;
سبک زندگیرابطه و ازدواج

رابطه جنسی بیشتر از ورزش کالری می سوزاند: افسانه یا واقعیت؟

رابطه جنسی و کالری سوزی: آیا نیم ساعت رابطه جنسی شدید می تواند بیشتر از نیم ساعت در باشگاه کالری بسوزاند؟ بخوانید و حقیقت پشت این افسانه را کشف کنید.

رابطه جنسی بیشتر از ورزش کالری می سوزاند: افسانه یا واقعیت؟ آیا رابطه جنسی بیشتر از ورزش کالری می سوزاند؟ ایده در نظر گرفتن آن به  عنوان تمرین هوازی چندان دور از ذهن به نظر نمی رسد. مطمئنا این سوالی است که تا به حال به ذهن شما خطور کرده است.

 

در آغاز هر سال جدید، تصمیم می گیریم بیشتر به تناسب اندام خود توجه کنیم و به بدن کمک کنیم کالری‌های اضافی را که در طول تعطیلات به دست آورده‌ بسوزاند. و علی رغم این واقعیت که بسیاری ورزش را دوست ندارند، یک راه خوشایند وجود دارد که می توانید به کاهش وزن اضافی کمک کنید: داشتن رابطه جنسی.

 

حتما ببینید: نشانه های رابطه اشتباه که زنان و مردان باید بدانند!

یکی از معروف ترین افسانه ها در مورد کاهش وزن این است که می توانید کالری بیشتری در طول یک جلسه رابطه جنسی شدید نسبت به ورزش سنتی بسوزانید. اما این گفته چقدر درست است؟ با بخش سبک زندکی از مجله گفتنی همراه باشید.

آیا رابطه جنسی بیشتر از ورزش کالری می سوزاند؟

چندین مطالعه نشان می دهد که این افسانه ای بیش نیست. بنابراین،هر چقدر رابطه جنسی داشته باشید، جایگزین فواید ورزش نمی شود.

مطالعه ای از دانشگاه مونترال (کانادا) به سرپرستی پروفسور آنتونی کارلیس، که هدف آن محاسبه انرژی مصرف شده در طول رابطه جنسی در زوج های جوان سالم بود، به این نتیجه رسید که داشتن نیم ساعت رابطه جنسی نشان دهنده مصرف کالری 69 کالری در زنان و 101 کالری در مردان است.  این تفاوت کالری، همانطور که پروفسور کارلیس در تحقیق توضیح داد، به این دلیل است که مردان به طور متوسط ​​وزن بیشتری نسبت به زنان دارند. از سوی دیگر، در نیم ساعت دویدن ، حدود 213 کالری در زنان و 276 کالری در مردان سوزانده می شود.

رابطه جنسی و کالری سوزی:

بنابراین، تفاوت کالری زیادی بین هر دو نوع کاردیو مشهود است. ورزش سنتی حدود سه برابر بیشتر از یک جلسه رابطه جنسی خوب، کالری می سوزاند.

قابل ذکر است که یک رابطه جنسی معمولاً بیش از 15 دقیقه طول نمی کشد و این نتایج بسته به شدت می تواند بیشتر یا کمتر باشد. به گفته متخصصان، فعالیت جنسی را می توان یک ورزش مهم در نظر گرفت.

رابطه جنسی برای سوزاندن کالری

اگرچه فعالیت جنسی نسبت به فعالیت ورزشی کالری کمتری می سوزاند، اما نمی توان آن را ورزش در نظر گرفت.

همچنین بخوانید: علل سردمزاجی زنان: شایع ترین دلایل میل جنسی کم در زنان چیست؟

هر چه شدت بیشتر، بهتر است

اگرچه این اشتباه است که رابطه جنسی کالری بیشتری نسبت به ورزش می سوزاند، اما درست است که متغیرهای خاصی برای سوزاندن کالری بیش از حد معمول در طول یک شب پرشور وجود دارد. همان طور که در طول تمرین ورزشی واقعی اتفاق می افتد، وضعیت بدن، شدت و مدت زمان کلیدی است.

بنابراین، اگر چیزی که می خواهید کاهش وزن با کمک ورزش و رابطه جنسی است، بهتر است نگرش فعال و پرشور خود را حفظ کنید تا بدن را تشویق کنید تا کمی سخت تر از حد معمول کار کند.

با این حال، همراه با یک برنامه ورزشی و یک رژیم غذایی متعادل، رابطه جنسی می تواند به کاهش اندازه گیری ها و سوزاندن کالری کمک کند. مکمل خوبی برای کمک به کاهش وزن است. بنابراین از یک زندگی جنسی سالم به عنوان یک زوج لذت ببرید.

لینک های مرتبط:

بدانید: آنفالو شدن توسط عشقتان: وقتی کسی شما را آنفالو می کند چه معنایی دارد؟

حتما ببین: بازگشت به رابطه قبلی: چطوری به رابطه ای که تمام شده برگردم؟

علت بی توجهی پسر به دختر+ راهکارها: چرا یهو بی محلی می کنن؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − چهار =

دکمه بازگشت به بالا