;
سبک زندگیرابطه و ازدواج

9 عاملی که میل جنسی را کاهش می دهد

عوامل کاهش میل جنسی: داشتن یک زندگی جنسی سالم مترادف با رفاه است. به همین دلیل است که باید عوامل کاهش میل جنسی را بشناسید تا در این مورد اقدام کنید.
بیشتر مردم تمایل دارند میل جنسی را با یک احساس خود به خود مرتبط کنند که به طور ناگهانی پدیدار می شود و زوج ها را به سمت حفظ روابطی سوق می دهد که با اشتیاق مشخص می شود. اما معلوم شده که عوامل مزمن بیشتری وجود دارد که میل جنسی را کاهش می دهد.

به دلیل این سردرگمی، زوج هایی هستند که به مرور زمان دچار مشکلات و ناامنی هایی در صمیمیت خود می شوند . بنابراین، مهم است که یاد بگیرید تشخیص دهید که چه زمانی فقدان میل وجود دارد یا عواملی وجود دارد که بر کاهش آن تأثیر می گذارد. با بخش سبک زندگی از مجله گفتنی همراه باشید.

حتما نگاه کنید: جذب غیر مستقیم مردان: فوت و فن های جذب پسران را یاد بگیرید!

9 عاملی که میل جنسی را کاهش می دهد

1. استرس

داشتن یک زندگی جنسی سالم و رضایت بخش مترادف با رفاه است . با این حال، افراد زیادی هستند که قبل از رسیدن به آن مشکلات را پشت سر می گذارند. از این نظر، ممکن است یک سری عوامل مؤثر باشند که اصولاً مورد توجه قرار نگرفته باشند.

این مورد استرس است. این یکی از مشکلاتی است که بیشتر آن را تحت تأثیر قرار می دهد، اما بیشتر به آن توجه کافی ندارند. وجود سطوح بالای استرس باعث افزایش تولید کورتیزول و کاهش تستوسترون می شود.

در نتیجه، میل به رابطه جنسی ممکن است کاهش یابد. فعالیت‌های معمولی مانند رفتن به محل کار، جلسات، ترافیک، کارهای خانه، مراقبت از کودکان یا سایر کارها باعث استرس زیاد می‌شوند. این باعث می شود فرد احساس خستگی کند و فقط بخوابد که اغلب بر روابط جنسی تأثیر می گذارد .

همچنین بخوانید: مردان مجرد و زنان مجرد چه تفاوتی دارند؟

2. مصرف برخی داروها

هنگام انجام درمان های پزشکی قدرتمند، مانند شیمی درمانی سرطان، عوارض جانبی ناخوشایند شایع است. برخی از شایع ترین آنها خستگی، حالت تهوع و حتی خستگی است که می تواند منجر به کاهش میل جنسی شود.

لازم به ذکر است که آنها همچنین اغلب به دلیل تغییرات فیزیکی و عدم تعادل هورمونی باعث ایجاد نگرانی های مربوط به عزت نفس می شوند.

یکی دیگر از موارد بسیار رایج، مصرف قرص های ضد بارداری است، زیرا این قرص ها، به خصوص در ابتدای مصرف، با کاهش میل جنسی همراه است. در هر صورت، با ادامه مصرف این اثر از بین می رود.

همین امر در مورد برخی از آنتی هیستامین ها یا ضد افسردگی های سه حلقه ای نیز صدق می کند. بنابراین، اگر مشکلاتی در آن ناحیه تشخیص داده شد، بهتر است با پزشک مشورت کنید و تشخیص دهید که آیا درمان ها باعث ایجاد عارضه جانبی گفته شده می شوند یا خیر.

داروهای ضد بارداری که در ابتدا میل جنسی را کاهش می دهند.
استفاده از روش‌های پیشگیری از بارداری در بین زنان رایج است و یکی از عوارض اولیه آن کاهش میل جنسی است.

همچنین بخوانید: علت بی توجهی عشق سابق چیست؟ چرا او با من صحبت نمی کند؟

3. ضربه ناشی از تجربیات بد

گذراندن تجربیات ناخوشایند نیز عامل نسبتاً رایجی است که میل جنسی را کاهش می دهد . این معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که شما با شریک زندگی خود کاملاً احساس راحتی نمی‌کنید یا کاری انجام شده است که از نظر شما رضایت‌بخش نبوده است. همچنین اگر تجربه بدی در حفظ حریم خصوصی داشتید.

بنابراین، اگر با شریکی هستید که با او احساس اطمینان می کنید، بهترین راه حل حفظ ارتباط و رسیدن به تعادل بین این دو است. به یاد داشته باشید که یک تجربه بد نباید به یک مشکل دائمی تبدیل شود .

حتما ببین: بازگشت به رابطه قبلی: چطوری به رابطه ای که تمام شده برگردم؟

4. عزت نفس و مسائل امنیتی

سلامت روان نیز یک رکن اساسی در هر انسانی است، زیرا بر نحوه ارتباط آنها با دیگران یا ارزش خود تأثیر می گذارد. اگر شخصی با مشکلات امنیتی و عزت نفس مواجه باشد، ممکن است کاهش میل جنسی را احساس کند.

از این نظر، افرادی که بدن خود را قبول ندارند و اعتماد به نفس پایینی دارند، ممکن است از فقدان کامل میل جنسی رنج ببرند . این بدان معنی است که کسی که درک ضعیفی از خود دارد احساس می کند که نمی تواند شریک زندگی خود را راضی کند یا حتی از این تجربه لذت کامل ببرد.

اگر این علائم شناسایی شوند، مهم است که اقدام کنید، زیرا در طولانی مدت معمولا بدتر می شوند. در نتیجه، اختلالات جنسی می تواند ایجاد شود.

5. الکل و مواد مخدر

زندگی پر از افراط و سوءمصرف مواد مانند الکل و مواد مخدر نیز بر کاهش میل جنسی تأثیر می گذارد. اگرچه این مواد در ابتدا می توانند میل به رابطه جنسی را تحریک کنند، اما در مقادیر متوسط ​​باعث خستگی و حتی اختلال نعوظ می شوند. این یک افسانه است که الکل یک داروی غرایز جنسی است. واقعیت این است که میل شهوانی معادل ارگاسم نیست.

بیشتر بخوانید: چرا متوجه رنجش در روابط نمی شویم؟

6. کم خوابی

عواقب عدم استراحت خوب برای بدن کشنده است، بنابراین اطمینان از پیروی از چرخه خواب روزانه ضروری است. زمانی که فرد کم می خوابد، علائمی مانند خستگی، اضطراب یا استرس را بروز می دهد.

همه این عوامل بر تعارضات بین زوجین تأثیر می گذارد که می تواند به زندگی جنسی نیز منتقل شود و باعث شکست شود. همچنین عدم استراحت خوب باعث می شود افراد نسبت به محرک هایی مانند نوازش کمتر حساس شوند که این امر باعث کاهش میل جنسی می شود.

7. رژیم غذایی نامناسب

شاید این نکته به اندازه موارد دیگر واضح نباشد، اما غذا در حفظ میل جنسی با شریک زندگی شما تأثیر می گذارد. اگر وعده های غذایی متعادل نمی خورید یا رژیم غذایی کم پروتئین مصرف نمی کنید، سطح تستوسترون شما کاهش می یابد .

جدای از آن، زمانی که مواد معدنی و ویتامین ها در غذا کم باشد، شرایطی مانند خستگی یا خستگی قابل مشاهده است. به همین دلیل است که داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل در روز ضروری است.

8. یکنواختی

در لحظه ای که یک رابطه شروع می شود، همه چیز جدید است، بنابراین اشتیاق و احساسات وجود دارد. این در مورد صمیمیت جنسی نیز صدق می کند. اما این مرحله سرخوشی به مرور زمان کاهش می‌یابد و به یک امر عادی تبدیل می‌شود.

در این سناریوها، حالت ایده آل تغییر و آزمایش در حریم خصوصی است. بنابراین، آن ها همیشه چیز جدیدی برای یادگیری در مورد دیگری و لذت بردن خواهند داشت. زمانی را به شریک زندگی خود اختصاص دهید، ارتباطات فعال را حفظ کنید و هرگز دچار یکنواختی نخواهید شد.

ارتباط در زوجین

در یک زن و شوهر، یکنواختی می تواند منجر به فقدان ارتباط شود که بر میل جنسی تأثیر می گذارد و به مرور زمان آن را کاهش می دهد.

9. مشکلات ارتباطی با شریک زندگی

همان طور که قبلا اشاره کردیم، یکنواختی یکی از عوامل اصلی کاهش میل جنسی در طول زمان است.

علاوه بر آن، ذکر این نکته ضروری است که وجود مشکلات زوجین که به موقع در مورد آن ها صحبت نمی شود، در کاهش میل جنسی نیز دخالت دارد، زیرا باعث ایجاد انسداد در دو طرف می شود. مطالعه‌ای که در مجله پزشکی جنسی به سرپرستی دکتر آنا الکساندرا کاروالهیرا با همکاری دانشگاه‌های اسلو و زاگرب منتشر شد، نشان داد که خستگی، درگیری‌های زوجین و استرس در محل کار از عوامل مهم کمبود میل جنسی در مردان است.

توصیه می شود همیشه صحبت کردن در مورد هر چیزی که شما را ناراحت می کند حفظ کنید. به این ترتیب، سلامت جنسی برای هر دو حفظ خواهد شد.

نکاتی برای میل به ماندگاری

حفظ استانداردهای خوب میل جنسی با شریک زندگی خود یک جنبه اساسی در روابط است. با این حال، گاهی اوقات با عوامل مختلفی مانند سبک زندگی، کمبود خلاقیت و مشکلات شخصی پیچیده می شود.

اگر می‌خواهید از شر همه این ها خلاص شوید یا شانس ابتلا به مشکلات ناشی از کمبود میل جنسی از طرف شریک زندگی خود را کاهش دهید، یک سری نکات مفید وجود دارد که به شما کمک می‌کند این اشتیاق را پایدار کنید.

به طور کلی، همه چیز در تمرکز بر جزئیات کوچکی است که فراتر از عمل جنسی است . به عبارت دیگر، باید به سایر زمینه‌های خارج از برخورد شهوانی، مانند نمایش غیرمنتظره محبت، توجه ویژه شود.

در پایان، اگر می خواهید از کاهش میل جنسی با شریک زندگی خود اجتناب کنید، به یاد داشته باشید که تمرکز بر نمایش محبت و تماس فیزیکی که معمولاً در پس زمینه باقی می ماند ضروری است. این کلیدها می توانند واکنش های شگفت انگیزی ایجاد کنند و میل جنسی را زنده نگه دارند.

لینک های مرتبط:

با افزایش سن، عاشق شدن سخت‌تر می‌شود و این خوب است!

علل سردمزاجی زنان: شایع ترین دلایل میل جنسی کم در زنان چیست؟

تکنیک های جذب دختر مورد علاقه: چگونه توجه دختران را به خود جلب کنیم؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 8 =

دکمه بازگشت به بالا