;
رابطه و ازدواجسبک زندگی

اثر میکل آنژ در روابط: در مورد چیست؟

آیا می دانستید که اثری به نام میکل آنژ وجود دارد؟ این امر در روابط مثبت است، اگرچه تحقق آن آسان نیست. البته می توانید در زوج درمانی کار کنید.
آیا اثر میکل آنژ برای شما آشنا نیست؟ ما پیش بینی می کنیم که این یک اثر مثبت است که در برخی از روابط زوج رخ می دهد و برای اعضای آن بسیار مفید است. به همین دلیل ارزش آن را دارد که در مورد آن بیشتر بدانیم. با این حال، دستیابی به این اثر میکل آنژ همیشه ممکن نیست، اگرچه اغلب در درمان با نتایج بسیار خوب استفاده می شود.

مطمئنا شما عادت کرده اید که زوج ها خیلی ناسالم با هم رابطه داشته باشند. درست است که به طور کلی به نظر می رسد جامعه در این زمینه دچار کمبود است. با این حال، زوج هایی نیز هستند که باید الگو باشند. کشف کنید که اثر میکل آنژ از چه چیزی تشکیل شده است و آیا امکان ادغام آن در هر نوع رابطه وجود دارد یا خیر؟ با بخش سبک زندگی از وبسایت گفتنی همراه باشید.

حتما بخوانید: چرا زنان مهربان عاشق مردان بدجنس می شوند؟

اثر میکل آنژ چیست؟

اثر میکل آنژ فرآیندی است که در آن دسته از زوج هایی رخ می دهد که خود را بر اساس آنچه به عنوان “خود ایده آل” شناخته می شود، مدل می کنند . به این ترتیب، هر یک از اعضا موفق می شود خود، بهترین نسخه خود را توسعه دهد. این تأثیر بسیار مثبت است زیرا در همان زمان رخ می دهد، زیرا هر یک از اعضای رابطه از دیگری در راه رسیدن به آن “خود ایده آل” حمایت می کنند.

دستاوردهای طرف مقابل را تقویت کنید، او را تشویق کنید تا به تلاش برای رسیدن به اهدافش ادامه دهد… همه این ها امکان یک تحول واضح و مثبت را فراهم می کند که بر خود رابطه تأثیر می گذارد. این اثر به صورت متقابل اتفاق می افتد تا هر دو عضو بتوانند به جلو حرکت کنند و همیشه در یک نقطه هستند. این نمونه بارز یک رابطه سالم است.

حتما نگاه کنید: جذب غیر مستقیم مردان: فوت و فن های جذب پسران را یاد بگیرید!

“خود ایده آل” چیست؟

مفهوم “خود ایده آل” همان چیزی است که شما مطمئناً آرزویش را دارید . به عنوان مثال، اگر فردی خود را بامزه بداند و شریک زندگی او با به اشتراک گذاشتن حس شوخ طبعی خود این موضوع را تقویت کند، این قسمت از شخصیت او تقویت می شود. در صورتی که شریک زندگی شما سرد باشد و شوخی های شما را درک نکند، برعکس این اتفاق می افتد.

حتما ببینید: نشانه های رابطه اشتباه که زنان و مردان باید بدانند!

7 نکته برای داشتن یک رابطه رضایت بخش

«خود ایده‌آل» تنها زمانی به دست می‌آید که شریک زندگی‌تان رفتارهای مثبت و آرزومندی را که دارید تقویت کند.
برای اینکه اثر میکل آنژ عمل کند باید ارتباط مهمی با شخص دیگر وجود داشته باشد. یعنی ارزش ها باید منطبق باشند، همچنین حس شوخ طبعی، افکار خاص و غیره. بنابراین، هر یک از افراد درون خود احساس رضایت و خوشحالی خواهند کرد. اگر فردی شوخ طبع دست از شوخی بردارد زیرا شریک زندگی اش این را به اشتراک نمی گذارد، رسیدن به آن شادی دشوار خواهد بود.

1. روابط شما را تغییر می دهند

این جمله ممکن است در ابتدا رد شود، اما واقعاً درست است. روابط می توانند شما را برای بهتر یا بدتر شدن تغییر دهند. آن ها شما را به بدتر تغییر می دهند، اگر شما را طوری بسازند که بر خلاف آن چه هستید، حرکت کنید . اگر از خنده ، شوخی، دویدن دست بردارید. کارهایی که دوست داشتید انجام دهید و به دلیل این که طرف مقابل آن را به اشتراک نمی گذارد کنار گذاشته اید.

اما اثر میکل آنژ حاکی از یک تغییر مثبت است، اگرچه آن شخص دیگر باید در بسیاری از جنبه ها با شما موافق باشد. بهبود و رسیدن به آن “خود ایده آل” به لطف بودن با شریک زندگی عالی است. این مورد استقبال خوبی است. با این حال، در مواردی که روابط، شما را بدتر می کند، باید تصمیم گیری شود.

2. اثری که باعث تقویت روابط سالم و متعادل می شود

اثر میکل آنژ ربطی به تلاش برای وادار کردن طرف مقابل برای تغییر به نفع خود ندارد. بلکه تقویت آن جنبه های شخص دیگر، کمک به آن ها برای غلبه بر خود، برای رسیدن به آن “خود ایده آل” است. واداشتن او به ارائه بهترین نسخه از خود، اقدام بسیار سخاوتمندانه ای است.

با این حال، این اثر باید متقابل باشد. به این ترتیب دو عضو رابطه به یک رابطه متعادل و سالم دست خواهند یافت. داشتن یک نفر در کنار شما که از شما حمایت کند و به شما کمک کند انسان بهتری باشید، یک چیز عالی است. حمایت بی قید و شرط که ویژگی های مثبت شما را به شما یادآوری می کند و به شما در رسیدن به اهدافتان کمک می کند .

3. اثر میکل آنژ در زوج درمانی

اثر میکل آنژ معمولاً در زوج درمانی به منظور دستیابی به یک رابطه بالغ و متعادل کار می شود.
در هر زوج درمانی می توان روی این تأثیر کار کرد تا سعی شود اعضای آن شروع به تمرکز بر ویژگی های مثبت شخص مقابل کنند و از تمرکز زیاد بر روی بدها اجتناب کنند (چیزی که اغلب اتفاق می افتد). دستیابی به این چیزها آسان نیست و تلاش زیادی از هر دو طرف لازم است. با این حال، نتایج می تواند بسیار مثبت باشد.

با وجود تمام مزایای اثر میکل آنژ، زوج های کمی موفق به پیروی از این پویایی حمایت، درک و سخاوت می شوند. اگرچه در زوج درمانی می توان روی این موضوع کار کرد، اما در نهایت باید اراده زیادی در هر دو طرف وجود داشته باشد تا نتایج خوب باشد. ایجاد یک رابطه سالم و متعادل شاید آسان نباشد، اما غیرممکن نیست.

لینک های مرتبط:

حتما ببین: نشانه های یک شوهر غیر حامی: شوهرم از من حمایت نمی کند؛ باید چه کار کنم؟

علت بی توجهی عشق سابق چیست؟ چرا او با من صحبت نمی کند؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 1 =

دکمه بازگشت به بالا