;
تازه ها

ریاضی دانی که با استفاده از مدل ریاضی 14 بار برنده بلیت لاتاری شد

استفاده از مدل ریاضی برای برنده شدن در لاتاری: همه می دانند که شانس برنده شدن شخصی در لاتاری بسیار کم است. آماری که اغلب ذکر می شود این است که احتمال اصابت صاعقه و مرگ شما بیشتر از انتخاب یک بلیط برنده است. وقتی میلیون ها ترکیب ممکن برای یک بلیط بخت آزمایی وجود دارد، اگر می خواهید شانس خوبی برای بردن جکپات به خانه داشته باشید، باید تعداد زیادی بلیط بخت آزمایی بخرید.

و این دقیقا همان کاری است که یک اقتصاددان رومانیایی به نام استفان ماندل با کمک سرمایه گذاران و یک سندیکای صندوق بین المللی لاتاری یا ILF، انجام داد که در مجموع 14 قرعه کشی در سراسر جهان برنده شد. مندل در مصاحبه ای که در یوتیوب موجود است توضیح داد: «از لحاظ نظری، هر کسی می تواند تمام ترکیبات ممکن را بخرد. هر دختر یا پسر دبیرستانی می تواند آن ترکیب ها را محاسبه کند. هیچ کس تا به حال یک سیستم لجستیکی ایجاد نکرده است که بتواند حجم زیادی از کارت های بازی را ارائه دهد.

استفاده از مدل ریاضی برای برنده شدن در لاتاری 1

در نهایت، مندل یک قرعه کشی در ویرجینیا را هدف قرار داد، جایی که قوانین مربوط به انتخاب شش عدد بین یک و 44 به این معنی بود که شانس برنده شدن آنها 1 در 7,059,052 داشتند. نکته خوب این بود که در ایالت ویرجینیا به مردم اجازه داده می شد بلیت را غیر حضوری بخرند و در خانه آن را چاپ کنند، که این کار را بسیار ارزان‌تر از خرید آن در مغازه ها و جاهای فروش بلیت می‌کرد، آنها فقط به 30 کامپیوتر نیاز داشتند.

در فوریه 1992 بود که سندیکای او برنده جکپات 27 میلیون دلاری شد و چون آنها هر بلیط را قابل تصور کرده بودند، 900،000 دلار جایزه اضافی برای بلیط هایی که در رتبه های دوم، سوم، چهارم و غیره قرار گرفتند دریافت کردند. او و ILF توسط 14 آژانس بین المللی از جمله سیا و اف بی آی مورد بازجویی قرار گرفتند اما هر دو از هرگونه تخلف مبرا شدند.

 به گفته The Hustle، مندل در حال حاضر روزهای خود را در یک خانه ساحلی در جزیره ای دورافتاده در سواحل استرالیا می گذراند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 4 =

دکمه بازگشت به بالا