;
درمان خانگی و گیاهان داروییسلامت

۷ بهترین راه برای داشتن خواب راحت

داشتن خواب راحت: ممکن است شما نیز از اتاق خواب خود برای انجام فعالیت‌هایی چون کار، مطالعه، دوخت و دوز، تماشای تلویزیون و حتی غذا خوردن استفاده کنید. اما، ضروری است بدانید که چنین کارهایی می‌توانند آرامش ذهنی لازم برای خوابیدن را مختل کنند.

ایجاد عادات خواب سالم ممکن است کمی زمانبر باشد، اما ارزش آن را دارد زیرا خواب خوب به طور مستقیم بر کیفیت زندگی و سطح انرژی روزانه شما تأثیر می‌گذارد. در بخش سلامت از سری مطالب درمان خانگی، نکات مهمی را برای داشتن خواب راحت ارائه می‌دهیم. با مجله گفتنی همراه باشید.

مصرف خوراکی‌های مناسب قبل از خواب

داشتن خواب راحت، خودداری از مصرف غذاهای سنگین و محرک‌ها قبل از خواب به بهبود کیفیت خواب کمک می‌کند. سعی کنید حداقل ۲ تا ۳ ساعت قبل از خواب چیزی نخورید و از نوشیدنی‌های کافئین‌دار در بعدازظهر خودداری کنید.

این مطلب هم مفیده: 8 بهترین مواد غذایی برای جلوگیری از سکته قلبی | سکته در کمین شماست!

داشتن خواب راحت1

1. زمان خواب منظم داشته باشید

داشتن خواب راحت، سعی کنید هر شب در یک ساعت مشخص به رختخواب بروید. تغییرات شدید در ساعت خواب می‌تواند به “جت لگ اجتماعی” منجر شود، که ریتم طبیعی بدن را به هم می‌زند و نه تنها بر خواب، بلکه بر سلامت دیگر ابعاد زندگی شما نیز تأثیر منفی می‌گذارد.

2. از نور آبی دوری کنید

نور آبی حاصل از صفحه‌های دیجیتال می‌تواند بر آمادگی مغز برای خواب تأثیر منفی داشته باشد. حتی اگر از فیلترهای نور آبی استفاده کرده‌اید، بهتر است استفاده از دستگاه‌های دیجیتالی را قبل از خواب به حداقل برسانید.

این را هم بخوانید: درمان خانگی شپش موی سر | 7 راهکار گیاهی فوری و موثر درمان شپش مو

3. هر روز در ساعت مشخصی بیدار شوید

داشتن خواب راحت، تنظیم کردن ساعت بیداری شما می‌تواند به عنوان یک راهکار موثر برای ایجاد نظم در الگوهای خواب عمل کند. برای مثال، اگر هر روز ساعت ۶ صبح بیدار شوید، بدنتان به تدریج زمان خواب را تنظیم خواهد کرد.

داشتن خواب راحت2

4. اتاق خواب را فقط برای خوابیدن استفاده کنید

تلاش کنید اتاق خواب خود را تنها برای خواب مورد استفاده قرار دهید تا ذهنتان فعالیت‌های غیرمرتبط با خواب را با آن مکان مرتبط نداند. این کار به بهبود کیفیت خواب کمک می‌کند.

این هم بدردت می خوره: 3 راه‌حل ساده برای درمان شوره سر | درمان خانگی شوره سر!

5. بیدار شدن با ساعت زنگ‌دار برای داشتن خواب راحت

داشتن خواب راحت، تهیه یک ساعت مخصوص بیدار شدن می‌تواند شما را از وسوسه استفاده از گوشی تلفن همراه در اتاق خواب دور کند. این امر به شما کمک می‌کند تا خواب آرام‌تری داشته باشید.

بیدار شدن با ساعت زنگ‌دار

6. فضای خنک برای داشتن خواب راحت

خوابیدن در یک محیط خنک به ترشح هورمون ملاتونین کمک کرده و به تنظیم الگوهای خواب کمک می‌کند. دمای ایده‌آل برای خواب بین ۱۸ تا ۲۰ درجه سانتی‌گراد است.

 

این مطالب هم مفیدن:

سفید کردن دندان‌های زرد در خانه با ۴ روش ساده!

مواد غذایی که باعث کاهش میل جنسی می شوند + معرفی 14 ماده غذایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × چهار =

دکمه بازگشت به بالا