;
تناسب اندام و تغذیهسلامت

شیر شتر: چرا شیر شتر گران است؟

شیر شتر: قیمت شیر ​​شتر ده و گاهی بیست برابر شیر گاو است. آن وقت شاید تعجب کنید که اصلاً چرا شتر را می دوشند؟ در واقع، این شیر به اندازه شیر گاو محبوب نیست، اما یک ماده غذایی بسیار مهم در آفریقا و خاورمیانه است. شتر از قدیم الایام هم وسیله نقلیه و هم منبع غذای سالم بوده است. بخش سلامت امروز را از دست ندهید.

امروزه شیر شتر در غرب به سرعت در حال محبوبیت است. واقعیت این است که شیر شتر حاوی۱۰ برابر بیشتر ویتامین C، چربی اشباع شده و همچنین کلسیم و پتاسیم بیشتر نسبت به شیر گاو است. این مزایا باعث شده است که بسیاری از مردم علی رغم تحقیقات بسیار محدود مبتنی بر شواهد، استفاده از آن را به عنوان یک داروی جایگزین شروع کنند. بسیاری از افراد مشهور شروع به تبلیغ این محصول کردند. امروزه مزارع پرورش جدید شتر در سرتاسر جهان در حال ظهور هستند. فقط هزینه شیر شتر بعید است کاهش یابد.

شیر شتر1
شیر شتر

شیر شتر نمی تواند ارزان باشد!

واقعیت این است که دوشیدن شتر کار بسیار سختی است. فقط برای عادت دادن این حیوانات به شیردوشی، ممکن است از چند روز تا چند هفته طول بکشد. اما حتی پس از آن، مقدار شیر هرگز با شیر گاو قابل مقایسه نیست.

یک شتر فقط می تواند ۵-۷ لیتر در روز شیر بدهد، و یک گاو – حدود ۵۰ لیتر. علاوه بر این، می توان گوساله ها را از مادر جدا کرد اما اشترک یا کره (بچه شتر) را باید با مادر خود نگهداری کرد، در غیر این صورت شیری وجود نخواهد داشت! تغذیه اشترک  باید کاملاً طبیعی باشد – بدون تغذیه ترکیبی!

شیر شتر2

همه اینها شیر شتر را گران می کند. طعم آن با آنچه اروپایی ها به آن عادت کرده اند بسیار متفاوت است. شور و غلیظ تر است. با وجود محبوبیت روزافزون و افزایش تعداد شترها، شیر آنها همچنان یک کالای گران قیمت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × دو =

دکمه بازگشت به بالا