;
سلامتتناسب اندام و تغذیه

۱۰ بهترین دمنوش لاغری و چربی سوز شکم و پهلو + طرز تهیه

چربی سوز شکم و پهلو: دمنوش لاغری گیاهی، نیازمند صرف زمان طولانی‌تری برای پاسخگویی مناسب است و ممکن است این موضوع افراد را خسته کند؛ اما از طرفی دیگر با نوشیدن روزانه دمنوش گیاهی برای چربی سوزی، در دراز مدت به بدن خود آسیب نمی‌رسانید و سلامت شما حفظ می‌شود.

درحالی‌که قرص‌های شیمیایی، اغلب پاسخگویی و تاثیر سریع‌تری دارند، اما در دراز مدت، مشکلاتی همچون مشکلات کبدی برای افراد ایجاد می‌کنند. در بخش سلامت از سری مطالب تناسب اندام و تغذیه با بهترین دمنوش های چربی سوز شکم و پهلو آشنا شوید. با مجله گفتنی همراه باشید.

این هم جالبه: با این کارها به سادگی وزن کم کنید | ۱۰ چالش آسان و مؤثر برای کاهش وزن

چربی سوز شکم و پهلو

در این بخش چند مدل از طرز تهیه دمنوش لاغری شکم را برای شما آورده‌ایم. این دمنوش‌ها را به راحتی آماده کرده و میل نمایید.

چربی سوز شکم و پهلو1

​دمنوش لاغری هل

چربی سوز شکم و پهلو، هل میوه‌ای از خانواده زنجبیل محسوب می‌شود که در انواع مختلفی مثل هل سبز، سفید و سیاه وجود دارد. هل دارای فیبر بسیار زیادی است؛ در نتیجه باعث احساس سیری در فرد می‌شود و سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد. همچنین ملاتونین یکی از عناصر مهم در این دمنوش برای لاغری شکم و پهلو عالی است و منجر به چربی سوزی طبیعی خواهد شد. استفاده از هل به همراه یک برنامه غذایی سالم می‌تواند باعث کاهش وزن و لاغری بسیار مفید شود.

دمنوش لاغری گل محمدی

چربی سوز شکم و پهلو، اگر رژیم بگیرید بدن آب زیادی را از دست می‌دهد. گل محمدی با موادی که در آن وجود دارد می‌تواند کمک کند تا کلیه‌ها مقدار بیشتری سدیم را از بدن خارج کرده و منجر به سم زدایی شود. علاوه بر این گل محمدی به هیدراته نگه داشتن بدن کمک می‌کند؛ یعنی مانع از دست دادن آب بدن خواهد شد.

دمنوش لاغری جینسینگ

چربی سوز شکم و پهلو، جنسینگ انواع بسیار گوناگونی از آسیایی تا آمریکایی دارد. این ماده منجر به سوخت و ساز بدن برای از بین بردن چربی‌ها می‌شود. همچنین اگر از این ماده در طول روز استفاده کنید باعث می‌شود انرژی بدنتان بالا بماند و به راحتی ورزش کنید. همچنین جنسینگ به تعادل قند خون کمک می‌کند و باعث می‌شود سبک زندگی سالمی داشته باشد.

دمنوش لاغری جینسینگ

دمنوش لاغری قاصدک و نعناع

چربی سوز شکم و پهلو، این دمنوش باعث حفظ عملکرد کبد و سلامتی آن می‌شود. کبد مسئول سم زدایی بدن است از این رو نقش بسیار عمده‌ای در سوخت و ساز ایفا می‌کند. سلول‌هایی که در کبد وجود دارند باعث می‌شوند تا چربی‌ها بشکند و انرژی آن‌ها برای بدن استفاده شود. در نهایت منجر به سوخت و ساز بدن و تنظیم اشتها خواهد شد. استفاده از دمنوش قاصدک و نعناع برای محافظت از کبد در این امر بسیار مفید است.

البته نوشیدن یک فنجان دمنوش لاغری یا چای گیاهی به شما کمک خواهد کرد تا در کنار یک برنامه رژیمی و ورزشی منظم وزن خود را پایین بیاوریم. البته خوب است این نکته را بدانید که مصرف تنها چای و دمنوش بدون انجام فعالیت‌های ورزشی و یک رژیم منظم کمک چندانی به بازگشت شما به سایز قبلی یا لاغری چشمگیر نخواهد کرد. در این مطلب می توانید با انواع بهترین روش لاغری آشنا شوید.

دمنوش لاغری مریم گلی

چربی سوز شکم و پهلو، مریم گلی بهترین دمنوش لاغری یک ماهه! مریم گلی دارای طبع گرم و خشک است. این گیاه را به عنوان یک دمنوش آرامبخش قوی و دمنوشی مخصوص لاغری شکم توصیه می‌‎کنند. برگ‌های مریم گلی برای رفع سوءهاضمه، نفخ معده و درد شکم بسیار مؤثر است. همچنین مریم‌گلی سرشار از آنتی اکسیدان برای پاکسازی بدن می‌باشد. این دمنوش می‌تواند کلسترول بد خون را کاهش دهند توصیه می‌شود از آن در طول روز استفاده کنید.

دمنوش لاغری زرشک

چربی سوز شکم و پهلو، زرشک یک میوه و سرشار از فایده است. میوه‌ای برای مناطق معتدل و آسیا و اروپا که در آفریقا آمریکا هم کشت می‌شود. دمنوش زرشک باعث افزایش چربی سوزی در بدن می‌شود.

دمنوش لاغری زرشک

دمنوش لاغری رازیانه

چربی سوز شکم و پهلو، این دمنوش باعث می‌شود تا سوخت و ساز بدن افزایش پیدا کند و یک دمنوش چربی سوز قوی است و در نتیجه کالری‌های دریافتی زودتر مصرف شوند. زیره کمک به چربی سوزی در بدن می‌کند و باعث می‌شود تا احساس گرسنگی کاهش پیدا کند. رازیانه در کنار برنامه کاهش وزن به کمک به هضم و جذب مواد مغذی می‌پردازد.

دمنوش لاغری اسطوخودوس

چربی سوز شکم و پهلو، اسطوخودوس برای درمان فشار خون بالا، بی‌خوابی و دیابت بسیار مفید است. آنتی اکسیدان بالایی این گیاه منجر به سم زدایی از روده‌ها می‌شود و باعث کاهش جذب چربی و در نهایت تناسب اندام خواهد شد.

دمنوش لاغری بلوبری

چربی سوز شکم و پهلو2

چربی سوز شکم و پهلو، بلوبری یک میوه بسیار خوشمزه است که یک منبع بسیار غنی از فیبر محسوب می‌ شود و سرشار از ویتأمین هایی نظیر ویتأمین سی و پتاسیم است. افزودن میوه بلوبری به رژیم غذایی روزانه سبب می‌شود تا سلامت بدن شخص تضمین شود. این میوه یک منبع غنی از آنتی اکسیدان است که نقش بسیار مؤثری در مقابله با رادیکال‌های ازاد مضر دارد و از این رو احتمال ابتلا به بیماری هایی نظیر سرطان را کاهش می‌ دهد.

جالب است بدانید هیچ میوه‌ای به اندازه بلوبری سبب افزایش سوخت و ساز بدن نمی‌ شود! افزایش سوخت و ساز بدن به واسطه مصرف منظم میوه بلوبری تأثیر مستقیمی بر روی کاهش وزن دارد به همین دلیل دمنوش بلوبری یکی از دمنوش‌ های لاغری فوق‌العاده محسوب می‌ شود. دمنوش بلوبری علاوه بر مؤثر بودن بر روی کاهش وزن سبب تنظیم حرکات روده شده و به درمان یبوست هم کمک می‌ کند. در مجموع دمنوش بلوبری سبب افزایش سرعت کاهش وزن در افراد می‌شود در نتیجه اگر قصد کاهش وزن دارید قرار دادن دمنوش بلوبری را در برنامه غذایی روزانه خود فراموش نکنید.

دمنوش لاغری برگ بو و دارچین

چربی سوز شکم و پهلو، در لیست دمنوش قوی کم‌ کننده اشتها قبل از غذا بهتر است به دمنوش برگ بو و دارچین هم اشاره کنیم. این دمنوش تأثیرات شگفت‌ انگیزی بر روی کاهش وزن و لاغری دارد. برگ بو و دارچین هر یک دارای خواص بی‌ نظیری هستند و ترکیب این دو ماده با ارزش سبب شده تا خواص آن‌ ها بیشتر شود. یکی از مهم‌ترین خواص برگ بو تأثیر‌گذاری آن بر روی تقویت سیستم ایمنی بدن از طریق دفع اثر رادیکال‌های آزاد است. برگ بو سرشار از ویتأمین آ بوده و از این رو برای تقویت قدرت بینایی مؤثر است. در پیشگیری از سرطان هم تأثیر‌گذار می‌ باشد.

برای تهیه دمنوش برگ بو و دارچین در کنار برگ بود از دارچین معطر استفاده می‌شود که دارچین هم دارای خواص بی‌نظیری است. دارچین یک منبع غنی از آنتی اکسیدان محسوب می ‌شود و اثر رادیکال‌های آزاد را خنثی می‌کند. دمنوش برگ بو و دارچین یک دمنوش بسیار مؤثر برای از بین بردن چربی شکمی است. برای آماده ‌سازی این دمنوش به یک لیوان آب، چوب دارچین و برگ بو نیاز دارید. آماده ‌سازی این دمنوش هم بسیار آسان است و کافی است تا به آب جوش مقداری برگ بو به همراه چند تکه دارچین اضافه کنید.

دمنوش لاغری کرفس و چای سبز

چربی سوز شکم و پهلو، دمنوش کرفس و چای سبز همانگونه که از نام آن‌ها واضح است، از ترکیب کرفس و چای سبز تهیه می‌شود. هر یک از این مواد مزایای و خواص خود را دارند و ترکیب آن‌ها با یکدیگر سبب می‌شود تا مزایای آن‌ها افزایش پیدا کند. کرفس خود یک گیاه مغزی محسوب می‌شود که استفاده از آن به عنوان یک گیاه مؤثر بر روی لاغری رواج بسیاری دارد. چای سبز هم سرشار از انتی اکسیدا‌هایی است که با افزایش متابولیسم بدن سبب چربی سوزی می‌شوند. بنابراین کرفس و چای سبز هر دو دارای تأثیرات زیادی بر روی چربی سوزی و کاهش وزن هستند.

چربی سوز شکم و پهلو، تأثیر‌گذاری زیاد این دمنوش بر روی کاهش وزن سبب شده تا آن را به عنوان یک داروی لاغری بشناسند. تهیه این داروی لاغری هم بسیار آسان است. به این منظور باید 2 قاشق چای خوری چای سبز را به همراه نصف قاشق چای خوری پودر برگ کرفس ترکیب کرده و مواد را درون یک لیوان آب جوش بریزید. سپس در حدود 5 دقیقه به مواد زمان بدهید و بعد از آن دمنوش لاغری شما آماده است. به منظور طعم دار شدن دمنوش کرفس و چای سبز می‌توانید مقداری زیره سبز یا زعفران به دمنوش خود اضافه کنید. در این مطلب بیشتر با خواص کرفس آشنا شوید.

نکات مهم در مورد استفاده از دمنوش لاغری

چربی سوز شکم و پهلو، بهتر است از دمنوش‌های گیاهی به عنوان میان وعده به همراه خرما و بدون استفاده از قند مصنوعی استفاده کنید. استفاده از قند و شکر در دمنوش باعث می‌شود تا علاوه بر کم شدن خاصیت درمانی دمنوش‌ها مقدار زیادی قند هم روزانه وارد بدن شما شود که نه تنها کمک به لاغری نمی‌کند بلکه باعث افزایش وزن‌تان هم خواهد شد. یک یا دو حبه خرما به عنوان میان وعده در کنار یک فنجان دمنوش لاغری می‌تواند میان وعده مفید و خوب برای یک برنامه رژیمی باشد.

بنابراین تنها نکته‌ای که باید در زمان استفاده از دمنوش‌ها در نظر بگیریم این است که حتماً دمنوش‌ها را با همان طعم خودشان بخورید و اضافه کردن افزودنی‌های غیرمجاز شیرین‌کننده در آن بپرهیزید. همچنین اگر عادت دارید که بعد از غذا چای بنوشید پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه آهن غذا از بین نرود، این عادت خود را با خوردن دمنوش تعویض کنید تا سبک زندگی سالمی برای خود به ارمغان‌ آورید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 1 =

دکمه بازگشت به بالا