;
سبک زندگیمهارت های زندگی

از بین بردن بوی بد کفش + روش قطعی و فوری

آیا تا به حال دقت کرده اید که پاهای برخی افراد بوی گند نمی دهد، در حالی که برخی دیگر بوی بد پا دارند؟ این به این دلیل است که برخی افراد بیشتر عرق می کنند و شرایطی را ایجاد می کنند که به نفع رشد باکتری ها باشد (محیط گرم و مرطوب).

در هر صورت بوی بد پا مشکلی رایج در بسیاری از خانه هاست که باید رفع شود و با روش هایی که در مجله گفتنی می گوییم می توانید این کار را انجام دهید در ادامه با بخش سبک زندگی از سری مطالب مهارت های زندگی همراه باشید.

این هم جالبه: 3 ترفند تمیز کردن بطری آب و قمقمه

از بین بردن بوی بد کفش

شستن پاها با صابون هر روز برای تمیز نگه داشتن پاها و بوی خوب آنها بسیار مفید است. همچنین برای از بین بردن بوی بد کفش می توانید جوش شیرین اندازه سر انگشت تو هر کدوم از کفشا بریزید و یا زاج از عطاری تهیه کنید و استفاده کنید دقت کنید شستن گفش ها هم هر چند ماه یک بار هم بسیار توصیه می شود.

از بین بردن بوی بد کفش2
جوش شیرین برای از بین بردن بوی بد کفش

رفع بوی بد پا و کفش

برای رفع بوی بد پا و کفش حتما قبل از پوشیدن جوراب یا کفش حتماً پاهای خود را خشک کنید، به خصوص اگر جوراب و پای شما خیس باشد آب باعث رشد باکتری ها و کندیدن و ایجاد بوی بد پا است همچنین سعی کنید از کفش هایی که تحویه مناسب دارند استفاده کنید تا در کفش شما هوا جریان داشته باشد و کفش ها را خارج از جاکفشی و در یک هوای آزاد قرار دهید.

شاید همه دوست نداشته باشند جوراب را با کفش ببپوشن اما باید بدانید که جوراب مناسب عرق پا را از بین می برد به یاد داشته باشید که جوراب را به طور مرتب عوض کنید و کنظم بشورید. سعی کنید 24 ساعت بعد از پوشیدن به کفش استراحت بدیهد و از یک فش دیگی استفاده کنید این کار باعث می شود هوای داخل گفش آزاد شود و بیشتر باکتری هایی که باعث خراب شدن کفش می شوند از بین می روند.

این هم جالبه: 5 سنت های مردم ژاپن که عمرشان را طولانی می کند

از بین بردن بوی بد کفش با جوش شیرین

برای از بین بردن بوی بد کفش؛ مقدار مناسبی اندازه نوک انگشت جوش شیرین را در کفش و یا کتانی خود بریزید و بگذارید 12 ساعت بماند تا جوش شیرین بوی بد داخل کفش را جذب کند. جوش شیرین در واقع ابزرا همه کاره و منظوره در خانه های ابرانی است و خانم های خانه دار به روش های مختلفی از آن استفاده می کنند. اما یکی از مهمترین کاربردهای آن رفع بوی بد پا و کفش است.

از بین بردن بوی بد کفش 5

درمان قطعی بوی بد پا

از بین بردن بوی بد کفش تمیز نگه داشتن و شستشوی مرتب پاها است: حداقل روزی یکبار پاهای خود را با صابون و یا سایر شوینده ها بشویید. بهترین زمان برای انجام این کار حمام صبحگاهی یا حمام عصر است. همیشه پس از شستن پاها، آنها را کاملا خشک کنید.

این هم جالبه: 10 راهکار آسان برای رسوب زدایی کتری و سماور

شستشوی پا برای از بین بردن بوی بد کفش

از بین بردن بوی بد کفش، به فضای بین انگشتان پا توجه ویژه ای داشته باشید، زیرا این مکان مکانی مناسب برای تجمع رطوبت و رشد باکتری ها است. سعی کنید حداقل یک بار در روز جوراب خود را عوض کنید هر شب پاهای خود را با پنبه و الگل تمیز کنید، این کار باعث می شود پاهای شما خشک بماند. از مصرف الکل روی پوست ترک خورده پا خودداری کنید.

از بین بردن بوی بد کفش1
شستشوی پا برای از بین بردن بوی بد کفش

از بین بردن بوی بد کفش با نمک

هرچه قدر زیاد از کفش خود استفاده کنیداحتمال بو گرفتن کفش و پا زیاد تر می شود دلیلش هم ساده است تهویه نامناسب باعث گندیدن و ایجاد بوی نامناسب است اگر کفش ها و پا مرتب تمیز نشوند، این باکتری ها از بین نمی رود و همیشه باعث ایجاد بوی بد می شوند یک راه ساده و خانگی وجود دارد رفع بوی بد کفش با نمک یک راه آسان و سریع است.

نمک با جذب رطوبت کفش از بوی بد کفش جلوگیری می کند و بوی کفش را به صورت قابل توجهی کاهش می دهد برای استفاده از این روش سعی کنید هر چند روز یکبار کمی نمک داخل کفش بزنید تا رطوبت کفش را کاهش دهد به یاد داشته باشید که مقدار نمکی که به کفش هایتان می زنید نباید آنقدر باشد که باعث ساییدگی پا شود سعی کند بعد ار مدتی نمک داخل کفش را تخلیه کنید و نمک جدید بریزید.

از بین بردن بوی بد کفش 6

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + نه =

دکمه بازگشت به بالا