;
آشپزیسبک زندگی

غذاهای مقوی برای افطاری که جلوی ضعف را می گیرند

غذاهای مقوی برای افطاری: ماه رمضان از راه رسید و همه به دنبال منوی غذای سبک و مناسب جهت افطار هستند. بهترین غذا برای افطار انواع و اقسام سوپ ها و آش‌ها هستند. خوش طعم، مقوی و بیشتر درصد آن را آب تشکیل می‌دهد و این بهترین گزینه جهت افطار هست.

افطاری لذیذ، ساده و جدید را با بکار بردن مواد غذایی تازه درست کنید. با روش های پخت سالم و رعایت یکسری از عادتهای غذایی درست، تا در آخر ماه رمضان احساس سلامتی و حس و حال خوب بهتری داشته باشید.

در بخش سبک زندگی از سری مطالب آشپزی می‌خواهیم با معرفی غذاهای مقوی برای افطاری سفره افطارتون را متحول کنیم. با مجله گفتنی همراه باشید.

این هم مفیده: طرز تهیه بامیه طلایی رنگ خوشمزه به روش آسان + ویدئو

1. خاگینه شیرین: غذاهای مقوی برای افطاری

غذاهای مقوی برای افطاری2

غذاهای مقوی برای افطاری، به ازای هر یک عدد تخم مرغ یک قاشق سوپ خوری شکر و کمی زعفران ساییده شده آماده کنید و در کاسه ای بریزید و با چنگال خوب هم بزنید؛ سپس مایه تخم مرغی شیرین را در تابه ای که پیش تر مقداری روغن یا کره در آن داغ کرده اید، بریزید و در ظرف را بگذارید.

نکات:

غذاهای مقوی برای افطاری، بعضی ها برای اینکه خاگینه پف بیشتری داشته باشد، کمی آرد هم به آن اضافه می کنند.
عده ای ابتدا شکر را به تخم مرغ اضافه نمی کنند بلکه بعد از آنکه تخم مرغ داخل روغن بست شکر یا عسل را روی آن می ریزند.
خاگینه چون غذای شیرین است خیلی زود زیر حرارت می سوزد دقت و توجه بیشتری داشته باشید.

2. کاچی( برشتوروک) غذای شازند

غذاهای مقوی برای افطاری3

غذاهای مقوی برای افطاری، ابتدا آرد را در روغن فراوان سرخ کنید، سپس مقداری زردچوبه و آرد اضافه کرده و تفت دهید تا به حالت قل قل بیوفتد و زمانی که روغن پس داد به آن شکر اضافه کنید. البته می توانید به جای زردچوبه از زعفران استاده کنید. بجای روغن معمولی از روغن حیوانی استفاده کنید.

3. حمص (هوموس)

غذاهای مقوی برای افطاری4

غذاهای مقوی برای افطاری، حمص یا هوموس یک غذای نونی بسیار خوشمزه و ساده است که اغلب به‌ عنوان میان‌ وعده یا پیش‌ غذا سرو می‌شود. طعم این غذا شباهت زیادی به فلافل دارد که با مواد اولیه بسیار ساده و در دسترسی به‌ راحتی تهیه می‌شود. اصالت این غذای کم هزینه به لبنان برمی‌گردد؛ اما این غذا شهرت جهانی دارد و در اکثر منوها می‌توانید آن را مشاهده کنید.

مراحل تهیه حمص (هوموس) :

در مرحله اول به سراغ آماده‌ سازی نخودها روید. آن‌ها را تمیز کنید و بشویید. نخودها را با مقداری آب بخیسانید. بهتر است از ۲۴ ساعت قبل از طبخ غذا نخودها را بخیسانید تا در نهایت حمص شما بسیار نرم و لطیف شود. (در این بازه زمانی باید چندین بار آب نخود را عوض کنید.)
سپس به سراغ پختن نخودها روید. آب آن‌ها را بگیرید و با مقداری آب تازه‌ نخودها را درون قابلمه بریزید. حرارت را کم کرده و زمان دهید تا نخودها به‌خوبی بپزند و نرم شوند. پس از پخته‌شدن بهتر است پوست نخودها را بگیرید.
حال نخودهای پوست گرفته شده و آب نخود را درون میکسر یا خردکن بریزید و به‌ خوبی میکس کنید تا بافتی یکدست و یک‌نواخت حاصل شود.
حال به مقدار دلخواه فلفل قرمز و نمک به ترکیب نخود بیفزایید و کمی به هم زنید تا ادویه‌ها به‌ خوبی با مواد شما ترکیب شوند.
برای ادامه رسپی این غذای بین‌المللی پرطرفدار روی لینک طرز تهیه حمص (هوموس) کلیک کنید.

4. کله جوش

غذاهای مقوی برای افطاری5

غذاهای مقوی برای افطاری، کله جوش یکی از غذاهای سنتی و اصیل ایرانی است که طرز تهیه آسانی دارد و به عنوان یک غذای سبک اما مقوی می‌توان در وعده افطار تهیه و نوش جان کرد.

مواد تشکیل دهنده کله جوش کشک، گردو و نعناع هستند. اما در بعضی از مناطق به جای کشک از ماست نیز در تهیه آن استفاده می کنند که آن هم طعم بسیار بی‌نظیری دارد.

مراحل تهیه کله جوش اصفهانی

غذاهای مقوی برای افطاری، ابتدا پیاز را پوست بگیرید و بشویید و سپس آن را به صورت نگینی خرد کنید.
در این مرحله باید یک تابه مناسب انتخاب کنید و درون آن کمی روغن مایع بریزید و بگذارید تا داغ شود. سپس پیازهای خرد شده را درون تابه بریزید و هم بزنید تا تفت بخورند و بافت آن ها کمی نرم شود.
بعد از اینکه پیازها طلایی شدند. مقداری نمک و زردچوبه به پیاز اضافه کنید و خوب آن ها را هم بزنید تا مواد کاملا یکدست شوند. مقداری مواد را در این حال تفت دهید و در ادامه گردوی خرد شده را به تابه اضافه کنید و بار دیگر مواد را هم بزنید با یکدیگر تفت دهید.
برای آماده کردن نعنا خشک، یک تابه جداگانه را تهیه کنید و مقداری روغن در آن بریزید و بر روی اجاق گاز با شعله ملایم قرار دهید تا داغ شود. سپس نعنا را به تابه اضافه کنید و تفت دهید.

5.نیمروهای شیرین برای افطاری

غذاهای مقوی برای افطاری1

غذاهای مقوی برای افطاری، با توجه با اینکه بعد از ۱۴ ساعت گرسنگی، قند خون تان پایین آمده و تمایل به خوردن غذاهای شیرین زیادتر است، بهتر است همان نیمرو را به روش های مختلف شیرین کنید. برای این منظور، ۲ روش رایج وجود دارد که یکی از آنها نیمرو با شکر یا همان خاگینه شیرین و دیگری نیمرو با خرماست که هر دو غذای مقوی و مناسب افطار هستند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × یک =

دکمه بازگشت به بالا