;
بیماری هاسلامت

آیا روغن زیتون می تواند از حملات قلبی محافظت کند؟

روغن زیتون و حمله قلبی: افزودن روغن زیتون بکر به رژیم غذایی به حفظ سلامت کمک می کند و فواید زیادی دارد. از جمله این که ما را از مشکلات قلبی عروقی و انفارکتوس میوکارد محافظت می کند.
خواص زیادی وجود دارد که از دیرباز در مورد روغن زیتون به خصوص در بیماری های مزمن شناخته شده است. شاید شنیده باشیم که روغن زیتون می تواند از حملات قلبی محافظت کند .

روز به روز اهمیت بیشتری به ارتباط روغن زیتون و حمله قلبی داده می شود و افراد بیشتری آن را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه می کنند. اما چه اجزایی دارد که آن را بسیار سالم می کند؟ چگونه در پیشگیری از بیماری ها یا حمله قلبی به ما کمک می کند؟ بیایید در بخش سلامت امروز از مجله گفتنی آن ها را بررسی کنیم.

حتما بخوانید: فیبروم رحم چیست و چگونه آن را درمان کنیم

حمله قلبی چیست و چگونه اتفاق می افتد؟

مشخص است که حملات قلبی باعث مرگ و میر بسیاری در جهان می شود. آنها زمانی رخ می دهند که یک انسداد یا انسداد در رگ خونی وجود داشته باشد که این می تواند عوارض بزرگی داشته باشد.

شایع ترین علل حمله قلبی چیست؟

روغن زیتون و حمله قلبی:

ما باید روشن باشیم که در میان شایع‌ترین عللی که می‌توانند باعث حمله قلبی شوند، عواملی وجود دارند که می‌توانیم آنها را اصلاح یا کنترل کنیم. اینها عمدتاً به سبک زندگی مربوط می شود. برخی از آنها به شرح زیر است:

جالب است بخوانید: انواع اختلالات خواب: مدتی است بی خواب شده ام چکار کنم؟

حتما ببینید: چرا همیشه بی حالم؟+علل خستگی و بی حالی مفرط

چاقی
دیابت
شیوه زندگی کم تحرک
سیگار کشیدن
فشار خون شریانی
تغییر چربی خون
بسیاری از این جنبه ها، همان طور که می بینیم، با رژیم غذایی ناکافی یا مواد غذایی با کیفیت پایین مرتبط هستند. خوشبختانه، بسیاری از مواد غذایی دیگر مانند روغن زیتون با فواید زیادی برای سلامتی ما وجود دارد.

ممکن است برای شما جالب باشد: چرا قد افراد با افزایش سن کاهش می یابد؟

چرا به روغن زیتون طلای مایع می گوییم؟

روغن زیتون و حمله قلبی-چرا به روغن زیتون طلای مایع می گوییم؟

روغن زیتون غذایی با مواد آنتی اکسیدانی و ویتامین های فراوان به ویژه ویتامین E و C است. همچنین سرشار از ترکیبات طبیعی دیگر مانند کاروتنوئیدها و پلی فنول ها است. اینها ترکیبات آنتی اکسیدانی هستند که از بروز بسیاری از بیماری ها جلوگیری می کنند.

ترکیبات سالم روغن زیتون:
روغن زیتون فرابکر یکی از بهترین منابع امگا 9 است
پلی فنول ها: محافظت از سلامت

همان طور که می دانیم موادی وجود دارند که دارای قدرت ضد التهابی و ضد ترومبوز هستند مانند پلی فنول ها. مصرف به مقدار کافی پلی فنول ها از بیماری قلبی جلوگیری می کند. برخی از این بیماری ها برای مثال فشار خون بالا و سکته قلبی هستند.

چربی های روغن زیتون

این روغن همچنین سرشار از اسید اولئیک یا همان طور که به آن امگا 9 نیز گفته می شود، نوعی چربی تک غیراشباع است که سطح کلسترول LDL خون را کاهش می دهد و به نوبه خود کلسترول HDL را افزایش می دهد. این یکی دیگر از مزایایی است که این غذا را به طلای مایع تبدیل می کند.

علاوه بر این، این اسید چرب در مغز بسیار فراوان است و نورون ها برای برقراری ارتباط با یکدیگر به آن نیاز دارند. بنیاد قلب اسپانیا (FEC) تشخیص می دهد که مصرف روزانه روغن زیتون به لطف ترکیبات آنتی اکسیدانی و نوع چربی آن به ما کمک می کند از سلامت قلب و عروق محافظت کنیم.

حتما بخوانید: اضطراب اجتماعی چیست و چگونه علائم آن را تشخیص دهیم؟

اثر محافظتی روغن زیتون در حمله قلبی

روغن زیتون و حمله قلبی-اثر محافظتی روغن زیتون در حمله قلبی

همان طور که قبلاً اشاره کردیم، آنتی اکسیدان ها، ویتامین های E و C ، کاروتنوئیدها و ترکیبات فنلی اثر محافظتی دارند زیرا توانایی پاکسازی چربی اضافی خون را دارند.

بنابراین از تشکیل پلاک های آترواسکلروتیک جلوگیری می کنند. اگر این اتفاق بیفتد، رگ‌ها مسدود می‌شوند و قلب برای عبور خون از این فضای باریک، باید بسیار سخت‌تر پمپاژ کند. هنگامی که انسداد وجود دارد، حمله قلبی امکان پذیر است. بنابراین، روغن زیتون می تواند ما را از حمله قلبی محافظت کند.

چگونه از سایر مشکلات محافظت می کند؟

همان طور که گفتیم، روغن زیتون فواید زیادی برای سلامت قلب و سیستم گردش خون دارد، اما این تنها موارد نیست.

همچنین نقش محافظتی مهمی در مغز دارد. اسید چرب امگا 9 در مغز بسیار فراوان است و نورون ها برای برقراری ارتباط با یکدیگر به آن نیاز دارند.

آیا هیچ روغنی این خواص را دارد؟

روغن زیتون و حمله قلبی: این یک سوال رایج است، اما پاسخ منفی است. باید به این نکته توجه کنیم زیرا انواع روغن در بازار وجود دارد. با این حال، روغن زیتون فوق بکر یکی از بهترین خواص است.

در واقع، آن ها به طور تصادفی به این نام خوانده نمی شوند. این نام به آنها داده شده است زیرا آن ها تمام اجزای خود را در مقادیر زیاد دارند. اما در روغن زیتونی که با محصول دیگری مخلوط می شود یا در روغن زیتون تصفیه شده این اتفاق نمی افتد.

علاوه بر این، نکته کلیدی این است که متخصصان همیشه مصرف آن را به صورت خام و عدم قرار دادن آن در معرض پخت و پز توصیه می کنند. این برای این است که به اجزای آن آسیب نرسد.

روغن زیتون در پیشگیری از حمله قلبی، چه چیزی باید روشن باشد؟

روغن زیتون و حمله قلبی-افزودن روغن زیتون به رژیم غذایی

روغن زیتون و حمله قلبی: افزودن روغن زیتون بکر به رژیم غذایی به حفظ سلامتی کمک می کند و فواید زیادی دارد. از جمله، ما را از مشکلات قلبی عروقی و انفارکتوس میوکارد محافظت می کند.

با این حال، فقط مصرف روغن زیتون کافی نیست. برای دستیابی به این اثرات باید با یک رژیم غذایی متعادل همراه باشد. به همین ترتیب، ورزش بدنی برای کمک به مراقبت از سلامت خود ضروری است.

شاید علاقه مند باشید بخوانید:

آیا درمان پسوریازیس با طب سنتی چینی موثر است؟

چرا معمولاً واکسن ها بالای بازو تزریق می شوند؟

علت نگهداری تخم مرغ خارج از یخچال چیست و چرا شستن تخم مرغ قبل از نگهداری خطرناک است

افسانه های پزشکی: همه چیز درباره‌ی بیماری ام اس که باید بدانید!

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =

دکمه بازگشت به بالا