;
سبک زندگیمهارت های زندگی

نظافت خانه با جوش شیرین: ترفندهایی که به دردت می خوره!

نظافت خانه با جوش شیرین: جوش‌شیرین یکی از مواد اولیه برای پخت نان و انواع شیرینی است. اما علاوه بر پخت و پز کاربردهای دیگری نیز دارد که از جمله آن می‌توان به کاربرد جوش‌شیرین در پاکسازی، نظافت منزل و وسایل آشپزخانه و… اشاره کرد.

در بخش سبک زندگی از سری مطالب مهارت های زندگی به ترفندهای نظافت خانه با جوش‌شیرین پرداخته‌ایم که با دانستن آن‌ها شما نیز می‌توانید استفاده بهتری از جوش‌شیرین داشته باشید. با مجله گفتنی همراه باشید.

این هم بدردت می خوره: از بین بردن بوی بد کفش + روش قطعی و فوری

۱- رفع لکه‌های چربی از ظروف آشپزخانه

نظافت خانه با جوش شیرین3

نظافت خانه با جوش شیرین، با استفاده از چند قاشق جوش‌شیرین و ترکیب آن با مایع ظرفشویی می‌توان لکه‌های ایجاد شده بر اثر چربی روی قابلمه، تابه و… را از بین برد.

در صورتی که چربی‌های روی قابلمه و ظروف دیگر سفت شده باشند می‌توان با مخلوطی از مایع ظرفشویی و جوش‌شیرین و پر کردن قابلمه با آب تا چند ساعت زمان بدهید تا لکه‌های به راحتی از بین بروند.

۲- تمیز کردن مبلمان: نظافت خانه با جوش شیرین

نظافت خانه با جوش شیرین، سطح مبلمان یا وسایل چوبی را نیز می‌توان با جوش‌شیرین تمیز کرد. برای این کار کافی است دستمال نخی و تمیزی را مرطوب کرده و به جوش شیرین آغشته کنید و سپس روی سطح مبلمان یا وسایل چوبی بکشید تا لکه‌های کثیفی از بین برود.

این هم مفیده: آموزش بستن کراوات | با این روش بستن کروات برات آسونه!

۳- تمیز کردن مایکروویو

مایکروویو به دلیل پخت انواع غذا و کیک بر اثر لکه و ذرات چربی کثیف می‌شود که می‌توان با ریختن مقداری جوش‌شیرین روی اسفنج سطح داخلی آن را تمیز کنید و اسکاج را مرطوب کنید تا لکه‌های راحت از بین بروند.

نظافت خانه با جوش شیرین1

۴- تمیز کردن سطح اجاق گاز با جوش شیرین

نظافت خانه با جوش شیرین، سطح اجاق گاز یکی از سطوحی است که بر اثر پختن غذا سریع کثیف می‌شود و برای پاک کردن آن می‌توانید این ذرات و لکه‌های چربی را پاک کنید.

برای این کار مقداری جوش‌شیرین را با آب ترکیب کرده و روی سطح اجاق گاز اسپری کنید و بگذارید چند ساعتی بماند و سپس با استفاده از دستمال یا اسفنج تمیز آن را پاک کنید.

۵- شستشو و سفید کردن لیوان چای یا قهوه

لیوان چای و قهوه با گذشت زمان رنگ تیره به خود می‌گیرد که برای از بین بردن این لکه‌ها و سفید شدن آن می‌توانید از جوش شیرین استفاده کنید. اسفنج را به جوش شیرین آغشته کرده و به داخل لیوان بکشید تا سفید شود.

۶- براق کردن ظروف مسی یا نقره‌ای

نظافت خانه با جوش شیرین، ظروف مسی و نقره‌ای در گذر زمان رنگ تیره ای به خود می گیرند که برای جلا دادن و برق انداختن آن‌ها می‌توانید مقداری جوش‌شیرین و مایع ظرفشویی را مخلوط کرده و ظرف را با آن بشویید. سپس خمیر جوش‌شیرین را با کمک اسفنج نرم روی ظرف بکشید و جلا دهید، در نهایت ظرف را با دستمال تمیز پاک کنید.

براق کردن ظروف مسی

۷- از بین بردن بوی نامطبوع یخچال، ظروف آشپزخانه و…

نظافت خانه با جوش شیرین، یخچال از جمله مواردی است که با گذاشتن میوه و مواد غذایی ممکن است بوی نامطبوعی بگیرد و برای از بین بردن این بو می‌توانید از مقداری جوش‌شیرین استفاده کنید.

همچنین سطح زباله را با محلول جوش‌شیرین و آب بشویید تا بوی بد آن از بین برود. برای از بین بردن بوی بد داخل مایکروویو نیز می‌توانید داخل آن را با مخلوط جوش‌شیرین و آب بشویید.

مورد بعدی ظروف غذای پلاستیکی است که می‌توانید در هر بار شستشوی آن‌ها مقداری جوش‌شیرین را به مایع ظرفشویی اضافه کنید.

۸- زدودن بوی بد دستشویی و حمام

سرویس بهداشتی نیز اغلب اوقات در اثر شسته نشدن یا شستن دیر به دیر بوی بدی می‌گیرد که می‌توانید با مقداری جوش‌شیرین و آب گرم تمیز کنید. به این صورت که محلول جوش‌شیرین را روی سنگ توالت اسپری کنید یا به طور مستقیم داخل چاه حمام بریزید.

زدودن بوی بد دستشویی

۹- از بین بردن لکه‌های زنگ‌زدگی: نظافت خانه با جوش شیرین

نظافت خانه با جوش شیرین، لکه‌های زنگ‌زدگی ایجاد شده در دستشویی و حمام را نیز می‌توان با ترکیب سرکه و جوش‌شیرین از بین برد. برای این کار به نسبت ۲ به ۱ سرکه و جوش‌شیرین را مخلوط کرده و روی لکه بریزید و با اسفنج روی آن بکشید تا تمیز شود.

۱۰- تمیز کردن سطح سرامیک و سینک ظرفشویی

نظافت خانه با جوش شیرین4

نظافت خانه با جوش شیرین، یکی دیگر از کاربردهای جوش‌شیرین برای تمیز کردن سطوح مختلف از جمله کف‌پوش، سرامیک، سینک، روشویی و حمام است. برای این کار مقداری جوش‌شیرین را روی اسفنج یا پارچه تمیز ریخته و سطوح مختلف را با آن تمیز کنید.

همچنین می‌توانید جوش‌شیرین را به طور مستقیم روی سرامیک و سینک ظرفشویی بریزید، سپس با اسکاج یا اسفنج روی آن بکشید و پس از چند دقیقه آن را بشویید.

۱۱- رفع لکه خون با کمک جوش‌شیرین

نظافت خانه با جوش شیرین، با کمک خمیر جوش‌شیرین می‌توانید به راحتی اثر لکه خون را از بین ببرید. خمیر جوش‌شیرین را از مخلوط آب و جوش‌شیرین درست کنید و خمیر را روی لکه خون بگذارید و بعد از نیم ساعت خمیر را از روی آن بردارید. در نهایت آن قسمت را با کمک پارچه تمیز پاک کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 2 =

دکمه بازگشت به بالا