;
سبک زندگیمهارت های زندگی

ترفندهای مرتب کردن یخچال و فریزر که هر خانمی باید بدونه!

ترفندهای مرتب کردن یخچال و فریزر: اگر عمر مواد غذایی داخل یخچال و فریزر شما کم است و طعم مواد در زمان کوتاهی تغییر میکنند، با بخش سبک زندگی از سری مطالب مهارت های زندگی همراه مجله گفتنی همراه باشید.

ترفندهای مرتب کردن یخچال و فریزر

در ادامه اصول و نکاتی که برای چیدمان و نظم‌دهی یخچال و فریزر باید بدانید را توضیح می دهیم:

یخچال و فریزر را کامل بشناسید

ترفندهای مرتب کردن یخچال و فریزر: یکی از اصول اولیه برای استفاده بهینه از یخچال و فریزر، شناسایی ویژگی‌های هر بخش آن است. شاید تا به حال به این نکته توجه نکرده باشید که هر قسمت از یخچال و فریزر دمای متفاوتی دارد و برای مواد غذایی خاصی مناسب است. با قرار دادن مواد غذایی در جای مناسب یخچال و فریزر، میتوانید زمان و کیفیت نگهداری آنها را افزایش دهید.

ترفندهای مرتب کردن یخچال و فریزر 3

بخش بالایی یخچال

ترفندهای مرتب کردن یخچال و فریزر: بخش بالایی یخچال معمولا گرم‌ترین بخش است. بنابراین بهتر است در این بخش مواد غذایی را که به دمای بالا برای نگهداری نیاز ندارند، قرار دهید. تخم مرغ، نوشیدنی‌های بسته بندی شده، سس، مربا و اضافه غذاهای پخته شده انتخاب‌های مناسبی برای این بخش هستند.

بخش پایینی یخچال

ترفندهای مرتب کردن یخچال و فریزر: در این بخش سردترین نقطه یخچال جمع میشود، بنابراین یکی از مهم‌ترین بخش‌های یخچال است.

مواد غذایی مانند گوشت، مرغ و ماهی خام باید در این بخش یخچال نگهداری شوند تا احتمال آلودگی به باکتری کاهش یابد.
برخی از سبزیجات مانند کاهو، ریحان و اسفناج که برگی شکل هستند در دمای پایین ماندگاری طولانی‌تری دارند.
همچنین لبنیاتی مانند ماست بهتر است در دمای پایین یخچال نگهداری شود.

بخش میانی یخچال

ترفندهای مرتب کردن یخچال و فریزر: بخش میانی همانطور که از نامش پیداست دمای معتدلی دارد. بسیاری از مواد غذایی را میتوانید در این بخش قرار دهید. غذاهای فرآوری شده مانند سوسیس و کالباس، پنیرهایی مانند چدار و موزارلا مناسب برای نگهداری در این بخش هستند.

ترفندهای مرتب کردن یخچال و فریزر 1

کشوی یخچال

ترفندهای مرتب کردن یخچال و فریزر: یکی از کاربردی‌ترین قسمت‌های یخچال، کشوی آن است. میوه‌ها و سبزیجات، مخصوص نگهداری در این بخش است. دقت داشته باشید که برخی میوه‌ها مانند موز و سیب را نباید با سبزیجات در یک کشو قرار دهید. گاز اتیلن تولید شده از این میوه‌ها باعث زودتر فاسد شدن سبزیجات میشود.

درب یخچال

ترفندهای مرتب کردن یخچال و فریزر: در دسترس‌ترین قسمت یخچال درب آن است. این قسمت به دلیل زیاد باز و بسته شدن، دمای بالاتری دارد. در این بخش مواد غذایی که ماندگاری طولانی‌تری دارند را نگهداری کنید (مواد غذایی مانند آبمیوه، کره، عسل، مربا، سس و یا تخم مرغی که بسته بندی باز نشده دارد).

نکات مهم در چیدمان فریزر

سعی کنید مواد غذایی را بر اساس زمان مصرف آنها در فریزر بچینید.
قسمت پایینی فریزر سردترین نقطه است، بنابراین گوشت، مرغ و ماهی را در این بخش قرار دهید.
سبزیجات را در قسمت بالایی فریزر و در کیسه‌های زیپ دار بگذارید.
نان‌ها و آرد را در کیسه‌های در بسته و در قسمت بالایی یخچال قرار دهید.
سعی کنید مواد غذایی مختلف را کنار هم قرار ندهید.
ترفندهای آسان برای مرتب کردن و نظم‌دهی به یخچال و فریزر
ترفندهای آسان برای مرتب کردن و نظم‌دهی به یخچال و فریزر

بعد از شناخت چیدمان صحیح مواد غذایی در یخچال و فریزر بر اساس دمای مناسب، چند ترفند برای نظم‌دهی به یخچال فریزر را معرفی میکنیم. با مجله اکالا همراه باشید.

ظروف نظم دهنده را جایگزین کیسه‌ها کنید

ترفندهای مرتب کردن یخچال و فریزر 4

ترفندهای مرتب کردن یخچال و فریزر: به جای اینکه مواد غذایی را در کیسه‌های مختلف در یخچال قرار دهید از ظروف شفاف و نظم دهنده استفاده کنید. این ظروف علاوه بر اینکه نظم بیشتری به یخچال و فریزر میدهند، ظاهر زیبا و مرتبی هم می سازند. علاوه بر این استفاده از ظروف شفاف، شناسایی مواد را آسان‌تر میکند.

برای درب یخچال جیب بسازید

ترفندهای مرتب کردن یخچال و فریزر: یکی از لوازم ارزانی که میتوانید برای نظم‌دهی یخچال از آن استفاده کنید، کیسه آویز درب است. این کیسه‌ها که شبیه جیب هستند را از درب یخچال آویزان کنید و چیزهای کوچکی مانند سس‌های تک نفره یا بسته‌های کوچک غذایی را داخل آن قرار دهید.

مواد غذایی مشابه را کنار هم بگذارید

ترفندهای مرتب کردن یخچال و فریزر: برای داشتن نظم بیشتر و دسترسی راحت‌تر، مواد غذایی مشابه و هم گروه را کنار هم بچینید. برای مثال برای لبنیات، سبزیجات، میوه‌ها و نوشیدنی‌ها یک جای مشخصی در یخچال در نظر بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار − چهار =

دکمه بازگشت به بالا