;
سبک زندگیمهارت های زندگی

شستن پرده با راهکارهای ساده در منزل، اینجوری پرده هاتون برای عید نوروز نو و شیک می شوند

شستن پرده: یکی از مشکلات تمامی افراد خانه‌دار در عید نوروز این است که برای سفید شدن پرده ها باید چه کار کنند و چگونه می‌توان مشکل چرک مرده شدن پرده‌ها خصوصا پرده‌های سفید را برطرف کرد. همان‌طور که می‌دانید سفید کردن پرده کاری ظریف است و باید توسط متخصص و با مواد شوینده مناسب انجام شود.

اگر خودتان می‌خواهید کار شستشو و سفید کردن پرده ها را انجام دهید، بهترین توصیه ما به شما پیروی از دستورالعمل زیر است. در ادامه به شما توضیح می‌دهیم که برای سفید شدن پردها باید چه کار کنید. حتی فکر به این که در این شرایط اقتصادی بخواهیم هرچند ماه یکبار پرده‌های خود را تعویض کنیم، سخت خواهد بود. به همین دلیل ما در سبک زندگی تلاش می‌کنیم تا با بررسی بهترین راه‌ها، به شما در سفید کردن پرده ها کمک کنیم. با گفتنی همراه باشید.

شاید جالب باشد: طرز تهیه شیرینی خشک برای ایام عید از دست ندهید

شستن پرده با راهکارهای ساده در منزل:

در ادامه به شما توضیح می‌دهیم که برای سفید شدن پرده ها باید چه کار کنید.

شستن پرده: مرحله شستشو

یک سطل پلاستیکی بزرگ را با آب سرد کافی پر کنید؛ به حدی که پرده‌ها بتوانند آزادانه درون سطل حرکت کنند. سپس پرده‌ها را در سطل خیس کرده و اجازه دهید، یک روز در آب خیس بخورند؛ هرچند وقت یکبار، پرده را درون آب بچرخانید.

اگر آب درون سطل کثیف شد آن را عوض کنید؛ این کار را تا زمانی ادامه دهید که با وجود پرده، آب داخل سطل بعد از چند ساعت شفاف مانده باشد. اگر پرده‌ها زیاد چرک باشند، ممکن است مرحله خیس خوردن‌شان حتی تا یک هفته طول بکشد.

شاید جالب باشد: بهترین روش برق انداختن سرویس بهداشتی و سنگ توالت: از نوشابه مشکی به این روش استفاده کنید!

شستن پرده2: مرحله شستشو

پرده‌ها را از آب بیرون آورده و آب اضافه آن‌ها را بگیرید. مجددا ظرف را با آب سرد پر کنید و چند قاشق محلول سفید کننده داخلش بریزید. اجازه دهید که پرده‌ها چند ساعتی در این ترکیب بمانند. اگر نمی‌خواهید از سفیدکننده استفاده کنید، کافیست که یک قاشق جوش شیرین و سرکه به آب اضافه کنید. اگر بعد از چند ساعت هنوز لکه‌ای روی پارچه بود، این کار را مجددا تکرار کنید.

جالب است: تمیز و خوشبو کردن یخچال و فریزر از اولویت‌های خانه‌تکانی در آشپزخانه+روش کابردی و آسان

شستن پرده: مرحله آبکشی

بعد از آبکشی پرده، آن را درون ماشین لباسشویی انداخته و از مواد شوینده ملایم و برنامه پرده‌شوی ماشین برای شستشو استفاده کنید. برای این که چرک پرده های سفید کاملا از بین برود، آنها را تک تک بشویید و از حداکثر ظرفیت ماشین استفاده نکنید.

اگر ماشین لباسشویی ندارید می‌توانید این مرحله را با پودر لباسشویی دستی و در لگن انجام دهید. بعد از تکمیل شدن روند شستشو، پرده‌ها را سریع از ماشین لباسشویی خارج کرده و زیر نور آفتاب خشک کنید.

این هم جالب است: رازهای جذاب شدن زنان چگونه است؟ آیا دلتان می خواهد که مردان آرزوی رسیدن به شما را داشته باشند؟

راه‌هایی برای سفید کردن پرده های توری و حریر چرک مرده

شستن پرده: از ابتدا مرتب اصطلاح چرک مرده را تکرار کردیم؛ خب اصلا منظور از چرک مرده شدن چیست ؟ چرک مرده شدن به این معنی است که جنس شما کثیف شده و آلودگی روی آن می‌نشیند و مدت زیادی کثیفی روی آن باقی می‌ماند؛ در نهایت، آلودگی قدیمی و یا به اصطلاح چرک مرده می‌شود.

اگر پرده منزلتان سفید و همیشه در معرض کثیف شدن است، باید تلاش کنید تا به محض ایجاد کثیفی، آن را تمیز کنید؛ پیش ا زاینکه به تار و پود آن نفود کند. با این حال برای تمامی ما پیش آمده که نتوانسته‌ایم در سریع‌ترین زمان ممکن، پرده‌ها را تمیز کنیم؛ در چنین شرایطی تلاش کنید تا از روشی که در ادامه عنوان می‌کنیم استفاده کنید:

پرده را در یک سطل بریزید که راحت در آن قرار بگیرد و به محل چرک مرده شده یک پیمانه محلول سرکه و جوش شیرین بریزید. پس از آن، نیم ساعت اجازه دهید مایع شوینده و پرده با هم ترکیب شوند و پس از آن، پرده را با دقت و به طور کامل شستشو دهید.

جالب است: کم شدن میل جنسی چرا زیاد شده است و چطور درمان می شود؟

 منظور از چرک مرده شدن چیست ؟

چرک مرده شدن به این معنی است که جنس شما کثیف شده و آلودگی روی آن می‌نشیند و مدت زیادی کثیفی روی آن باقی می‌ماند؛ در نهایت، آلودگی قدیمی و یا به اصطلاح چرک مرده می‌شود.

اگر پرده منزلتان سفید و همیشه در معرض کثیف شدن است، باید تلاش کنید تا به محض ایجاد کثیفی، آن را تمیز کنید؛ پیش ا زاینکه به تار و پود آن نفود کند. با این حال برای تمامی ما پیش آمده که نتوانسته‌ایم در سریع‌ترین زمان ممکن، پرده‌ها را تمیز کنیم؛ در چنین شرایطی تلاش کنید تا از روشی که در ادامه عنوان می‌کنیم استفاده کنید:

پرده را در یک سطل بریزید که راحت در آن قرار بگیرد و به محل چرک مرده شده یک پیمانه محلول سرکه و جوش شیرین بریزید. پس از آن، نیم ساعت اجازه دهید مایع شوینده و پرده با هم ترکیب شوند.و پس از آن، پرده را با دقت و به طور کامل شستشو دهید.

نکاتی درباره شستن پرده توری و حریر

شستن پرده توری و حریر به توجه و ملایمت بسیاری نیاز دارد. بنابراین توصیه می‌کنیم اگر می‌خواهید به بافت پرده حریر یا توری خانه آسیب نرسانید، به نکات زیر توجه کنید:

شستن پرده1: نکاتی درباره شستن پرده توری و حریر

آب سرد در شستن پرده توری و حریر چقدر مهم است؟

اگر می خواهید شستن پرده توری حریر در لباسشویی انجام شود، از سیستم آب سرد استفاده کنید. زیرا ممکن است آب گرم به بافت پارچه آسیب برساند. مواد پاک‌کننده‌ای که استفاده می‌کنید باید معمولی باشد. زیرا ماده‌ پاک‌کننده قوی به ریزبافت حریر و تور آسیب می رساند.

علاوه‌ بر این، هیچ‌گاه از خشک‌کن ماشین‌لباسشویی استفاده نکنید. خشک‌کن ماشین‌لباسشویی با سرعت بالایی حرکت می‌کند و ممکن است باعث پارگی یا نخ‌کش شدن پارچه بشود.

لکه بری پرده حریر و توری

شستن پرده: اگر روی پرده حریر یا پرده توری خانه‌تان یک لکه ایجاد شد و شما نمی‌خواستید کل پرده را بشویید، روی همان قسمت از پرده مقداری ماده پاک‌کننده یا سرکه به همراه آب سرد بریزید تا لکه بری پرده حریر انجام شود.. در صورت نیاز میتوانید این روش را چند بار تکرار کنید تا لکه کاملا پاک شود.

پاک کردن لکه از پرده توری یا حریر کمی دشوار است، با این حال نیاز نیست نگران این موضوع باشید.لکه بری پرده‌ی توری یا حریر نیاز به کمی صبر و حوصله دارد. پرده حریر یا توری نباید در معرض گرمای شدید آب قرار گیرد و گاهی به مواد پاک‌کننده خاصی نیاز دارید.

نحوه شستشوی پرده ساتن

شستن پرده3: نحوه شستشوی پرده ساتن

پرده ساتن یک نوع پرده لوکس و گران قیمت است که اتاق پذایرایی را باشکوه می‌کند. با این حال این پرده زیبا، گرد و غبار را به خود جذب می‌کند. از این رو توصیه می‌کنیم هفته‌ای یک بار با جارو شارژی یا جاروبرقی با قدرت پایین، بکشید. از این رو اجازه ندهید که پرده ساتن کثیف و سیاه شود.

به منظور شستشوی پرده ساتن می‌توانید آن را داخل ظرف پر از آب ولرم قرار دهید. اگر می‌خواهید رنگ پرده ثابت بماند، می‌توانید از یک صابون بهره‌مند شوید. همچنین سرکه سفید نه تنها رنگ پرده را ثابت نگه‌می‌دارد، بلکه تاثیر بسیاری در تمیز شدن پرده دارد.

اگر می‌خواهید پرده ساتن را در ماشین لباسشویی قرار دهید، هیچ لباسی را همراه با پرده نشویید. همچنین ماشین لباسشویی را روی درجه کم یا Gentle و آب سرد تنظیم کنید و از ماده شوینده ملایم استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا