;
آشپزیسبک زندگی

فوت کوزه گری پختن سریع‌ گوشت که تا الان نمی دونستی!

پختن سریع‌ گوشت: در هفته با استفاده از گوشت، غذاهای مختلفی را درست می‌کنیم؛ اما بر‌خی‌ها نمی‌ دانند که چگونه گوشت را سریع‌ تر بپزند یا چگونه گوشت را بپزند تا نرم شود. کوبیدن گوشت؛ استفاده از کیوی برای نرمتر شدن بافت گوشت، استفاده از سرکه و نمک برخی از راه هایی هستند که می توان برای تسریع در پخت گوشت استفاده کرد.

امروزه گوشت به‌ عنصر جدایی‌ناپذیر غذاها تبدیل ‌شده است. تقریبا در تمامی خورشت‌ها گوشت یافت می‌شود. از طرفی امروزه به‌علت مشغله‌های فراوان، فرصت کمی برای آشپزی داریم؛ پس باید به دنبال یادگیری ترفندهای پخت سریع انواع گوشت باشیم تا غذاهای مورد علاقه خود را در زمان کمتری آماده کنیم.

در بخش سبک زندگی از سری مطالب آشپزی راهکارهای پختن سریع‌ گوشت را ارائه کرده‌ایم تا خورش‌هایی خوش‌طعم و لذیذ آماده کنید. با مجله گفتنی همراه باشید.

این هم جالبه: طرز تهیه بامیه طلایی رنگ خوشمزه به روش آسان + ویدئو

پختن سریع‌ گوشت1

جوش شیرین برای پختن سریع‌ گوشت

جوش ‌شیرین یکی از ترفندهای پخت سریع انواع گوشت است. جوش ‌شیرین می‌تواند فیبر گوشت را تجزیه کند که باعث نرم‌شدن گوشت می‌شود. مقداری جوش ‌شیرین روی سطح گوشت بپاشید، به‌شکلی که دو طرف گوشت را کامل بپوشاند. سپس اجازه‌ دهید به مدت ۳ تا ۵ ساعت در یخچال بماند.

زدن کیوی برای پختن سریع‌ گوشت

قبل از پختن، گوشت را چند بار بشویید که تمام جوش ‌شیرین آن گرفته شود. پاک‌نکردن جوش شیرین باعث می‌شود که گوشت طعم بسیار بدی به خود بگیرد. اگر از جوش‌ شیرین استفاده کردید، هم‌زمان از آب‌لیمو و سرکه استفاده نکنید؛ چون اثر خود را از دست می‌دهد.

یکی از ترفندهای پخت سریع انواع گوشت، استفاده از کیوی است. کیوی یکی از میوه‌هایی‌ست که باعث نرم‌شدن گوشت می‌شود. از کیوی می‌توان به دو روش استفاده کرد:

روش اول استفاده از پوره کیوی است. برای تهیه پوره کیوی باید پوست آن را جدا و سپس کیوی را به قطعات کوچک تقسیم کنید؛ سپس قطعات کوچک را به مدت ۲۰ تا ۳۰ ثانیه در مخلوط‌کن روی دور تند بگذارید. بعد از انجام این مراحل، پوره کیوی شما آماده است. گوشت خود را با پوره کیوی بپوشانید و اجازه دهید یک روز بماند؛ سپس قبل از پختن، گوشت را بشویید.

کیوی

روش دیگر این است که کیوی را از وسط نصف کنید و سپس آن را روی سطح گوشت بمالید. یک ساعت اجازه دهید که گوشت در این حالت بماند. ممکن است که بعضی از افراد به کیوی حساسیت داشته باشند؛ پس حتما قبل از استفاده از کیوی مطمئن شوید که به این میوه حساسیت ندارید.

برای پختن سریع‌ گوشت آن را بکوبید

گوشت را قبل از پختن بکوبید. این کار باعث می‌شود که گوشت شما نرم‌تر و پخت آن سریع‌تر شود. کوبیدن گوشت یکی از ترفندهای پخت سریع انواع گوشت قرمز است.

از سرکه استفاده کنید

پختن سریع‌ گوشت، استفاده از مواد اسیدی مانند سرکه و آبلیمو، از جمله ترفندهای پخت سریع انواع گوشت است که گوشت را در پخت‌وپز لطیف و نرم می‌کند. گوشت را به مدت یک‌ شب در آبی که سرکه دارد، بخوابانید. سرکه باعث می‌شود که گوشت نرم ‌شود؛ همچنین می‌توانید گوشت خود را با چنگال سوراخ ‌کنید و قبل از پخت، ۱ تا ۲ ساعت آن را در سرکه قرار دهید. توجه کنید که گوشت را قبل از پخت حتما بشویید؛ چون سرکه باعث طعم‌دارشدن گوشت می‌شود.

پختن سریع‌ گوشت2

گوشت را به دمای اتاق برسانید

پختن سریع‌ گوشت، اغلب برای تهیه خورش، از گوشت یخ‌زده استفاده می‌کنند. برای زود پختن گوشت خورشتی باید یک الی دو ساعت زودتر آن را از یخچال یا فریزر خارج کنید. یخ گوشت باید کاملا ذوب شود و گوشت به دمای اتاق برسد تا پختی سریع‌تر داشته باشد.

رب و نمک را در زمان درست اضافه کنید

پختن سریع‌ گوشت، اضافه‌کردن رب و نمک به گوشت در زمان نادرست باعث دیر پزشدن گوشت خورشتی می‌شود. زمان درست برای افزودن رب و نمک، زمانی‌ست که گوشت پخته‌شده و جاافتاده باشد. با این کار گوشت شما سریع‌تر پخته می‌شود.

رب و نمک

خورش را آهسته بپزید

پختن سریع‌ گوشت، پخت آهسته باعث زود پختن گوشت خورشتی می‌شود. یک آشپز حرفه‌ای می‌داند که بالابردن حرارت، باعث زود پخته شدن گوشت نخواهد شد. پخت آهسته گوشت با حرارت کم، گوشت را لطیف‌تر و جویدنش را دلپذیرتر می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 5 =

دکمه بازگشت به بالا