;
مهارت های زندگیسبک زندگی

6 اشتباهی که باید هنگام تمیز کردن عینک از آن اجتناب کنید

تمیز کردن عینک: مرطوب کردن آنها با دهان، استفاده از کاغذ یا پوشاندن آن ها با لباس از اشتباهات مکرری هستند که با تکرار زیاد می توانند به لنزهای شما آسیب برسانند.

هنگام تمیز کردن عینک از اشتباهات اجتناب کنید. اگر می خواهید لنزها و قاب خود را در شرایط خوبی نگه دارید، باید آن ها را با عناصر در نظر گرفته شده برای این منظور نگهداری کنید. در غیر این صورت، طول عمر آن کاهش می یابد. از استفاده از لنزها با پارچه گرفته تا استفاده از محصولات مضر، تصمیمات نادرست هنگام ضدعفونی کردن عینک است. ناگفته نماند که بسیاری ضدعفونی منظم را نادیده می گیرندکه این باعث عفونت های احتمالی خواهد شد.

 

حتما ببینید: نشانه های رابطه اشتباه که زنان و مردان باید بدانند!

 

6 اشتباه هنگام تمیز کردن عینک

استفاده از عینک می تواند یک ضرورت یا مکمل برای زندگی روزمره باشد. این اشیاء ظریف هستند و بنابراین نیاز به مراقبت خاصی دارند. با این حال، کسانی هستند که هنگام تمیز کردن آن ها اشتباهات خاصی را مرتکب می شوند، بدون این که در نظر بگیرند که این کار باعث کاهش دوام آن ها می شود. هنگام ضدعفونی کردن آن ها از چه چیزهایی باید اجتناب کرد؟ به خواندن بخش سبک زندگی از وبسایت گفتنی ادامه دهید!

تمیز کردن عینک

1. غفلت از ضدعفونی روزانه

عینک از لوازمی است که در مواقع و مکان های متعدد مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین، نظافت شما باید به این موضوع پاسخ دهد. تمیز کردن آن ها یک بار در هفته یا کمتر برای داشتن یک عینک ضد عفونی شده کافی نیست. تا آنجا که ممکن است، تمیز کردن روزانه باید برای بهبود بینایی و کاهش خطر سرایت ویروس ها و باکتری ها انجام شود. زیرا بسیاری از میکروب ها در لنزها و قاب(فریم) جا خوش می کنند.

تمیز کردن عینک-غفلت از ضدعفونی روزانه

2. محصولات خانگی پاک کننده

یکی از اشتباهاتی که در هنگام تمیز کردن عینک باید حتماً از آن اجتناب کنید استفاده از محصولات خانگی مانند شیشه پاک کن، ضدعفونی کننده و چربی‌گیر است. ترکیب آن معمولا قوی است که به پوشش شیشه آسیب می رساند.

3. استفاده از پارچه لباس

بسیاری از افراد تمایل دارند که با قسمت هایی از تی شرت، پیراهن یا هر پارچه ای از عینک خود استفاده کنند. چه برای راحتی، چه برای عجله یا عدم اهمیت دادن به آن، این یک تمرین مکرر است. تماس پارچه با کریستال ها می تواند برای آن مضر باشد. سطح معمولاً کمی خراشیده می شود. بنابراین، اگر این عمل به طور مکرر انجام شود، ممکن است که عینک سریع تر از آن چه باید خراب شود.

4. پاک کردن با دستمال کاغذی یا حوله آشپزخانه

کاغذ دوست عینک نیست. به طور کلی، بسیاری از مردم نظافت خود را با پاک کردن دستمال، دستمال توالت یا حوله آشپزخانه انجام می دهند. این عملی است که باید از آن اجتناب شود، زیرا می تواندباعث خراش، لکه دار شدن شده یا بقایای پرز را وارد لنز کند. در عوض توصیه می شود از پارچه های میکروفایبر تمیز استفاده کنید که صاف بوده و ذره ای برجای نمی گذارند.

5. تمیز کردن با بخار دهان

کسانی که تمایل دارند عینک خود را با لباس ضدعفونی کنند، معمولاً چند لحظه قبل آن را در دهان خود قرار می دهند تا لنز را مرطوب کنند. یکی دیگر از اشتباهات جدی که هنگام تمیز کردن عینک باید از آن اجتناب کنید. رطوبت تنفسی مانند آب یا محصولات خاص عمل نمی کند.

6. تمایل به پنهان کردن خراش ها

مهم نیست که چقدر به عینک دقت می شود، معمولاً خراش های کوچکی روی لنز ظاهر می شود. با استفاده مداوم و گذشت زمان، آسیب های سطحی ایجاد می شود. کسانی هستند که به دنبال راه حل در درمان های خانگی و واکس های تجاری هستند. با این حال، حذف آن ها اشتباه دیگری است. هر چقدر هم که دلهره آور به نظر برسد، کار زیادی نمی توانید در برابر خراش انجام دهید. مهمترین چیز این است که از بزرگ شدن آن ها جلوگیری کنید، اتفاقی که اگر بخواهید آنها را با مواد تهاجمی تمیز کنید ممکن است اتفاق بیفتد. موم هایی وجود دارند که آن ها را پنهان می کنند، اما اکثر آن ها به اندازه کافی موثر نیستند.

تکنیک های صحیحی که باید هنگام تمیز کردن عینک به کار ببرید

از آن جایی که این لوازم جانبی در تماس دائمی با قسمت های حساس مانند چشم است، رعایت بهداشت ضروری است. عینک برای بهبود دید یا پوشاندن نور خورشید کار می کند ، اهدافی که در صورت تمیز بودن شیشه محقق می شوند. اما این تنها جنبه ای نیست که باید به آن توجه کنید. استفاده از روش های صحیح تمیز کردن، خطر سرایت را کاهش می دهد و محافظت در برابر ویروس های مختلف را افزایش می دهد.

1. آب و صابون

اگرچه ساده به نظر می رسد، اما استفاده از آب سرد و صابون خنثی، ضدعفونی کننده مناسبی برای عینک است. لنزها تنها بخشی از عینک نیستند که باید تمیز شوند. همچنین مهم است که از روی قاب یا پایه عبور کنید، زیرا می تواند آلودگی و باکتری های مختلف را در خود جای دهد.

2.  داشتن یک کیف خوب

برای نگهداری عینک و محافظت از آن کمک می کند. از قرار دادن آن ها بر روی سطوحی که لنز آن پایین است، خودداری کنید.

تمیز کردن عینک-داشتن یک کیف خوب

3. دستمال مرطوب

بر خلاف دستمال توالت و دستمال آشپزخانه، حوله های کاغذی مرطوب جایگزین خوبی برای پاک کردن لنز شما هستند. محصولات خاص محلول های نقطه ای وجود دارند که برای ضدعفونی کردن کریستال ها ایجاد می شوند. اگر آب و صابون در دسترس نباشد، جایگزین خوبی هستند. مطمئن شوید که محصول در صورت داشتن لایه ضد انعکاس با آن سازگار است.

4. محلول خانگی

شما همچنین می توانید این محصول را در خانه بر اساس الکل، صابون و آب تهیه کنید. اگرچه ممکن است فقط یک جزئیات به نظر برسد

5. پارچه میکروفیبر برای تمیز کردن عینک

یک پارچه میکروفیبر صاف، آب و صابون خنثی برای تمیز کردن درست عینک کافی است.
از طرفی قبل از ضدعفونی کردن این شیء باید دستانتان تمیز باشد. در غیر این صورت، به احتمال زیاد اثری از چربی یا مقداری کرم به شیشه می‌چسبد.

تمیز کردن عینک-پارچه میکروفیبر برای تمیز کردن عینک

لینک های بیشتر:

یه ترفند کاربردی: رفع خشک شدن ریمل: با این روش ها مثل روز اول میشه!

7 تا از کثیف ترین مکان های منزل و نحوه تمیز کردن آن ها

شرم و نفرت از خود: چرا از خودم بدم می آید و چگونه با آن مقابله کنم؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × سه =

دکمه بازگشت به بالا