;
بیماری هاسلامت

آنفولانزای گوجه فرنگی: راه هایی برای ایمن نگه داشتن کودکان

آنفولانزای گوجه فرنگی یک عفونت مسری است که می تواند کودکان را نیز درگیر کند. در سلامت امروز گفتنی چند نکته مهم برای ایمن نگه داشتن آن ها آورده شده است.

عفونت آنفولانزای گوجه فرنگی کاملا مسری است و از طریق تماس نزدیک منتقل می شود، به خصوص در بین کودکان خردسال زیر پنج سال. تب گوجه فرنگی نوع جدیدی از بیماری های ویروسی دست، پا و دهان است. اصطلاح “تب گوجه فرنگی” ناگهان مورد توجه قرار گرفت زیرا لکه های قرمز بزرگ و گوجه مانندی روی پوست ایجاد می کند. آنفولانزا توسط ویروس کوکساکی ایجاد می شود.

کودکان زیر پنج سال و کودکان نوپا بیشتر در معرض ابتلا به این ویروس هستند. علائم و نشانه‌های آنفولانزای گوجه‌فرنگی شامل بثورات، درد مفاصل دردناک و تب است.

کودکان بیشتر در معرض آنفولانزای گوجه فرنگی قرار دارند زیرا عفونت های ویروسی در کودکان شایع است. آنفولانزای گوجه فرنگی ممکن است عارضه تب دنگی یا چیکونگونیا تا عفونت ویروسی در کودکان را ایجاد کند. علاوه بر این، کودکان نوپا به دلیل استفاده از پوشک، لمس سطوح کثیف و قرار دادن اشیاء مستقیم در دهان در معرض خطر بیشتری هستند.

از دست نده: تست هوش تعداد گل لاله ها چندتاست؟ 90 درصد مردم اشتباه شمارش می کنند!

آیا آنفولانزای گوجه فرنگی یک بیماری مسری است؟

دلایل واقعی گسترش بیماری و علل آن ناشناخته است. با این حال، آنفولانزای گوجه فرنگی یک بیماری مسری است که از طریق تماس مستقیم منتقل می شود. این بیماری در بین کودکان در سن مدرسه به دلیل عدم رعایت بهداشت و تمایل به قرار دادن دست در دهان شایع است.

بچه ها ناقلان مفیدی هستند زیرا عوامل عفونی می توانند چندین هفته پس از پایان بیماری در بدن آن ها باقی بمانند.

راه های ایمن نگه داشتن فرزندتان از آنفولانزای گوجه فرنگی:

1. فاصله ایمن را حفظ کنید

آنفولانزای گوجه فرنگی از طریق تماس پخش می شود. بنابراین، باید از افراد مبتلا فاصله گرفته شود و مهمتر از آن، از نزدیک شدن کودکان به بیمار نیز اجتناب شود. ممکن است کودک برای این خطا هزینه گزافی بپردازد.

همچنین بخوانید: 5 علامت هشدار دهنده اولیه سرطان روده

2. بهداشت مناسب را رعایت کنید

آنفولانزای گوجه‌فرنگی: کودکان اگر تب گوجه فرنگی دارند باید آب بیشتری بنوشند. اگر مردم آب بیشتری بنوشند بسیاری از مسائل حل می شود. علاوه بر این، در صورت وجود زخم دیگری روی بدن، ناحیه بیرون‌آمده باید با ظرافت تمیز شود، احتیاط کنید. و به هیچ وجه، شکل یا فرم از ناخن های خود برای خارش جوش استفاده نکنید. سپس خطر عفونت به طور قابل توجهی افزایش می یابد. بنابراین هیچ گزینه دیگری جز احتیاط وجود ندارد.

3. از درمان های خانگی خودداری کنید

آنفولانزای گوجه‌فرنگی: دانستن علائم تب گوجه فرنگی می تواند به محض مشاهده آنها به پزشک کمک کند. تاول های قرمز پوست، سوزش پوست، ناراحتی مفاصل، آبریزش بینی، تب بالا، حالت تهوع، بدن درد، سرفه، عطسه، اسهال و خستگی از جمله علائم هستند. از تلاش برای درمان های خانگی خودداری کنید.

همچنین بخوانید : 5 جایگزین برای نوار بهداشتی که زنان باید در نظر بگیرند

4. هیدراته بمانید

آنفولانزای گوجه‌فرنگی: بچه ها باید هیدراته بمانند و مقدار زیادی آب جوش بنوشند. آب میوه ها و آب نارگیل علاوه بر آب، می توانند نوشیدنی های سالمی باشند که می توانند برای حفظ سلامتی آن ها به رژیم غذایی روزانه شان اضافه کنند.

شیوع آنفولانزای گوجه فرنگی کشنده نیست و خود محدود کننده است. درمان آنفولانزای گوجه‌فرنگی به دلیل شباهت‌هایشان مشابه درمان تب چیکونگونیا و تب دنگی است.برای جلوگیری از شیوع بیشتر، به بیماران توصیه می شود تا زمانی که بیماری بهبود یابد، ایزوله بمانند.

اگر کودک علائمی را نشان داد، متخصصان توصیه می‌کنند که او را جدا کرده، ظروف، لباس و ملافه‌هایش را به طور معمول ضدعفونی کنند، هیدراته نگه دارند و تاول‌ها را با آب گرم تمیز کنند. پزشکان پاراستامول را برای تسکین علائم تب و سایر داروها در صورت نیاز برای سایر علائم رایج تجویز می کنند.

لینک های مرتبط:

خوابیدن با چراغ روشن خطر ابتلا به فشار خون بالا، چاقی و دیابت را افزایش می دهد

سندرم قلب شکسته چیست؟ علائم، علل و درمان آن را بشناسید

چرا روی پیشانی خود جوش می زنم و چگونه می توانم از شر آنها خلاص شوم؟

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − 3 =

دکمه بازگشت به بالا