;
تازه هاعلم و فناوری

جهان آخر الزمان با 1000 نفر جمعیت چگونه خواهد بود؟ چند نفرشان ایرانی ست؟

اگر بخواهید، یک آخرالزمان را تصور کنید. شاید یک بیماری همه گیر قاتل یا شاید موجودات فضایی که بشریت را از راه دور منتقل می کنند تا بروند در معادن ادویه در صورت فلکی شکارچی کار کنند. یا شاید این سناریویی مانند فیلم B «شب دنباله‌دار» در سال 1984 باشد که در آن وقتی یک دنباله‌دار به اندازه کافی از زمین می‌گذرد تا همه را تبخیر کند و به گرد و غبار تبدیل کند یا آنها را به نوعی موجود مرده عجیب و غریب تبدیل کند.

هر چه که باشد، این بحران وجودی (و آزمایش فکری) یک انتخاب تصادفی از 1000 نفر را پشت سر می گذارد. این نمونه نماینده مردم در سراسر جهان امروزی خواهد بود – بدون زامبی. سپس تصور کنید پس از شوک اولیه کشف یک دنیای خالی، این 1000 بازمانده موفق می شوند (نگران نباشید چگونه) راهی برای جمع شدن در یک مکان پیدا کنند.

این جامعه جدید چگونه خواهد بود؟ جهان خارج از انسان چگونه متفاوت خواهد بود؟ بیایید نگاهی بیندازیم و ببینیم چگونه.

با این بخش از تازه ها در وب سایت گفتنی همراه باشید.

1-نه اینکه بسیاری از مردم کشاورزی کنند

 

با جهانی 1000 نفری، مردم به درستی نگران به دست آوردن غذا هستند. این موضوع نگرانی هایی را به همراه دارد. داده های بانک جهانی  نشان می دهد که تعداد کشاورزان در سراسر جهان از 44 درصد جمعیت جهان در سال 1991 به 27 درصد در سال 2019 کاهش یافته است.

بی بی سی در تحلیل خود از این مشکل بیان می کند که  جوانان کشاورزی را به عنوان امرار معاش کنار گذاشته اند. کار سخت برای پاداش اندک کمبود کشاورزان به مشکلات ناامنی غذایی در سراسر جهان کمک می کند. این بدان معناست که در دنیای فکری-تجربی پسا آخرالزمانی 1000 نفری، تنها حدود 270 نفر کشاورز هستند.

2-ممکن است یک شکارچی-گردآورنده وجود داشته باشد

جهان آخر الزمان1- شکارچی و گردآورنده

با تنها 1000 نفر در اطراف، آنها به درستی ممکن است بیشتر به فکر بقا باشند تا طراحی الگوهای رفتاری رسانه های اجتماعی. متأسفانه، به سختی می‌توان یک نفر را در این جامعه یافت که مهارت‌های لازم برای هک کردن زندگی در بیابان را داشته باشد.

البته، برخی از افرادی که شکارچی-گردآورنده نیستند، مهارت های بقا مانند پیشاهنگ پسر، پیشاهنگ دختر و لس استراد را یاد می گیرند. به ترتیب حدود 2.2 میلیون و 2.5 میلیون پیشاهنگ دختر و پسر وجود دارد. یعنی تعداد آنها از شکارچیان-گردآورنده کمتر است، بنابراین بقایای بشریت ممکن است محکوم به فنا شوند، مگر اینکه بتوانند دی وی دی نمایش های Bear Grylls را پیدا کنند.

3-تخصص شغلی از بین می رود

جدای از جمعیت شناسی، واقعیت های خاصی وجود دارد که جهان با 1000 نفر چگونه خواهد بود. یکی از تغییرات بزرگ و فوری این است که تخصص شغلی و تقسیم کار به طور کامل کاهش می یابد یا از بین می رود.

این بدان معناست که در یک جامعه 1000 نفری، مهارت‌های اداری مانند محاسبه درآمد، ثبت گزارش‌ها یا دلالی کاغذ بازیافتی بی‌فایده است. مردم بیشتر نگران تغذیه و اسکان خود هستند. در نتیجه، بشریت باید خیلی سریع به شکل زندگی شکارچی-گردآورنده بازگردد یا بیشتر کشاورز شوند. با این حال، همانطور که قبلاً اشاره شد، دنیای جدید با افرادی برای آموزش این مهارت های بسیار مهم مجهز نخواهد بود.

4-فقط یک دکتر وجود خواهد داشت

جهان آخر الزمان2- دکتر

اگر شما یکی از 1000 نفری هستید که روی زمین باقی مانده اند، طبیعتاً نگران حفظ سلامت خود هستید. پس چند دکتر وجود دارد؟ ترسناک است که پاسخ زیاد نیست. داده های بانک جهانی به ما می گوید که در هر 1000 نفر حدود 1.6 پزشک وجود دارد. بنابراین در حالی که این بدان معناست که حداقل یک پزشک باید وجود داشته باشد، آن فرد 999 بیمار خواهد داشت – یک کابوس برنامه ریزی.

بعدش مشکل اینه که چه دکتریه. به عنوان مثال، آیا دنیای 1000 نفری با یک جراح مغز بهتر است یا یک متخصص پا؟ در حالی که هیچ داده روشنی در سراسر جهان وجود ندارد، در ایالات متحده، انجمن کالج‌های پزشکی آمریکا  نشان می‌دهد که بزرگترین تخصص، پزشکی داخلی و به دنبال آن طب عمومی است.

این بدان معناست که احتمال این وجود دارد که پزشک در دنیای پساآخرالزمانی یک متخصص عمومی باشد، که احتمالاً برای مسائل جزئی مفیدترین است، اما در دنیایی که دانش پزشکی مدرن اساساً از روی کره زمین محو شده است، حتی کوچک. مشکلات به سرعت تبدیل به مشکلات بزرگی خواهند شد، زیرا مواد اولیه نجات دهنده زندگی مانند آنتی بیوتیک ها تمام می شوند.

سوال مربوط به دندانپزشکان نیز نگران کننده است. یک مطالعه قدیمی در مجله دندانپزشکی بین المللی  نشان می دهد که کمتر از یک دندانپزشک در هر هزار نفر وجود دارد. این به معنای پوسیدگی دندان زیادی برای جمعیت انسانی بازمانده است.

5-تعداد افراد جوان تر از افراد مسن تر خواهد بود

با نگاهی به انتهای دیگر طیف سنی، افراد مسن نسبتا کمی وجود خواهند داشت. افراد بالای 65 سال تنها 4.8 درصد از جمعیت را تشکیل می دهند، به این معنی که 48 نفر از این گروه های مسن در جهان 1000 نفری وجود دارد – به یاد داشته باشید که تنها یکی از آنها پزشک است، به احتمال زیاد رسیدن به سن پیری را دشوارتر می کند.

پیامدهای این امر آشکار است: جامعه جوان و متمرکز بر جوانان خواهد بود. این ممکن است چیز خوبی باشد. سازمان ملل به ما می گوید که کشورهای دارای جمعیت جوان رشد اقتصادی را تسریع کرده اند. با این حال، نقطه ضعف این است که جوامع با جمعیت جوان‌تر از نظر سیاسی بی‌ثبات هستند. امیدواریم با چند سالخورده بر اساس تجربه خود به عنوان بزرگان محترم رفتار شود، همانطور که در بسیاری از جوامع سنتی چنین بوده است، و شاید این به تثبیت دنیای 1000 نفری کمک کند.

6-افراد معلول زیادی وجود خواهند داشت

جهان آخر الزمان3

سازمان جهانی بهداشت  (WHO) گزارش می دهد که امروزه 1.6 میلیارد نفر در جهان دارای معلولیت هستند.

اینها شامل اختلال در عملکرد بدن مانند نابینایی یا ناشنوایی، مشکل در انجام فعالیت‌های اساسی مانند راه رفتن یا خوردن، یا مواجهه با محدودیت‌های شرکت در فعالیت‌های انسانی است.

از آنجایی که سازمان جهانی بهداشت تعداد زیادی از افراد با سطوح مختلف معلولیت را با هم جمع می کند، این 1.6 میلیارد به معنای حدود 20 درصد جمعیت جهان یا 200 نفر در جهان 1000 نفری است. چه اتفاقی برایشان میافتد؟

ممکن است تلخ باشد. بسیاری از مورخان بر این باورند که اسپارت باستان خود را از شر کودکانی که کمتر از کمال تصور می‌شدند با رها کردن آن‌ها برای مرگ از طریق قرار گرفتن در معرض رها کرد. امروزه برخی از کشورها مانند موریتانی، کودکان معلول را طرد می کنند و خانواده هایی که آنها را مخفی می کنند.

از سوی دیگر، هنگامی که هزاران هزار جانباز از جنگ جهانی اول با مشکلات روحی و جسمی مختلف به خانه بازگشتند، جنبش حقوق معلولان را به سرعت آغاز کرد. در دنیای 1000 نفری، چنین دیدی ممکن است معلولیت ها را عادی کند و جامعه بتواند برای سازگاری با آنها سخت تر کار کند.

7-سازگار با محیط زیست خواهد بود

اگر زمین شخصیتی داشت بدون شک برای جهانی 1000 نفری سپاسگزار بود. واقعیت این است که با تعداد بسیار کمی از انسان ها، تمام استرس های محیطی ناشی از مردم عملاً از بین می روند. آلایندگی خودرو صفر خواهد بود. جنگل‌سازی صورت می‌گیرد و بیشتر گونه‌های وحشی از ردپای انسان تقریباً ناپدید شده بهره‌مند می‌شوند.

Disruptr  این سوال را بررسی کرد که اگر همه انسان ها ناپدید شوند چه اتفاقی می افتد؟در مصاحبه ای با دانشیار مایک وستون از دانشگاه دیکین. او پیش‌بینی می‌کند که در حالی که حیات وحش به سرعت سیاره را دوباره جمع‌آوری می‌کند، حیوانات اهلی ممکن است از بین بروند، بنابراین در دنیایی که تعداد کمی از مردم وجود دارد، بقایای بشریت باید فعالانه برای حفظ آنها تلاش کند. علاوه بر این، جمعیت حیواناتی که اهلی نشده‌اند اما در همزیستی رشد کرده‌اند ممکن است دچار شوک‌های جمعیتی شوند. به موش‌ها، کبوترها، مرغ‌های دریایی و شاید تمساح گاه به گاه فاضلاب فکر کنید.

8-مردم برای درک یکدیگر مشکل خواهند داشت

جهان آخر الزمان4

در جهانی با 1000 نفر، یکی از مشکلات اصلی موانع زبانی است. امروزه بیش از 7100 زبان در جهان صحبت می شود. وب سایت زبان، Ethnologue ، اشاره می کند که حتی با وجود هزاران زبان، اکثریت قریب به اتفاق مردم تنها به تعداد انگشت شماری از آنها صحبت می کنند، به این معنی که جهان 1000 نفری زبان های بسیاری را با زبان مادری بسیار کمی خواهد دید، که احتمالاً منجر به اختلال در ارتباطات، مگر اینکه همه بر سر زبان فرانسه توافق داشته باشند، مانند انگلیسی در دنیای معمولی ما.

بیشترین صحبت در جهان امروز انگلیسی با 1.5 میلیارد گویشور است که تقریباً 19 درصد از جمعیت جهان را تشکیل می دهد و چینی ماندارین با 1.1 میلیارد که تقریباً 14 درصد است. بنابراین، در دنیای 1000 نفری، 190 نفر انگلیسی و 140 نفر چینی صحبت می کنند.

سومین زبان پرگویش هندی است که 602.2 میلیون گویشور دارد یا 7.5 درصد از جمعیت جهان. بنابراین، در دنیای 1000 نفری، 75 هندی زبان وجود خواهد داشت. از آنجا به زبان های دیگر توسط افراد کمتر و کمتری صحبت می شود و این گویشوران را از بسیاری از بازماندگان دیگر جدا می کند.

اما جهان چند زبانه 1000 نفری لزوماً مانند برج بابل نخواهد بود. برای مثال، کشور کوچک لوکزامبورگ دارای سه زبان اصلی است: فرانسوی، آلمانی و لوگزامبورگ. با وجود این تفاوت ها، کشور کوچک یک دموکراسی مرفه است.

9-یک نفر یک سرباز آموزش دیده خواهد بود

از زمان های بسیار قدیم انسان ها با یکدیگر جنگ کرده اند. در واقع،  مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی  می‌گوید چشم‌انداز صلح در جهان در حال بدتر شدن است و در گزارشی اعلام کرد: «خیلی واضح است که روابط بین قدرت‌های بزرگ و بین دموکراسی‌های پیشرفته‌تر و پیشرفته‌تر و دولت های مستبد و سرکوبگر از تصویر همکاری به رویارویی فعال تغییر جهت داده اند.»

با این اوصاف، می‌توان انتظار داشت که در دنیای 1000 نفری، تعداد نسبتاً زیادی از افرادی که از نمونه‌گیری تصادفی از انسان‌های امروزی به دست می‌آیند، شبیه نظامی باشند. حقیقت جای تعجب دارد. بانک جهانی  نشان می دهد که در سال 2019، 27.6 میلیون نفر از نیروهای مسلح در سراسر جهان خدمت می کردند. این معادل 0.35 درصد از جمعیت جهان است. بنابراین، در جهان 1000 نفری، ممکن است یک نفر باشد یا نباشد که نظامی فعال باشد. با این حال، احتمالاً یک یا دو جانباز وجود خواهد داشت.

آیا این به معنای جهانی بدون جنگ است؟ همیشه امیدی هست. مطالعه ای در دانشگاه راتگرز نیوآرک که در ساینتیفیک آمریکن منتشر شد ، استدلال می کند که اگرچه انسان ها قطعاً به صورت فردی می کشند، جنگ یک ویژگی ذاتی نیست . نویسنده می‌نویسد: «جنگ توسط نظام‌های دانش و ارزش‌های خاص فرهنگی که معانی قدرتمندی از «ما در برابر آن‌ها» ایجاد می‌کنند، پرورش می‌یابد.» و در دنیای 1000 نفری، آیا واقعاً می‌توان از آن‌ها صحبت کرد؟

10-اکثر مردم نمی توانستند شنا کنند

یکی از مهارت های کلیدی برای کسانی که می خواهند زنده بمانند، شنا است. متأسفانه، در دنیای 1000 نفری، بیشتر آنها قادر به شنا نیستند. گالوپ  یک نظرسنجی جهانی ریسک بنیاد Lloyd’s Register را تجزیه و تحلیل کرد  و دریافت که 55 درصد از انسان های 15 ساله و بالاتر نمی توانند به طور موثر شنا کنند. اگر فرض کنیم جوانان کمتر از 15 سال (که، به یاد داشته باشید، درصد بسیار زیادی از این جمعیت را تشکیل می دهند) حتی کمتر احتمال دارد که هنوز شنا را یاد بگیرند، این بدان معناست که تنها چند صد نفر از 1000 نفر شنا می دانند. دنیای افراد

جالب توجه است، و آنچه نشان دهنده شکاف بین کشورهای مختلف جهان امروز است، شناگران در این جهان عمدتاً از کشورهایی می آیند که قبل از آخرالزمان ثروتمند بودند. داده ها نشان می دهد که 76 درصد از مردم کشورهای پردرآمد شنا بلدند در حالی که 27 درصد از کشورهای فقیر هستند. همچنین حتی در کشورهای ثروتمند، تفاوت زیادی بین سفیدپوستان و اقلیت ها وجود دارد، زیرا دومی ها کمتر شنا کردن را یاد گرفته اند. علاوه بر این، شکاف جنسیتی بین شناگران وجود خواهد داشت. در سراسر جهان، 57 درصد از مردان می توانند شنا کنند در حالی که تنها 32 درصد از زنان می توانند شنا کنند.

همه این داده ها نشان می دهد که در دنیایی با 1000 نفر، وضعیت بشر به جای خرابه های یک تفرجگاه ساحلی سابق، در یک منطقه محصور در داخل کشور بسیار بهتر است. طوفان ها، سیل ها و حتی عبور از رودخانه ها ناگهان برای این جامعه کوچک و منزوی مرگبارتر خواهند بود.

11-اکثر مردم یکی از سه دین خواهند بود

جهان آخر الزمان5-- ادیان

مرکز تحقیقاتی پیو  مطالعه ای در مورد تقسیم ادیان بر اساس اندازه به عنوان بخشی از جمعیت جهان انجام داد. آنها دریافتند که از میان ادیان مختلف، مسیحیت، اسلام و هندوئیسم به ترتیب توسط 31.5٪، 23.2٪ و 15٪ از جمعیت، غالب ترین آنها هستند.

اگر این درصدها برای جمعیتی 1000 نفری اعمال شود، این بدان معناست که کمی بیش از 310 نفر مسیحی، کمی بیش از 230 نفر مسلمان و 150 نفر هندو خواهند بود. ادیان دیگر بسیار کوچکتر خواهند بود. برای مثال، با اعمال درصدهای پیو، در جهان 1000 نفری بیش از 70 بودایی و 20 یهودی وجود خواهد داشت. افرادی که ادیان عامیانه مختلفی را انجام می دهند که ممکن است شامل سنت های بومی در سراسر جهان باشد، حدود 59 نفر را تشکیل می دهند.

با چنین آماری، جامعه از نظر مذهبی کثرت گرا خواهد بود، اما تصور بلندمدت تحمل مسالمت آمیز ممکن است دور از ذهن باشد، زیرا ادیان متعدد در یک مکان معمولاً مشکل ساز هستند.

به عنوان مثال، در قرن بیستم، لبنان یک جمهوری را اداره می کرد که توسط بلوک هایی از مسیحیان و مسلمانان نمایندگی می شد. در سال 1975، اختلافات بین گروه ها غیرقابل حل بود و منجر به جنگ داخلی شد که بیش از یک دهه طول کشید و بیش از 100000 نفر را کشت.

12-یک گلوگاه جمعیتی وجود خواهد داشت

وقتی به جهانی 1000 نفری نگاه می کنیم ممکن است تعجب کنیم که ساختار قومی چنین جامعه ای چگونه خواهد بود. این در واقع یک سوال نسبتا مشکل است. ساختار قومی به راحتی قابل اندازه گیری نیست زیرا افراد ممکن است از چندین گروه قومی باشند یا مشخص نیست که یک فرد به کدام یک تعلق دارد. کمی دقیق تر اندازه گیری از جایی است که مردم از کجا سرچشمه گرفته اند.

Statista  تقسیم بندی بر اساس قاره از جمعیت جهان را ارائه می دهد. در تجزیه و تحلیل خود، 59٪ از جمعیت جهان را در آسیا قرار می دهد و نزدیک به 18٪ از آفریقا. در دنیای فرضی 1000 نفری، این بدان معناست که 590 نفر از آسیا و 180 نفر از آفریقا هستند. نمایندگی سایر قاره ها بسیار کم خواهد بود. برای مثال، تنها 47 نفر از آمریکای شمالی و 93 نفر از اروپا خواهند بود.

دنیای 1000 نفری در ابتدا از نظر ژنتیکی متنوع خواهد بود. این امر در دراز مدت مفید خواهد بود زیرا جمعیت 1000 نفری منجر به گلوگاه ژنتیکی خواهد شد. با گذشت زمان، این بازماندگان اولیه صاحب فرزند می شوند و در نهایت آمیخته شدن با هم اتفاق می افتد. تنوع ژنتیکی شروع به کاهش خواهد کرد و جمعیت مستعد ابتلا به بیماری خواهد شد و سازگاری با آن دشوارتر خواهد شد. در درازمدت، بشریت ممکن است محکوم به آفت یا بیماری در آینده باشد که نتواند با آن سازگار شود.

مطالب و حقایق جالب دیگر:

تنهاترین مرد یونانی که هرگز زنی را با دو چشم خود ندیده است(عکس)

نام خانوادگی از چه سالی در ایران اجباری شد؟

علت کوتاه بودن درهای توالت عمومی چیه؟ حتی فکرش رو نمیکردی!

ساخت باتری خودرو در پاکستان با این روش سنتی عجیب انجام میشه!

مهارت خاص مرد پاکستانی در درست کردن میلک شیک انبه+ویدیو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا