;
تازه ها

چرا باستان شناسان از باز کردن مقبره اولین امپراتور چین می ترسند؟

ترس از باز کردن مقبره اولین امپراطور چین: باستان شناسان از باز کردن مقبره کین شی هوانگ، اولین امپراتور چین، که بیش از 2200 سال پیش دفن شده است، وحشت دارند. مقبره کین شی هوانگ که از 221 قبل از میلاد تا 210 قبل از میلاد بر چین حکومت می کرد توسط ارتش سفالی از سربازان و اسب ها محافظت می شود. این کشف توسط کشاورزان در سال 1974 در استان شانشی چین انجام شد.

در حالی که باستان شناسان منطقه را کاوش کردند، هرگز خود مقبره را باز نکردند و دلیل خوبی هم برای کارشان داشتند. به گزارش IFL Science، نه تنها باستان شناسان بر این باورند که این کار به مقبره آسیب می رساند، بلکه شایعاتی در مورد تله های انفجاری مرگبار وجود دارد که می تواند مزاحمان کنجکاو را بکشد.

نوشته‌های سیما کیان، مورخ چینی، 100 سال پس از مرگ کین شی هوانگ، ادعا می‌کند: «کاخ‌ها و برج‌های باشکوهی برای صد نفر از افراد برجسته ساخته شد و مقبره مملو از آثار باستانی نادر و گنجینه‌های شگفت‌انگیز بود.»

ترس از باز کردن مقبره اولین امپراطور چین

وی ادامه داد: به صنعتگران دستور داده شد تا برای شلیک به هر فردی که وارد مقبره می شود، تیرهای متقابل و تیرهای آماده بسازند، از شبیه سازی صد رودخانه، رودخانه یانگ تسه، رود زرد و دریای بزرگ استفاده شده است،عملکرد تیرکمان بسیار اعجاب انگیز می باشد و شکل مکانیکی دارد،به طوری که حتی اگر هزاران سال بعد، کمان های پولادی از کار بیفتند(به خاطر زنگ زدگی)، باز هم ترس از نفوذ جیوه مایع از میان شکاف ها وجود دارد.

طبق این نوشته باستانی، یکی از مقاله‌های سال 2020 نشان می‌دهد: «ممکن است جیوه بسیار فرار از طریق شکاف‌های ساختار در طول زمان خارج شده باشد، و تحقیقات ما از سوابق رویدادهای باستانی روی مقبره پشتیبانی می‌کند، که اعتقاد بر این است که هرگز باز نشده است. بر اساس گزارش‌ها، دانشمندان ایده استفاده از روش‌های غیرتهاجمی برای باز کردن مقبره را آزمایش می‌کنند، اما هنوز راه‌حلی برای آن ارائه نکرده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 10 =

دکمه بازگشت به بالا