;
آشپزیسبک زندگی

شب یلدا چی بخوریم و چی کار کنیم؟ سریع دست به کار شوید!

شب یلدا چی بخوریم؟ غیر از غذا، شیرینی و دسرهای شب یلدایی، تنقلات مختلفی هم در این شب مصرف می‌شوند. تنقلات و میوه‌های محبوبی که حتی به نماد شب یلدا هم تبدیل شده‌اند. هندوانه، انار، خرمالو، لبو و آجیل محبوب‌ترین میوه‌جات و تنقلات محبوبی هستند که در دورهمی‌های شب یلدا حضور دارند و می‌توان گفت که پای ثابت شب یلدا هستند. شاید از خودتان می‌پرسید «شب یلدا چی بخوریم؟»

ما در مجله گفتنی به سؤال شما پاسخ داده‌ایم. در این مقاله از سبک زندگی طرز تهیه چند نوع غذا و سالاد مخصوص شب یلدا را برای شما گردآورده‌ایم تا سفره‌ی شب یلدای شما رنگ و لعاب بهتری داشته باشد و حسابی خانواده‌تان را به وجد بیاورد.

حتما بخوانید: سردمزاجی در رابطه را بدون نیاز به پزشک درمان کنید: خانم ها بیشتر مراقبت کنید

دستور پخت چهار نوع غذا که برای شام شب یلدا بسیار مناسب هستند:

 مرغ ناردونی

شب یلدا چی بخوریم؟

حتما بخوانید: پنهان کاری زنان که کار دستشان می دهد، زنان چه چیزهایی را به شما نمی گویند؟؟

مرغ ناردونی: شب یلدا چی بخوریم؟

بسیاری از افراد این غذای خوشمزه را با انار تازه در شب یلدا درست می‌کنند. شک نکنید این خورش شمالی خوشمزه در سفره‌ی شب یلدا هوش را از سر همه خواهد برد. همه‌ی ما از قدیم شب چله را با انار می‌شناسیم. چیزی که این خورش را به بهترین انتخاب برای این شب طولانی تبدیل می‌کند، وجود انار، آب انار و رب انار در آن است.

مرغ ترش شمالی

شب یلدا چی بخوریم؟

خورشی خوشمزه و اصیل که حتی اسمش دهانتان را آب می‌اندازد. وجه تمایز اصلی این خورش با دیگر خورش‌های ایرانی مغز گردو، سبزی مخصوص و رب انار در کنار هم است. طعم خوشی که رب انار به این خورش می‌دهد آن را به یک غذای مناسب برای شب یلدا تبدیل می‌کند.

کوفته انار و گردو یلدایی

شب یلدا چی بخوریم؟

طرز تهیه کوفته انار و گردو یلدایی: شب یلدا چی بخوریم؟
برای شام شب یلدا یک پیشنهاد عالی داریم؛ کوفته انار و گردو یلدایی. اگر دوست دارید برای شام شب یلدا یک غذای متفاوت و خوشمزه با انار و گردو تهیه کنید، این غذا مخصوص شماست. کوفته انار و گردو یلدایی را هم می‌توانید با برنج سرو کنید و هم با نان میل کنید. این غذا طعم ملسی دارد و تقریبا مطمئن هستیم که تمام اعضای خانواده از خوردن آن لذت خواهند برد.

خورش کدو حلوایی

شب یلدا چی بخوریم؟

پیشنهاد دیگر ما برای شام شب یلدا، خورش کدو حلوایی با آلو بخارا است. در این فصل سال با کدو حلوایی می‌توانید انواع غذا، پیش‌غذا و دسر را تهیه کنید. خورش کدو حلوایی با آلو بخارا یک خورش شیرین و خوش طعم و عطر است که می‌تواند گرمای دوست‌داشتنی و لذیذی را به سفره‌ی شام شب یلدایتان بدهد. این خورش متفاوت را برای شام شب یلدا تهیه کنید تا تجربه‌ی متفاوتی برای شما و خانواده باشد.

 سالاد شب یلدایی مخصوص با انار

شب یلدا چی بخوریم؟

 سالاد شب یلدا: شب یلدا چی بخوریم؟سالاد مخصوص شب یلدا باید ترکیبی از خوردنی‌های محبوب فصل سرد مثل انار و لبو باشد. سالادی که ما برای پیش‌غذای شب یلدا پیشنهاد می‌کنیم ترکیبی از رنگ‌های سبز، بنفش و قرمز را دارد و جلوه‌ی خاصی به میز شام شب یلدا خواهد داد. این سالاد علاوه بر ظاهر زیبا، طعمی بسیار خوشمزه هم دارد. این سالاد ترش و شیرین است و می‌توانید آن را هم به‌عنوان یک پیش‌غذا و هم در کنار با غذای اصلی سرو کنید.

شب یلدا چی بخوریم؟

علاوه بر این‌ها بعضی از خانواده‌ها کدوی حلوایی بخارپز شده را همراه دارچین و عسل می‌خورند. افسانه‌ای قدیمی می‌گوید انار میوه‌ای بهشتی است که نباید آن را با کسی تقسیم کرد.

در هر دانه‌ی انار خاصیت و برکتی است که اگر با کسی تقسیم کنید از بین می‌رود. پس اگر به این افسانه‌ی زیبای قدیمی اعتقاد دارید فراموش نکنید که به تعداد تمام افراد خانواده و مهمان‌ها انار قرمز و شیرین بخرید. پشمک، مسقطی و باسلوق هم از شیرینی‌های مناسب این شب هستند که از قدیم در دیس تنقلات یلدایی حاضر بودند.

مطالب جالب دیگر:

شب یلدا برای عروس چه هدیه هایی می خرند؟ آیا داماد هم کادو می گیره؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + چهار =

دکمه بازگشت به بالا