;
سبک زندگیمهارت های زندگی

خوشمزه شدن کباب تابه ای با این ترفند ساده!

کباب تابه ای از انواع کباب های خوشمزه بوده که در تابه سرخ و پخته می شود. این غذا‌ی محبوب و خوشمزه پای ثابت سفره‌های مهمانی ایرانی هاست و درست کردن آن کار سختی نیست. در بخش سبک زندگی از سری مطالب آشپزی رازهای خوشمزه شدن کباب تابه ای را یاد بگیرید. با مجله گفتنی همراه باشید.

این هم جالبه: بهترین نوشیدنی‌های ماه رمضان برای رفع تشنگی + طرز تهیه

سرخ کردن

سرخ کردن کباب ها نباید در حدی باشد که گوشت شما بی آب شود، گوشتتان بهتر است آبدار باشد. تلاش کنید سرخ شدن آن به آرامی و با حرارت کم باشد.

گوشت کباب تابه ای

مخلوطی از گوشت گوساله و گوشت گوسفند چرخ کرده استفاده کنید. سعی کنید از گوشت کم چرب استفاده کنید تا کباب بعد از پخت بوی چربی نگیرد.

کباب تابه ای

این هم جالبه: تمیز کردن پارکت و کف‌پوش چوبی قلق داره بیا و ببینن!

ظرف تهیه کباب تابه ای

از ماهی تابه گود و پهن شبیه قابلمه استفاده کنید، بهتر است ماهی تابه نچسب باشد.

راز خوش طعم شدن

راز خوش طعم شدن کباب، استفاده از گوجه فرنگی است. با قرار دادن گوجه فرنگی روی کباب و کف قابلمه، کباب آب می‌اندازد و به خوش طعم شدن کباب کمک می‌کند.

ترفند خشک نشدن

برای خشک نشدن کباب آب پیاز را نگیرید زیرا آب پیاز در طعم کباب تابه‌ای موثر است و آن را ترد و خوشمزه می‌کند. در صورت گرفتن آب پیاز بعد از رنده کردن، کباب شما خشک می‌شود.

این هم مفیده: بهترین روش های تمیز کردن ظروف چوبی آشپزخانه

مقدار پیاز

برای خوشمزه شدن از مقدار مناسب پیاز استفاده نمایید. بهتر است پیاز شما قرمز نباشد زیرا عطر و بوی کافی را ندارد، پیاز سفید برای درست کردن کباب تابه‌ای بهتر است. پیاز را رنده کنید و از تکه های بزرگ آن در کباب تابه ای استفاده نکنید چرا که تکه های درشت آن زیر دندان حس می شود.

ادویه مناسب

برای بهتر شدن طعم، به آن ادویه هایی چون پودر سیر و پاپریکا، گلپر اضافه کنید. دارچین نیز مزه بخصوصی به کباب شما می دهد. برای بهتر شدن بوی کباب کمی به آن زعفران دم شده اضافه نمایید و در آخر این کباب را با سماق میل کنید.

کباب تابه ای2

این هم بدردت می خوره: نحوه صحیح استفاده از توالت فرنگی را بلدین؟!

خوش طعمی با فلفل

فلفل سبز را لابه لای کباب بگذارید تا رایحه فلفل را به خود بگیرد.

کباب تابه ای بدون روغن

از گریل یا تابه ای ضخیم چدنی استفاده کنید، استفاده از این تابه ها سبب می شود که کباب تابه ای ترد گردد و آب موجود در گوشت خشک نشود.درصورت تهیه کباب تابه ای درون تابه های دو طرفه سبب می شود آب درون گوشت خیلی زود خشک و کباب شما خشک گردد.

راز سفت نشدن کباب تابه ای

اگر می خواهید کباب ترد شود، درب تابه را در زمان پخت بگذارید تا کباب ها سفت نشوند.

 

این مطالب هم جالبن:

دعای امام علی (ع) برا افزایش رزق و روزی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 11 =

دکمه بازگشت به بالا