;
سبک زندگیمهارت های زندگی

ترفندهای براق کردن سینک ظرفشویی و شیرآلات

براق کردن سینک ظرفشویی: در سبک زندگی از سری مطالب مهارت های زندگی روش های ساده و راحت برای برق انداختن و ضد عفونی کردن سینک و همینطور رسوب زدایی شیرآلات را به شما آموزش می دهیم. با مجله گفتنی همراه باشید.

بیشتر بخوانید: چطور پتوی سنگین را در ماشین لباسشویی بشوییم و خشک کنیم؟

اهمیت تمیز نگه داشتن سینک ظرفشویی

براق کردن سینک ظرفشویی؛ سینک ظرفشویی به خاطر اینکه محلی برای شستشوی ظروف و مواد غذایی هست، به طور مستقیم با سلامتی اعضای خانواده مرتبطه و باید به طور منظم ضدعفونی و تمیز بشه. سرعت رشد باکتری در این محل به خاطر کاربری سینک و مرطوب بودن همیشگی اون، بیشتره و به همین دلیل باید توجه خاصی به گندزدایی و حفظ پاکیزگی اون کرد.

 براق کردن سینک ظرفشویی2

این هم جالبه: معنی نقاشی و خط خطی کودکان را یاد بگیرید+ عکس

بعد از ظرف شستن سینک رو خشک کنید

براق کردن سینک ظرفشویی؛ خشک کردن سینک بعد از هربار استفاده طولانی مدت از اون، باعث میشه تا لک آب و رسوبات روی سطح سینک سخت و موندگار نشن. اگر سینک رو بعد از ظرف شستن با یک دستمال تمیز و بدون پرز، خشک کنی دیگه نیازی به زود به زود برق انداختن این وسیله مهم آشپزخونه نداری و کارت راحت تر خواهد شد.

استفاده از شوینده های اسیدی ممنوع!

براق کردن سینک ظرفشویی؛ جنس اغلب سینک های ظرفشویی استیل هست و این جنس با مواد شوینده سنگین و اسیدی آسیب میبینه. پس توجه داشته باش که شوینده ای که تهیه میکنی برای فلزات قابل استفاده باشه. استفاده ازشوینده های شیمیایی نامناسب، لکه های تیره و بدی روی سطح سینک به جا میذاره که دیگه هیچوقت تمیز نمیشن.

 براق کردن سینک ظرفشویی3

ضدعفونی سینک با مایع سفیدکننده

براق کردن سینک ظرفشویی؛ قبلا هم گفتیم که سینک به خاطر شکل استفاده از اون، محلی برای رشد باکتری هاست و باید به طور مرتب ضدعفونی بشه. برای این کار بهتره از مایع سفید کننده استفاده کنی.

بعد از شستن سطح سینک با مایع ظرفشویی و آبکشی کامل اون، اسکاچ رو به مایع سفید کننده آغشته کن و تمام سطح سینک رو تمیز کن. بعد از چند دقیقه با آب سرد تمام سینک رو آبکشی کن.

این هم بدردت می خوره: 6 نکته طلایی شناخت ذات آدم ها | رفتار افراد همه چی را نشان می دهد!

 براق کردن سینک ظرفشویی4

جوش شیرین و سرکه؛ تمیزکننده های دوست داشتنی

براق کردن سینک ظرفشویی؛ برای برق انداختن سینک و شیرآلات اون، میتونی از جوش شیرین استفاده کنی. به این ترتیب که خمیری از ترکیب جوش شیرین و آب درست کنی و اون رو با یه مسواک نرم به نقاط رسوب گرفته سینک و شیرآلات بکشی. بعد از اینکه مطمئن شدی لکه ها و رسوبات تمیز شده سینک و شیرها رو آبکشی کن.

سرکه هم یه ماده تمیز کننده قوی برای سینک و شیرآلات محسوب میشه. دستمالی رو به سرکه سفید آغشته کن و روی سینک و شیرها بکش و یک ساعت زمان بده تا به همون شکل بمونه. بعد از این مدت با یک اسفنج خشک رسوبات رو به راحتی تمیز کن.

 

این مطالب هم جالبه:

خوشمزه شدن کباب تابه ای با این ترفند ساده!

اگر این 6 دردسر را دارید پس قطعا باهوش هستید!

کاشت سبزه فوری برای عید نوروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − سه =

دکمه بازگشت به بالا