;
تازه ها

بسته شدن معدن آرگیل باعث افزایش قیمت الماس صورتی شد!

افزایش قیمت الماس صورتی: با افزایش تورم، افراد ثروتمند و سرمایه‌گذاران در سراسر جهان برای به دست آوردن دارایی‌های کمیاب که ارزش بلندمدت دارند ،بخصوص الماس‌های صورتی که از محبوبیت خاصی برخوردار هستند، رقابت می‌کنند.

به گفته Nikkei Asia، الماس صورتی، همراه با الماس با رنگ های دیگر، بسیار کمیاب است و در صنعت جواهرسازی بسیار مورد توجه است. بیش از 90 درصد از الماس های صورتی طبیعی از معادن استرالیا استخراج می شود. در نوامبر 2020، غول معدنی ریوتینتو، معدن آرگیل خود را در استرالیای غربی، که مسئول تولید اکثر الماس های صورتی طبیعی بود، بست و باعث افزایش قیمت الماس صورتی در جهان شد.

الماس صورتی آرگیل به دلیل رنگ های عمیقی که دارند از ارزش بالایی برخوردار هستند. با تعطیلی این معدن، پیش بینی می شود قیمت این سنگ های قیمتی همچنان در حال افزایش باشد. در 17 اکتبر، ریوتینتو یک رویداد فروش انحصاری در پرث برگزار کرد و الماس های استخراج شده قبل از بسته شدن معدن آرگیل را به نمایش گذاشت. این الماس‌ها تا 20 نوامبر در استرالیا و اروپا به نمایش گذاشته می‌شوند و زمان برگزاری مناقصه پایان می‌یابد.

  افزایش قیمت الماس صورتی

ویژگی برجسته این دسته از الماس ها، الماس 0.14 قیراطی است که توسط موسسه گوهرشناسی آمریکا به عنوان “قرمز فانتزی” رتبه بندی شده است، که یکی از کمیاب ترین رنگ های الماس است. کارشناسان صنعت الماس معتقدند که قیمت فروش آن می تواند به چند صد هزار دلار برسد.

هیدکی اوکادا، مدیر عامل Labios Trading مستقر در اوزاکا، که در این رویداد شرکت کرده است اظهار داشت: “از آنجایی که تورم قیمت ها را افزایش می دهد، افراد ثروتمند به دنبال کالاهایی هستند که طی 5 تا 10 سال کاهش نمی یابد.”

معدن آرگیل سالانه 30 میلیون قیراط الماس تولید می کرد، اما تولید الماس صورتی بیش از 0.1 درصد نبود. از زمان بسته شدن این معدن، علاقه به الماس های صورتی، از جمله سرمایه گذاران، افزایش یافته است که منجر به افزایش قیمت ها شده است.

افزایش قیمت الماس صورتی 1

در سال 2022، یک الماس صورتی 11.15 قیراطی در یک حراجی در سوئیس به قیمت 57.7 میلیون دلار فروخته شد. الماس های آرگیل خریداران و سرمایه گذاران ثروتمندی را به خود جذب کرده اند، تا حدی به این دلیل که می توان آنها را از طریق یک کد شناسایی منحصر به فرد حک شده بر روی سنگ قیمتی احراز هویت کرد.

هایدی کریچ، مدیر فروش الماس ریوتینتو، گفت: “جهان به الماس آرگیل نیاز دارد.”

کریچ اظهار داشت: «در طول سال‌ها، شاهد بوده‌ایم که الماس‌های آرگیل به‌طور مداوم قیمت‌های قوی و پایداری را نشان داده‌اند، حتی در چرخه‌های اقتصادی یا نوسانات بازار سهام». او همچنین افزود: “چیزهای واقعاً کمیاب همیشه برای مجموعه‌داران خاص ارزشمند هستند.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 1 =

دکمه بازگشت به بالا