;
سبک زندگیآشپزی

تفاوت بین ماست یونانی و معمولی چیست؟

تفاوت بین ماست یونانی و معمولی چیست؟

تفاوت بین ماست یونانی و معمولی

ماست یونانی اخیراً محبوبیت زیادی پیدا کرده است و معمولاً با میوه ها و دانه های تازه و خشک سرو می شود. ممکن است تفاوت بین آن و ماست معمولی مشخص نباشد، بنابراین، در بخش سبک زندگی امروز، برجسته ترین تفاوت های ممکن بین هر دو نوع را جمع آوری کرده ایم. پس تا پایان مقاله با وبسایت گفتنی همراه بمانید.

همچنین بخوانید: 7 تا از کثیف ترین مکان های منزل و نحوه تمیز کردن آن ها

تفاوت بین ماست یونانی و معمولی

وقتی صحبت از ماست یونانی می شود، غلیظ تر است و می توان آن را طعم ترش توصیف کرد، در حالی که ماست معمولی آنقدر غلیظ نیست و طعمی نزدیک به شیرین دارد.

این تفاوت ها توسط فرآیند استرس ایجاد می شود. ماست های یونانی ضخامت خود را با حذف آب پنیر، باقی مانده مایع پس از کشک شدن و فیلتر شدن شیر، به دست می آورند. به دلیل این فرآیند، ارزش غذایی هر نوع ماست متفاوت است.

به طور کلی، ماست منبع بسیار خوبی از پروتئین و کلسیم است، همچنین از نظر ارزش غذایی که فراهم می کند، مقرون به صرفه و آسان است، همه کاره و مقرون به صرفه است.

وقتی صحبت از ماست یونانی به‌ویژه به میان می‌آید، به دلیل فرآیند صاف کردن، تقریباً سه برابر مقدار معمول پروتئین دارد که در نتیجه بافت یکنواخت‌تر و طعم مرکبات‌تری دارد.

از آن جایی که آب پنیر از آن خارج می شود، ماست یونانی حاوی پروتئین بیش از حد معمول است، اما در ازای این افزایش، یک عنصر بسیار مهم برای ایمنی و سلامت استخوان ها کاهش می یابد. به دلیل بافت آسان و صاف برای بسیاری از افراد خوش طعم تر است.

آیا یکی سالم تر از دیگری در نظر گرفته می شود؟

تفاوت بین ماست یونانی و معمولی

تفاوت بین ماست یونانی و معمولی-کدام سالم تر است

 

به گفته متخصصان تغذیه، هر دو نوع ماست گزینه های سالمی هستند و بسته به ترجیحات شخصی متفاوت است. برای کسانی که به دنبال مقدار مناسبی پروتئین در رژیم غذایی خود هستند، متخصصان تغذیه خوردن نوع یونانی آن را به دلیل محتوای پروتئین بالا توصیه می کنند، به خصوص که پروتئین احساس سیری شما را افزایش می دهد زیرا هضم آن زمان زیادی می برد.

اگر طعم تلخ آن را دوست ندارید، ماست ساده هنوز یک گزینه سالم خوب است.

فواید ماست یونانی

تفاوت بین ماست یونانی و معمولی-فواید ماست یونانی

1. تقویت استخوان ها

ماست یونانی به دلیل داشتن پروتئین بالا و کلسیم خوب برای سلامت استخوان، استحکام و محافظت در برابر شکستگی و شکنندگی استخوان مفید است.

2. کاهش فشار خون

نکته دیگر این است که ماست یونانی به دلیل داشتن کلسیم برای بیماران مبتلا به فشار خون ایده آل است که فشار را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

3. کمک به کاهش وزن

از آنج ایی که ماست یونانی احساس سیری شما را افزایش می دهد، برای کاهش وزن و کاهش اشتها برای مدت طولانی ایده آل است. همچنین به افزایش متابولیسم و ​​افزایش سرعت سوزش در بدن کمک می کند که به طور مثبت در کاهش وزن منعکس می شود.

4. عضله سازی کنید

علاوه بر این، یونانی به لطف پروتئین خود نقش برجسته ای در عضله سازی دارد.

5. ارتقاء سلامت فرآیند گوارش

ماست یونانی حاوی پروبیوتیک است، یک ماده شیمیایی که تعادل باکتریایی روده را حفظ می کند و نفخ آزار دهنده، گاز و یبوست را کاهش می دهد.

 

لینک های مرتبط:

اگه باهوشی این تستو ببین: تست بینایی پنهان کار کیه؟ فقط نابغه ها سریعا زندانی مخفی را می بینن!

کاهش وزن سریع و سالم با 3 راهکار ساده

چگونه در یک روز، بدون ضرر ۲ کیلو وزن کم کنیم؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + هفده =

دکمه بازگشت به بالا