;
درمان خانگی و گیاهان داروییسلامت

۹ درمان خانگی لرزش دست در طب سنتی که باید بدانید

۹ درمان خانگی لرزش دست در طب سنتی: لرزش دست معمولا یک اختلال در سیستم عصبی یا مشکلی ژنتیکی است که موجب لرزیدن غیرارادی و ریتمیک دست‌ها می‌شود. هرچند این مشکل ممکن است در هر نقطه‌ای از بدن ایجاد شود، اما لرزش دست‌ها به‌طورمعمول رایج‌تر است. هرچند این مشکل معمولا وضعیت خطرناکی نیست، اما ممکن است با گذشت زمان شدیدتر شود و مشکلات جدی‌تر را برای فرد ایجاد کند.

این مشکل می‌تواند در هر سن و سالی رخ دهد، ولی معمولا افراد بالای 40 سال بیشتر به آن مبتلا می‌شوند. در بسیاری از مواقع ابتلا به بیماری‌های خاص موجب لرزش دست‌ها می‌شود.در این مقاله از بخش سلامت در مجله گفتنی ۹ درمان خانگی لرزش دست در طب سنتی که باید بدانید را به شما معرفی میکنیم تا با انجام دادن آنها این اختلا را درمان کنید.

این را هم بخوانید: نحوه دم کردن چای کشمش و فواید بی نظیر آن بر سلامتی بدن

۱. کنترل مصرف کافئین

کافئین تأثیر زیادی بر روی عملکرد بدن دارد. یکی از تأثیرهای آن ایجاد لرزش دست در بدن است. به همین خاطر با کنترل مصرف کافئین می‌توانید این لرزش را تا حدودی کنترل کنید.

۲. کنترل استرس

شاید بتوان گفت مهم‌ترین علت لرزش دست در طب سنتی استرس است. امروزه جوامع انسانی، روزانه با عوامل استرس‌زای زیادی سروکار دارد و دائماً در حال سروکله زدن با آن است. شما می‌توانید با کنترل استرس خود و دور ماندن از محیط‌های استرس زا، به طور چشم گیری لرزش دست خود را کنترل کنید. استرس خود را با مدیتیشن، یوگا و… مدیریت کنید.

این هم مفیده: ۵ مواد غذایی ضد پیری که سلبریتی ها می خورند!

۹ درمان خانگی لرزش دست در طب سنتی با بابونه

۳. استفاده از چای بابونه

گیاه بابونه یکی از بهترین گیاه‌هایی است که برای لرزش دست در طب سنتی توصیه شده است. مصرف روزانه این دم‌نوش برای رعشه دست بسیار مفید بوده و می‌تواند به سیستم‌های عصبی آرامش بخشد.

۴. انجام تمرین‌های فیزیوتراپی دست

شاید بتوان گفت از جمله از مؤثرترین راه‌ها برای رفع لرزش دست با راهکارهای خانگی، انجام تمرینات فیزیوتراپی دست است. با انجام روزانه و مکرر این تمرین‌ها می‌توانید لرزش دستانتان را تا حدود زیادی کاهش دهید.

۵. استفاده از توپ‌های استرس

به جرئت می‌توان گفت یکی از بهترین روش‌ها، استفاده از توپ استرس است. شما برای انجام این کار بایستی توپ استرس را در کف دست خود قرار داده و تا جایی که ممکن است آن را فشار بدهید. لازم است این کار را هر بار ۵ ثانیه انجام داده و سپس به مدت ۱۰ ثانیه استراحت کنید. با انجام مکرر این تمرین در طول روز، لرزش دست شما به طور چشم گیری کاهش می باید.

۹ درمان خانگی لرزش دست در طب سنتی با اسطوخودوس

۶. اسطوخودوس

برای درمان لرزش دست و پا در طب سنتی به گیاه اسطوخودوس بسیار تأکید شده است. اسطوخودوس یکی از داروهایی که بیشتر افرادی که متخصص طب سنتی هستند، آن را تجویز می‌کنند. این گیاه برای آرامش بخشیدن به سیستم عصبی بسیار مفید بوده و از همین طریق کمک بسزایی در رفع لرزش دست می‌کند. استفاده از اسطوخودوس بسیار راحت بوده و به چندین طریق قابل اعمال است.

به‌عنوان‌مثال شما می‌توانید اسانس اسطوخودوس را تهیه کرده و آن را همراه خود به حمام ببرید و بر روزی بدن خود یا ابی که با آن حمام می‌کنید، بیفزایید. همچنین شما می‌توانید عصاره آن را بر روی بالشتان بریزید تا شب‌ها یک خواب کاملاً آرام داشته باشید. یکی دیگر از روش هی محبوب استفاده از این گیاه، نوشیدن اسطوخودوس به صورت دم‌نوش است.

۷. استفاده از مکمل‌های ویتامین B

استفاده از مکمل‌های ویتامین B برای زمان‌هایی توصیه می‌شود که لرزش دستتان به قدری زیاد شده است که با روش‌های گفته شده در بالا کنترل نمی‌شود. در واقع این مکمل به سالم ماندن ماهیچه‌ها و عضلات کمک کرده و آن‌ها را تقویت می‌کنند. به این طریق از لرزش دست‌ها جلوگیری می‌شود.

۸. کاهش لرزش دست با سنبل‌الطیب

سنبل‌الطیب از دیگر گیاهان پر کاربرد برای کنترل لرزش دست در طب سنتی است. این گیاه اولین بار توسط یونانیان کشف و مورد استفاده قرار گرفت. این گیاه نیز باعث آرام شدن اعصاب و کنترل استرس شده و لذا برای کاهش لرزش دست مفید است.

۹ درمان خانگی لرزش دست در طب سنتی با دانه چیا

۹. مصرف دانه چیا

دانه چیا دانه‌های بسیار کوچک و ریزی هستند که در طب سنتی برای درمان بیماری‌های مختلفی تجویز می‌شوند. یکی از کاربردهای دانه چیا در طب سنتی، درمان لرزش دست است. این دانه‌ها حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان‌ها، مواد معدنی، فیبر و اسیدهای چرب امگا ۳ بوده و با تقویت ماهیچه‌ها و عضلات دست، باعث عدم لرزش آن‌ها می‌شوند.

شایان ذکر است که روش‌های دیگری نیز وجود دارد که باعث درمان لرزش دست در طب سنتی می‌شود اما باید زیر نظر دکتر طب سنتی انجام شود. شما می‌توانید این روش‌ها را از یک متخصص طب سنتی جویا شوید. در واقع در این مقاله ما مفیدترین روش‌های کنترل و درمان لرزش دست در طب سنتی و همچنین استفاده از روش‌های خانگی را توضیح دادیم. البته درمان لرزش دست با حجامت نیز به وفور استفاده می شود.

اگر با استفاده از روش‌های توصیه شده در این مقاله، لرزش دست شما بهبود نیافت، حتماً لازم است تا به یک دکتر لرزش دست مراجعه کرده و یا از دکتر مغز و اعصاب آنلاین کمک بگیرید تا بسته به شرایط خودتان، با یکی از روش‌های: فیزیوتراپی، استفاده از دارو و یا عمل جراحی لرزش دستان را کنترل کنید. شایان ذکر است که اغلب لرزش دست‌ها با رعایت نکات گفته شده در این مقاله به سادگی قابل کنترل هستند.

این مطلبم جالبه:

بیماریهای دست: این نشانه ها روی دست و ناخن ها را جدی بگیرید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − ده =

دکمه بازگشت به بالا