;
سبک زندگیمهارت های زندگی

4 ترفند برای از بین بردن بوی بد کولرگازی

 بوی بد کولر گازی: اگر متوجه شدید که کولر گازی شما بوی بدی می دهد، وقت آن است که نکاتی را برای از بین بردن آن بوی بد عملی کنید. آیا پس از چند ماه کولر گازی را روشن کردید و بوی نسبتاً نامطبوعی احساس کردید؟ این صحنه بسیار بیشتر از آن چیزی است که ما فکر می کنیم، زیرا با فرا رسیدن روزهای گرم، دستگاه ها بار دیگر جان می گیرند و طبیعی است که رایحه ای متفاوت از آن ها پخش شود.

ترفندهایی برای از بین بردن بوی بد تهویه مطبوع وجود دارد که در این مقاله از سبک زندگی به بررسی آن ها می پردازیم. با مجله گفتنی همراه شوید.

 

در واقع، خود دستگاه هیچ نوع بویی تولید نمی کند، اما این ناشی از عوامل غیر مرتبط با آن است که روی قطعات آن تأثیر می گذارد، مانند فیلترها، مبدل ها یا فن های کثیف. همچنین زهکشی در وضعیت نامناسب و هوایی که از طریق تجهیزات به گردش در می آید. بیایید ببینیم چرا این مشکل ایجاد می شود و چگونه می توانید از شر آن خلاص شوید.

 

حتما ببینید: نشانه های رابطه اشتباه که زنان و مردان باید بدانند!

چرا کولر بوی بد می دهد؟

چند ماه از آخرین باری که تهویه مطبوع را روشن کردیم می گذرد و وقتی این کار را انجام می دهیم بویی خاص و ناخوشایند متصاعد می شود. دلیل این امر، این است که در طول دوره استفاده کم، کثیفی در قسمت های مختلف تشکیل دهنده آن جمع می شود .

به عنوان مثال، ذرات گرد و غبار در فیلترها، در فن و در ظرف تخلیه محبوس می شوند. اگر در زمان مناسب آن ها را به درستی تمیز نکنیم، مرطوب می شوند و پس از مدتی قارچ ایجاد می کنند .

به یاد داشته باشید که دستگاه هوای محیط را جذب می کند، بنابراین باید به کیفیت هوای گفته شده توجه داشت. اگر دود تنباکو، بوی غذا یا زباله باشد، آن ها هم به کولر می روند.

 

فیلترهای تهویه مطبوع

قسمت‌های مختلف دستگاه می‌توانند مواد را جمع کنند یا آسیب ببینند و در نتیجه عطرهای ناخوشایندی ایجاد کنند.
اکنون که می دانیم این بو از کجا می آید، بیایید ببینیم چگونه از شر آن خلاص شویم.

چگونه از شر بوهای نامطبوع خلاص شویم؟

1. تمیز کردن فیلتر

فیلترهای کثیف اغلب عامل اصلی بوی بد کولر گازی هستند. عملکرد این قطعات، فیلتر کردن هوا و جلوگیری از تکثیر باکتری ها و سایر میکروارگانیسم ها و آسیب رساندن به عملکرد تجهیزات است.

به طور مشابه، فیلترهای کثیف کارایی دستگاه را کاهش می دهند، بنابراین انرژی بیشتری مصرف می کند و به درستی کار نمی کند. برای همین، تمیز نگه داشتن آن ها ضروری است.

برای تمیز کردن فقط باید آن ها را بردارید و با آب گرم بشویید و به آرامی با دستان خود مالش دهید. در صورت لزوم، می توانید از صابون خنثی استفاده کنید، اما هرگز از محصولات ساینده یا برس های موی سخت استفاده نکنید، زیرا ممکن است به ترکیب عناصر آسیب برساند. اجازه دهید قبل از قرار دادن دوباره خشک شوند.

بوی بد کولر گازی-تمیز کردن فیلتر کولر گازی

فیلترهای اسپلیت یونیت ها در قسمت داخلی تجهیزات، در قسمت جلو قرار دارند. یعنی باید درب را بردارید و آنها را آنجا خواهید دید.

2. نظافت فضای داخلی

تمیز کردن فیلترها به ما کمک می کند بوی بد کولر گازی را از بین ببریم، با این حال باید مراقب تمام قسمت هایی از تجهیزات باشیم که ممکن است باعث ایجاد بو شوند. در مورد فضای داخلی باید روی مجراهای آن تمرکز کنیم. می توانید از ضدعفونی کننده های مخصوصی که برای این کار خریداری می شود استفاده کنید.

3. تمیز کردن زهکشی

کولر گازی به دلیل تراکم آب را دفع می کند. این پدیده زمانی رخ می دهد که رطوبت از داخل که سردتر از محیط است، خارج شود.

از آنجاست که قطراتی که به ظرف تخلیه می روند از آنجا می آیند. ناراحتی زمانی ایجاد می شود که آب انباشته شده و از بین نرود. در صورتی که شیب شیلنگ ها به خوبی به دست نیاید، ممکن است این اتفاق بیفتد.

رطوبتی که از بین نمی رود می تواند باعث ناراحتی و بوی بد شود. از این نظر، رطوبت برای تکثیر قارچ ها عالی است.

برای جلوگیری از این وضعیت باید تجهیزات را خشک کنیم. اگرچه درست است که برخی از ماشین‌های مدرن فیلترهای خود تمیز شونده دارند که ویروس‌ها و باکتری‌ها را از بین می‌برند، اما هنوز دستگاه‌های زیادی هستند که این کار را نمی‌کنند.

در این موارد، در پایان فصل تابستان، می‌توانیم هوا را برای چند ساعت در حالت تهویه روشن کنیم. به این ترتیب رطوبت باقیمانده از بین می رود و به همراه آن احتمال وجود میکروارگانیسم ها نیز وجود دارد.

روش دیگر برای خشک کردن کولر گازی این است که آن را برای چند دقیقه به حالت گرما تغییر دهید. بنابراین خشک شدن تضمین خواهد شد.

4. مراقب هوای محیط باشید

همان طور که قبلاً نیز اشاره کردیم، این تجهیزات با هوایی که در محیط در گردش است کار می کند ، بنابراین مراقبت از کیفیت آن ضروری است. دخانیات، مواد غذایی، زباله و دود از جمله عواملی هستند که بر دستگاه تاثیر می گذارند.

دود سیگار هوا را آلوده می کند

اگر دود سیگار توسط کولر گازی گرفته شود، پس از کارکرد آن بوی بدی به مشام می رسد.

بوی بد کولر گازی-دود سیگار هوا را آلوده می کند

تعمیر و نگهداری منظم بهترین ترفند برای از بین بردن بوی بد کولر گازی

امیدواریم بتوانید برخی از این نکات را به کار ببرید و در نهایت به بوی بدی که از کولر گازی متصاعد می شود پایان دهید. در هر صورت می خواهیم تاکید کنیم که تعمیر و نگهداری این نوع تجهیزات باید به صورت منظم انجام شود.

از جمع شدن کثیفی بیش از یک فصل خودداری کنید، زیرا بعداً پاک کردن آن دشوارتر خواهد بود. در نهایت، در صورت شک، باید با نصاب های حرفه ای تماس بگیرید، زیرا کولرهای گازی دستگاه های ظریفی هستند که به نیروی کار واجد شرایط نیاز دارند.

لینک های مرتبط:

یه ترفند کاربردی: رفع خشک شدن ریمل: با این روش ها مثل روز اول میشه!

ممکن است برای شما جالب باشد: ترفندهایی که هر خانمی باید بداند!

علت تنهایی: 3 دلیل برای اینکه دوستی های واقعی در جامعه امروزی دارند نادر می شوند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + پنج =

دکمه بازگشت به بالا