;
سبک زندگیمهارت های زندگی

۵ علت پنهان خستگی و ضعف مزمن که خیلی ها حتی فکرش را هم نمی کنند!

علت پنهان خستگی و ضعف مزمن که خیلی ها حتی فکرش را هم نمی کنند: خستگی و ضعف مزمن برای کسانی در نظر گرفته شده است که به طور منظم به اندازه کافی می خوابند، به نظر می رسد خوب و حتی سالم غذا می خورند، بیماری های تشخیص داده شده ندارند، از الکل و سیگار سوء استفاده نمی کنند، اما در عین حال احساس می کنند دائماً تحت فشار قرار می گیرند، خسته، ضعیف می شوند و اراده ندارند. زندگی، کمبود انرژی ما حاضریم شرط ببندیم که حداقل یکی از این دلایل پنهان را در خود بشناسید. با سبک زندگی امروز مجله گفتنی همراه باشید.

۱. علت پنهان خستگی، کمبود آهن یا ویتامین B

این مورد به ویژه در دوره پس از همه‌گیری، زمانی که تقریباً هر ساکنین کره زمین حداقل یک بار به یکی از سویه‌های ویروس کرونا مبتلا شده است، اهمیت دارد، به این معنی که او از نزدیک با مفهوم “سندرم پس از کووید” آشنا است. واقعیت اثبات شده پزشکی: کرونا ذخایر آهن را در بدن «می خورد». تجزیه و تحلیل هموگلوبین ممکن است هنجار را نشان دهد، در حالی که “انبار آهن” (فریتین یا “آهن سرم”) ویران شده است. بنابراین، در فردی که به ویروس کرونا مبتلا شده است، سطح فریتین می تواند ۱۰-۱۵ میکروگرم در لیتر باشد، در حالی که پایین آوردن “سد پایین تر” به زیر ۴۰ میکروگرم در لیتر نامطلوب است. بنابراین، بدون تجزیه و تحلیل برای فریتین، نمی توان در مورد مشکل کمبود آهن پی برد و فرد از ضعف عضلانی، بی تفاوتی رنج می برد، او نه قدرت و نه لذت حرکت را دارد.

 علت پنهان خستگی5

تقریباً همین علائم را می توان با کمبود ویتامین های گروه B مشاهده کرد. واقعیت این است که این ویتامین مسئول انتقال صحیح سیگنال ها در رشته های عصبی است. با افزایش استرس روانی (یعنی زندگی معمولی یک فرد مدرن)، جبران کمبود ویتامین B حتی از طریق یک رژیم غذایی صحیح و کامل غیرممکن است، بنابراین نیاز به مکمل ویتامین (مانند نوروبکس و غیره) است. در حال حاضر پس از ۱-۲ هفته از مصرف آن، بسیاری متوجه می شوند که “معجزه ای اتفاق افتاد”: من می خواهم راه بروم، برقصم. و حتی کارهای خانه را با اشتیاق انجام دهم!

 علت پنهان خستگی1

۲. علت پنهان خستگی، کمبود کالری

مقدار ناهار روزانه شما چقدر است؟ اینجا یک سورپرایز است! بیشتر افراد به شنیدن و خواندن در مورد نیاز به رژیم های غذایی و محدودیت کالری به عنوان درمانی برای اضافه وزن و بی علاقگی عادت کرده اند، اما در اینجا.. بله، واقعاً چنین مشکلی وجود دارد: بسیاری از زنان در مبارزه دائمی برای کمر باریک در آن زیاده روی می کنند و به سمت کسری کالری می روند. اغلب ما از همکاران خانم این شکایت را می شنویم: “من رژیم دارم! صبحانه را با ماست خوردم، حالا فقط قهوه – و تا یک شام سبک، دهانم بسته است!» چنین خانم هایی پس از یک روز کاری نیز موفق می شوند به تناسب اندام برسند. بعد از مدتی شکایت ها شروع می شود: صبح ها قدرتی برای بلند شدن ندارم، در محل کار و در خانه نمی خواهم کاری انجام دهم … اما اگر انرژی وجود نداشته باشد نیروها از کجا می آیند. کالری دریافتی؟

در عین حال، هر غذایی به بدن اشباع انرژی نمی دهد. به عنوان مثال، شیرینی ها (“کربوهیدرات های سریع”) یا غذاهای کاملا پروتئینی (به عنوان مثال، یک ناهار سالم به شکل سینه مرغ با سبزیجات) در مبارزه با کمبود نیرو و انرژی کمکی نمی کنند. اما غلات (“کربوهیدرات های آهسته”) همان چیزی است که شما نیاز دارید. بخشی از گندم سیاه، بلغور، برنج قهوه ای، فرنی ذرت، فرنی جو دوسر – این چیزی است که بدن را برای چندین ساعت شارژ می کند. این یک فعالیت ناگهانی با از دست دادن سریع قدرت نیست، بلکه برعکس، احساس شادی و قدرت عضلانی طولانی مدت است.

علت پنهان خستگی

 

۳. علت پنهان خستگی، فشار خون پایین + قهوه (!)

وقتی با فشار خون پایین قهوه خوردم.. همه ما عادت داریم به طور فعال با بیماران مبتلا به فشار خون (افرادی که فشار خون بالا دارند) همدردی کنیم: یا به دلیل آب و هوا، فشار آنها بالا می رود یا به دلیل استرس در محل کار. در این مورد، نادیده گرفتن مشکلات بیماران کم فشار خون کاملاً ناعادلانه است، اگرچه به دلایلی معتقدیم که آنها “خوش شانس” هستند. افسوس، هنوز مشخص نیست که چه چیزی خطرناک تر است: فشار بالا یا پایین. از این گذشته ، اگر اعداد روی تونومتر ۱۵-۲۵ امتیاز کمتر از هنجار ۱۲۰/۸۰ باشد ، بدن چنین “خوش شانس ها” به دلیل کمبود جریان اکسیژن به همه اندام ها و بافت ها استرس شدیدی می گیرد (این دقیقاً دلیل ضعف وحشتناک، بی حالی، بی حسی اندام ها، سرگیجه، بی تفاوتی و غیره).

علت پنهان خستگی7

بنابراین. کسانی که بدنشان مستعد فشار خون پایین است، اغلب سعی می کنند با قهوه قوی “تن” را افزایش دهند و در نهایت آسیب بیشتری به بدن وارد کنند. واقعیت این است که اولاً قهوه مایعات را از بدن خارج می کند و این فقط یک راه موثر برای بیماران مبتلا به فشار خون برای کاهش فشار خون است. در مرحله دوم، در یک نوشیدنی قهوه، علاوه بر کافئین، یک ماده دیگر وجود دارد – آلکالوئید تئوبرومین. تئوبرومین اثر کاهنده فشار قوی روی بدن دارد، زیرا باعث آرامش و گشاد شدن عروق خونی می شود.

بهترین راه برای افزایش فشار در حد معمول، چای سیاه نسبتا شیرین با یک تکه شکلات، کاکائو، یک کاسه سوپ داغ با ادویه جات است. از مکمل‌های غذایی که واقعا کار می‌کنند (و در عین حال قیمت مناسبی بین ۱ تا ۳ دلار دارند) اول از همه، الوتروکوک و جینسنگ (قرص یا دم کرده) هستند که به صورت دوره‌ای نوشیده می‌شوند و فشار هیپوتونیک را به درستی تثبیت می‌کنند.

۴. علت پنهان خستگی، عادت به استراحت فقط در حالت خوابیده

ما به خاطر افسردگی دراز نمی کشیم، به خاطر دراز کشیدن افسرده می شویم. آیا تا به حال در افرادی که افسردگی بالینی در آنها تشخیص داده می شود یا مشکوک به آن هستند، متوجه علائمی شده اید؟ اولین علامت افسردگی ناتوانی در بلند شدن از رختخواب است. اگر به شما بگوییم که دقیقاً به این دلیل که از رختخواب بلند نمی شوند افسرده شده اند، چه می شود؟ به هر حال : افسردگی دلیل دروغگویی نیست، دروغ دلیل افسردگی است.

از نظر تکاملی، یک فرد در حالت خوابیده برنامه ریزی شده است که فقط بخوابد، و در حالی که بیدار است – راه برود و فعالیت بدنی انجام دهد (حالت نشستن، همانطور که همه ما می دانیم، غیر طبیعی است و منجر به بیماری های ستون فقرات می شود، به همین دلیل است که همه ما به طرز وحشتناکی مبتلا هستیم. پوکی استخوان بیماری جوانان شده که شغل کم تحرکی دارند). بنابراین، وقتی بیش از یک ساعت در روز به همین شکل نمی‌خوابیم و به بدن دروغ می‌گوییم، بدن ما شروع به بی‌تفاوتی و عدم تمایل به بلند شدن می‌کند، که منجر به ضعف عضلانی، افسردگی، عدم تمایل به انجام هر کاری خارج از حالت دراز کشیدن می‌شود. برای خیلی ها ناراحت کننده است، اما واقعیت دارد.

 علت پنهان خستگی2

۵. علت پنهان خستگی، استفاده بی پایان از گوشی هوشمند

این دلیل خستگی و ضعف ابدی شماست. پزشکان در ایالات متحده گزارش می دهند که خستگی مغزی که در نتیجه استفاده طولانی مدت از ابزارها رخ می دهد از افزایش تنش ناشی می شود. کاربران دائماً به تلفن‌های هوشمند خود دسترسی دارند و به سختی آن‌ها را در جیب خود می‌گذارند، حتی اگر همه پیام‌ها قبلا خوانده شده باشند و فیدهای شبکه‌های اجتماعی در میان آنها پیمایش شده باشد. این نمی تواند باعث خستگی مغز شود، که قشر آن با گذشت زمان شروع به ضعیف شدن می کند، و فرد شروع به ضعیف شدن می کند، توانایی یادگیری را از دست می دهد، از نوسانات خلقی بی دلیل رنج می برد و در بی تفاوتی فرو می رود و به سمت افسردگی سرازیر می شود.با خستگی مزمن و نشانگان خشم، باید فوراً زمان صفحه نمایش روزانه خود را کاهش دهید.

 علت پنهان خستگی3

به نظر می رسد که تنش، ناشی از صفحه نمایش های کوچک تلفن های هوشمند ما نیست، که ما باید به سختی به آن نگاه کنیم، همانطور که ممکن است تصور شود، بلکه به دلیل در دسترس بودن آن در همه جا است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا