دلیل اصلی بروز چنین عارضه‌ای، مشکلات و گرفتگی شریان‌های کرونری قلب است. در واقع به دلیل گرفتن این رگ‌ها به دلایل مختلف، این شریان‌ها نمی‌توانند خون مورد نیاز ماهیچه‌های قلبی را تامین کنند. گرفتگی رگ قلب یا CAD را به عنوان علت اصلی حمله قلبی می‌شناسند.

 

این مطالب هم جالبن:

به این دلیل گیلاس زیاد بخورید + ۲۰ خاصیت شگفت انگیز و باورنکردنی گیلاس!

راهکارهای جلوگیری از قار و قور شکم هنگام گرسنگی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + یازده =

دکمه بازگشت به بالا