;
سبک زندگیمهارت های زندگی

لکه‌ زرد زیر بغل لباس: با چه روشی لکه زرد عرق را از زیر بغل لباس پاک کنیم؟!

لکه‌ زرد زیر بغل لباس: از مواردی است که به دلیل تعریق در بدن بوجود می‌آید. زرد بودن ناحیه زیر بغل بسیار شرم آور است و افراد تمام سعی خود را می‌کنند که دچار این مشکل نشوند. اما چطور می‌توان این لکه را از بین برد؟ در بخش سبک زندگی از سری مطالب مهارت های زندگی با روش های از بین بردن لکه‌ زرد زیر بغل لباس اشنا شوید. با مجله گفتنی همراه باشید.

۱۰ روش‌ از بین بردن لکه‌ زرد زیر بغل لباس

روش‌های از بین بردن لکه‌ زرد عرق از لباس به شرح زیر است:

۱- استفاده از جوش شیرین

لکه‌ زرد زیر بغل لباس: یکی از مهم‌ترین پاک کننده‌ها جوش شیرین است. برای استفاده از جوش شیرین می‌توانید مقداری از آن را با سرکه یا آب مخلوط کنید تا ماده‌ای خمیری شکل بدست بیاید. سپس توسط یک برس یا مسواک موضع مورد نظر را شستشو دهید و پس از چند دقیقه با آب سرد بشویید. این کار می‌تواند در از بین رفتن لکه‌ها و بوی بد لباس به شما کمک کند.

 

۲- استفاده از آب و سرکه

لکه‌ زرد زیر بغل لباس: این روش از روش های سنتی و بسیار آسان است. از آنجا که سرکه سفید همواره در دسترس است، بنابراین بهتر است از این روش نیز استفاده نماییم. در این روش میزان مساوی از آب و سرکه را مخلوط کرده و لباس یا پارچه را به مدت یک شب درون این محلول قرار دهید و پس از آن با استفاده از ماشین لباسشویی لباس را بشویید.

لکه‌ زرد زیر بغل لباس2

۳- از آب نمک کمک بگیرید

لکه‌ زرد زیر بغل لباس: آب نمک هم روش خوبی برای از بین بردن لکه زرد عرق از روی لباس است. به این منظور مقداری نمک را در آب داغ حل کنید و لباس را با آن بشویید و با یک مسواک محل لکه‌ها را به خوبی بسابید. حتی می‌توانید لباس را برای چند ساعت در آب و نمک بخیسانید. این روش کمک مهمی به شما در رفع لکه های زرد ناشی از عرق روی لباس می‌کند.

۴- استفاده از قرص آسپرین

قرص آسپرین هم بر خلاف ظاهرش که به صورت خوراکی مصرف می‌شود، می‌تواند برای از بین بردن لکه‌های زرد مناسب باشد. ترکیبی از تارتار و پودر آسپرین و آب ولرم درست کنید و لباس را به مدت ۲۰ دقیقه در محلول بخوابانید. با این کار لکه‌های زرد از بین می‌روند. بعد از خیساندن لباس در مخلوط آن را با آب ولرم بشویید.

۵- استفاده از آبلیمو

لکه‌ زرد زیر بغل لباس: آبلیمو طبیعی هم در این موارد موثر است و می‌‌توانید با آن لکه‌های زرد را از بین ببرید. برای این کار ابتدا مخلوطی با میزان مساوی از آبلیمو و آب تهیه کنید و لباس‌ها را در آن بخیسانید. می‌توانید آب لیمو را مستقیما روی موضع زرد شده ریخته و از این طرق لکه‌های زرد را از بین ببرید.

۶- استفاده از آمونیاک

مایع شیمیایی‌ای که می‌تواند در این مشکل به ما کمک کند آمونیاک است. مقداری آمونیاک را در آب حل کرده و با محلول حاصل لباس را بشویید و بعد از آن با آب سرد آبکشی نمایید. این کار هم به رفع لکه‌های زرد روی لباس‌ها کمک می‌کند.

لکه‌ زرد زیر بغل لباس1

۷- استفاده از اسید بوریک

اسید بوریک و آب را با هم به صورت خمیر در آورده و لباس را با آن بشویید. این روش نیز برای رفع لکه مفید است.

۸- استفاده از پراکسید هیدوژن

می‌توانید از پراکسید هیدروژن و آب برای شستشو استفاده کرده و پس از نیم ساعت آن را آبکشی نمایید.

۹- استفاده از ضد عرق‌های بدون آلومینیوم

لکه‌ زرد زیر بغل لباس: مالیدن دئودورانت و مام نیز می‌تواند باعث زردی لباس‌ها شود. از ضد عرق‌های بدون آلومینیوم استفاده کنید. دلیل زرد شدگی لباس این است که وجود آلومینیوم در پوست زیر بغل، که از طریق ضد عرق آلومینیوم دار به موضع اضافه شده است، باعث واکنش با عرق بدن شده و این لکه‌های زرد را ایجاد می‌کند.

۱۰- از پودر بچه استفاده کنید

برای رفع این مشکل و زرد نشدن لباس از پودر بچه پس از شستشو و خشک کردن لباس در موضعی که در تماس با عرق بدن است استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + 10 =

دکمه بازگشت به بالا