;
تازه هاعلم و فناوری

نمایشگاه جالب کشت انسان توسط پاتریشیا پیچینی با نوزاد ساختگی!

بچه عجیب در یک نمایشگاه هنری؟! پاتریشیا پیچینی در هنگ کنگ، با نمایشگاه جدید خود باعث توجه مردم شد. او در نمایشگاه هنری اش انسان های شبیه به حیوانات را به تصویر کشید.
این هنرمند قصد دارد بسیاری از کارهای مبهم خود را به تأمل درآورد تا به ما بگوید چگونه ما به عنوان انسان از حیوانات برای نفع زندگی خود استفاده می کنیم و چه مسئولیتی در قبال آنها داریم.

در نگاه اول، مجسمه‌های فراواقع‌گرایانه پاتریشیا پیچینینی ترسناک، ناراحت‌کننده و حتی زننده به نظر می‌رسند. اما با دقت نگاه کنید و به زودی متوجه خواهید شد که با لطافت قابل لمس این موجودات انسان‌نما تسخیر خواهید شد.

آثار پیچینی با موضوعاتی مانند تغییرات ژنتیکی، تغییرات آب و هوایی و انقراض سروکار دارد.

تجربه مرگ مادرش باعث خلق این آثار شد

این هنرمند که برای برپایی این نمایشگاه و بچه عجیب خلق شده اش به هنگ کنگ آمده است، می‌گوید از کودکی به فکر فناوری و بدن بوده است، زمانی که مادرش سال‌ها از سرطان کبد رنج می‌برد.
“من به نوآوری پزشکی علاقه مند بودم زیرا می خواستم او توسط پزشکی نجات یابد.اما این اتفاق رخ نداد.

تقریباً 40 سال پیش، اگر کسی به ما می‌گفت: «ما می‌توانیم مادرت را نجات دهیم، می‌توانیم به او جگر جدیدی بدهیم، اما باید از یک خوک نشات بگیرد، ما می‌گفتیم: «عالی!» برای ما مهم نیست که غیرطبیعی باشد، اگر مصنوعی باشد – ما فقط می‌خواستیم او زندگی کند.»

نباید از حیوانات انزجار داشته باشیم. آن ها ناجی ما هستند

بنابراین حیوانات باعث نجات جان انسان های می شوند. آن ها در صنعت پزشکی به نفع انسان مورد استفاده قرار می گیرند.

اما با بزرگتر شدن پیچینی، او همچنین به اخلاق و مسئولیتی که انسان ها در قبال گونه های دیگر دارند فکر کرد.

“وقتی از حیوانات غیر انسانی برای بهتر کردن زندگی خود استفاده می کنیم، وظیفه مان در موجوداتی که به ما کمک می کنند چیست؟”

«داشتن بدن های ترکیبی به چه معناست؟ و این چگونه دید ما از حیوانات دیگر و درک آنها را تغییر می دهد؟

با این حال این مجسمه ها معنای ترسناکی دارند

واکنش اولیه بیننده در دیدن این مجسمه ها مخصوصا بچه عجیب، احتمالاً دافعه است اما برای مردم یک سوال دیگر نیز ایجاد می کند:

مجسمه های عجیب و غریب پاتریشیا موضوعات نگران کننده ای مانند مهندسی بافت، پیوند زنو (پیوند سلول ها و بافت های زنده از گونه ای به گونه دیگر) و شبیه سازی را لمس می کنند.

برای مثال، The Bond (2016) مادری را نشان می‌دهد که یک بچه عجیب نوزاد را با ویژگی‌های چندین حیوان، از جمله انسان، خوک، سگ و آرمادیلو در گهواره می‌گیرد.

بچه عجیب عکس1
پیوند نوزاد تراریخته

پشت بچه عجیب حتی شبیه یک جسم بی جان است: چیزی که درک ما را از آنچه طبیعی و ارگانیک تلقی می شود به چالش می کشد.
پیچینی می‌گوید: «بسیاری از مردم به آن نوزاد نگاه می‌کنند و می‌گویند: «خدایا، من نمی‌خواهم چنین بچه‌ای به دنیا بیاورم». اما برای جلب علاقه بینندگان به آن، هنرمند تصمیم گرفته است پیوند مادر و فرزندی را به تصویر بکشد که مخاطبان ممکن است بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند.

مزرعه پرورش انسان

بچه عجیب عکس2
مزرعه کشت انسان

به غیر از بچه عجیب، پیکنینی در اثر دیگر خود، مزرعه را جایی تصور می کند که می توان اندام ها را در آن پرورش داد و گل ها – که شبیه تخمدان ها هستند – نشان دهنده باروری هستند.

با این حال، آنها همچنین در نقد کشاورزی صنعتی و اینکه چگونه محصولاتی که در چنین مقیاس بزرگی رشد می کنند، اغلب فاقد مواد مغذی و مراقبت هستند، خشک به نظر می رسند.

نظر شما درباره آثار هنری پیکنینی چیست؟ آیا شما هم مانند افراد دیگر قبل از فهمیدن معنی آن ها ترسیدید؟!

نوشته های مشابه

32 دیدگاه

  1. اثری که از آینده خبر میدهد
    ماه عسل زندگی همون جاست که انسان با طبیعت آشتی کنه خداوند متعال در این دنیای بیکران نعمت های زیادی نهفته است

    1. هم عجیب بود هم ترسناک نمی تونم توصیف کنم واقعا هم دلم سوخت نمی تونستم به مزرعه نگاه کنم

  2. نه البته ما معنیش رو میدونیم اما با اینحال این کار دو جنبه داره یک جنبه پزشکی و دومی جنبه تسلط جسمها وافکار وخصوصیات ترکیبی ودر نهایت غیر انسانی بر جهان ونتیجه ان آشفتگی هویتی ، ارتباطی ، اخلاقی و رفتاری و معضلات بسیار دیگر هست.

  3. رهایمان کنید دیوانه های عوضی کمتراسترس ودیوانه بازی داربیاورید بگذاریدراحت وبدون دغدغه زندگی کنیم وبه کارونظم واصول خلقت خداوند متعال دست درازی نکنیدخلاصه بگذارید راحت باشیم.به حدکافی دردسر وگرفتاری ومشکلات داریم.

    1. کسی کاریت نداشته تویی خودتو‌درگیر قضیه کردی کی چی بهت گفته که اینطوری میکنی!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟

      عقب افتاککک٫کک٫

  4. خداوکیلی خجالت بکشین با داستان های دروغین تون عکس های هوش مصنوعی رو میزارین بعد میان برای خودتون خیال بافی میکنین بعد میان تحویل مردم می‌دین

    1. واقعا برات متأسفام ک همچین فکری میکنی درمورد انسان چ فکری داری خیال داری بچه نیارن انسان ب دنیا نیاد حیوان ب شکل انسان بیارن اصلا تو خدایی خدایا معزرت ها ،این حیوان بعدأ میتونن انسان بیارن خوب ن نمیتونن ایشاللا خدا بگم چیت کنه خدا انسان را جدا آفرید حیوان هم جدا

    2. سلام.متن خبر رو خوندم یه اثرهنری یه نقاش؛یه گالری؛چندتا اثرهنری وبعد نظرات شماعزیزان!!!!!!لعنت خدا ای ملحد ای فلان ای بهمان.تا مادامی که ما اجازه ندیم که یه انسان دیگه حق اظهار ازادانه عقاید خودش رو داشته باشه وبمحض دیدن یک سنت شکنی ساده حتی در قالب یه نقاشی اونو برنتابیم وشروع کنیم به قضاوت وپیش داوری وصدور حکم و…. پس ما فرسنگهابا انچه که معنی واقعی انسان ازاده هست فاصله داریم.زیباترین صلح امیزترین به روزترین حرف دنیاست اگر دین ندارید لااقل ازاده باشید.دموکراسی ای که هزاران سال از ما دور است وما میخواهیم ادای انسانهای روشنفکر رودربیاریم ودرمورد همه چی نظر انتقادامیز افراطی بدیم.کسی نیست بگه باز لااقل اون بنده خدا نشسته سالها نقاشی کشیده والان توی کشور غریب گالری زده ومنو شما رو درگیر خودش کرده ماچه کار مهمی توی زندگی شخصی خودمون کردیم که انقدر از بالا به همه نگاه میکنیم.بیایین پایین دست به دست هم بدیم همو دوستداشته باشیم بزاریم همه هرجور که راحتن باشن به هم وبه نظرات هم حتی اگه مخالف نظرماست احترام بزاریم.این جامعه متمدن لایق ماست که ایرانی هستیم وتمدن هزارساله داریم.من خاک پای هر کسی هستم که توی زندگی خودش خودشوبه جایی رسوند وبرای فرزندانش الگوبود.

  5. انسان زایی با خوک و سگ؟!
    حرمت زدایی از دین با ادبیات ترحم آمیز (مادری و زن)!!
    جاهلیت قرن بیست و یکم

    1. جناب جاهلیت قرن ۲۱ یعنی شخصی نتونه مفهوم یک اثر هنری رو درک کنه و صرفاً با عقاید کوته فکرانه اون رو محکوم کنه اگر ذهن قضاوت گری دارید و نمی‌تونید نقش نماد رو متوجه بشید پس لطفاً راجب آثار هنری نظر ندید

    2. البته که ژنتیک انسان و حیوانات مشترک نیست و انسان زایی حیوانات محاله ولی اگر ممکن بود ، بیشتر از کشورهای بیگانه ، باید از این معضل در روستاهای ایران نگران بود. ربطی به قرن بیست و یکم نداره.
      سالهای سال در ایران قدمت داره

  6. با نظر آقا آرش کاملاموافقم من هم ایضا نظر ایشون را قبول دارم.این یک پسوندمداخله جویانه در آفریده های ذات الهی و پیش روقراردادن هویت پاک ومقدس حس مادرانه درمواجهه با معضلات اجتماعی هست

  7. این جاهلیت نبود و واقعا نه تنها از جنبه هنری بلکه تو زندگی ریل هم نگاه عمیقی به اینده و درون برخی از انسان ها بود
    ممنون از این هنرمند برای به نمایش گذاشتن افکار خود و واقعیت هایی که با چشم نمیشه دید

  8. همچین دروغم نیست،اینا چهره های برزخی خیلیامون هست که باچشم بدن دیده نمیشن، موجودات ترکیبی که در دنیای بعدی باهاشون آشنا میشیم

  9. واقعا مسخره است چقدربرادرعزیزمان ( آقای آرش) زیبا گفته- حرمت زدایی از دین باادبیات ترحم آمیز – خداخیرش بده ؛ خداونددرقرآن فرموده :
    ولقدکر‌منابنی ادم وحملناهم فی البر والبحرورزقناهم من الطیبات وفضلناهم علی کثیرممن خلقناتفضیلا: به تحقیق ما فررندان آدم راکرامت بخشیدیم وآنهارادرخشکی ودریا( برمرکب های راهوار) سوارکردیم واز(غذاهای ) پاکیزه به آنها روزی دادیم وآنهارابربسیاری ازموجوداتی که آفریدیم برتری بخشیدیم
    ( سوره مبارکه بنی اسرائیل آیه )۷۰

  10. درود…،
    ایکاش دوستان عزیز در حد دانسته های خود اظهارنظر کنند.
    تا کِی اکثر ما در هر زمینه ای، بدون هیچ دانشی نه تنها نظر میدهیم بلکه با قضاوت و داوری بیجا، خود را متخصص موضوع انگاشته ، با سخنانی اشتباه شاید باعث گمراهی دیگران شویم..!
    هنرمندی آنچه که در ذهن دارد را در هنر خود تجلی بخشیده است و در این قالب برای مشاهده همگان قرار داده است. چه لزومی دارد که او را لعنت کنیم یا او را ملحد بنامیم و….
    بیاییـــد سنجیده سخن بگوییم. متشکرم🌿

    1. قلب بهت .هوفف یکیم حرف حساب زد
      زحمت بکشن توضیحات پایینشو قبل قصاوتای …شعرشون بخونن این دوستان عالی میشه 🧑‍🦯

  11. انسان نماهایی هستند که حیوانات به اونها برتری دارند قران کریم به این نکته اشاره کرده

  12. هنرمندی هنرمند هست که بتونه یک سطح عالی تر و بالاتری از انسانیت رو به تصویر بکشه وگرنه که تنزل انسان به سگ و خوک و آرمادیلو که هنر نیست فقط یک چیز جدید و تازه‌ست
    جدید و تازه اما بی‌محتوا و حقیرانه

  13. خدا کنه یکی از همین انسانهایی که برتری داده شدن در پزشکی انقد پیشرفت کنن که بتونن اعضای بدن رو کشت کنن
    چقد خوب میشه
    کشت قلب
    کشت کبد
    کشت کلیه
    کشت روده
    بیماران کبدی قلبی ریوی کلیوی و …
    دیگه نیاز نیست منتظر یه مرگ مغزی باشن

  14. این تنها یک اثر هنری است .کامنتها رو خوندم خیلی جالبه بعضیها آنچنان گارد گرفته بودند انگار ورشون داشتن بردنشون وسط اون مزرعه .آثار هنری به هر شکل و حالت چه نقاشی چه داستان چه شعر چه تآتر …. نیاز به نقد و تحلیل داره ودر نهایت به اینکه خالق اون اثر چه پیامی رو میخواد برسونه ،شاید هدفش به تصویر کشیدن تکامل بشره یا که نه هشداری به بشره، یا تنها آینده ای رو بتصویر کشیده که چندان دور و بعید نیست وغیره و غیره…
    پس بیایم قبل از به قضاوت کشیدن یک هنرمند به اثری که خلق کرده و تنها یکی از آن در دنیا وجود داره با دیدی عمیق تر نگاه کنیم ودر موردش فکر کنیم . از سطحی نگری دست برداریم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × سه =

دکمه بازگشت به بالا