;
تازه ها

حملات قلبی ناگهانی در حین رقص گاربا در مراسم ناوراتری باعث افزایش نگرانی های سلامتی در گجرات هند شد

حملات قلبی ناکهانی در حین رقص گاربا: شور و حرارت رقص گاربا در هنگام جشن ناوراتری در گجرات در سراسر هند مشهور است، اما اخباری که این بار منتشر شده است، نگرانی همه را افزایش داده است.

در جریان جشن ناوراتری، 10 نفر در 24 ساعت گذشته در گجرات به دلیل سکته قلبی هنگام اجرای رقص گاربا جان خود را از دست داده اند. در بین این 10 نفر یک پسر 17 ساله نیز وجود دارد. بر اساس این گزارش، ویر شاه 17 ساله در حین رقص گاربا دچار حمله قلبی شده است، پس از بیهوش شدن ویر شاه در روستای گاربا کپادونج، وی بلافاصله به بیمارستان منتقل شد و پزشکان اعلام کردند که او فوت کرده است.

بر اساس این گزارش، این پسر 17 ساله از نظر جسمی کاملا سالم بود. مرگ ناگهانی وی فضایی پر از اندوه را در تمام روستا از جمله خانواده اش ایجاد کرده است. ویر در روز ششم ناوراتری در رقص گاربا شرکت کرده بود. پس از مرگ ویر، برگزارکنندگان گاربا برنامه رقص گاربا را متوقف کردند. مرگ ناگهانی این پسر جوان، والدین و نزدیکان او را در شوک فرو برده است.

 پدر ویر شاه، ریپال شاه پس از مرگ پسرش با دستان بسته از مردم درخواست کرد: «لطفا آگاه باشید. گاربا را برای مدت طولانی بدون استراحت انجام ندهید. من امروز پسرم را از دست دادم، امیدوارم این اتفاق برای هیچ کس دیگری نیفتد.»

حملات قلبی ناگهانی در حین رقص گاربا

ناوراتری جشن پرستش الهه دورگا است و مردم هند برای بزرگداشت آن رقص گاربا را انجام می دهند.

مردم دور چراغ مقدس یا بت الهه می رقصند و ریتم به تدریج از آهسته به تند افزایش می یابد. با این حال این رقص به ظاهر آسان و آرام جان 10 نفر را گرفته است!

حملات قلبی ناگهانی در حین رقص گاربا

در یک روز، 10 نفر در گجرات هنگام مراسم گاربا جان خود را از دست دادند. کارشناسان نیز نگران این حوادث هستند. زیرا همه بر اثر سکته قلبی مرده اند. حوادث به سرعت در حال افزایش در روز های اخیر مردم را ترسانده است. پیش از این رویداد، در 20 اکتبر، یک پسر 13 ساله در حین رقص گاربا در بارودا بر اثر سکته قلبی جان خود را از دست داده بود.

همچنین در روستای دابهوی واقع در شهرستان وادودارا نیز یک کودک 13 ساله بر اثر سکته قلبی جان باخت. وایبهاو سونی در حال بازگشت از برنامه گاربا با دوچرخه بود که سقوط کرد و آسیب جزئی دید. او را به بیمارستان منتقل کردند و آزمایشاتی از جمله رادیوگرافی بر روی وی انجام شد و مرخص شد.بعداً ویبهاو از درد قفسه سینه شکایت میکرد و خانواده اش مقداری دارو به او دادند و او را خواباندند. چند ساعت بعد که وی بیدار نشد به بیمارستان منتقل شد و پزشکان اعلام کردند که او فوت کرده است.

حملات قلبی ناگهانی در حین رقص گاربا در مراسم ناوراتری

نظر پزشکان در مورد حملات قلبی ناگهانی در حین رقص گاربا

پزشکان می گویند مشکل سکته قلبی ناشی از کم خوابی، مصرف کم آب، فشار خون پایین، مصرف نامتعادل نمک و مشکلات ارثی است.

برای جلوگیری از مشکلات سکته قلبی در حین رقص گاربا، گاربا باید در یک مکان باز انجام شود و برگزار کننده باید به کارکنان خود آموزش CPR بدهد. باید تمهیدات کافی برای آب در محل رویداد گاربا وجود داشته باشد و کسانی که مشکلات قلبی، دیابت یا فشار خون دارند نباید برای مدت طولانی آن را انجام دهند.

بسیاری از مردم هند از دیابت و مشکلات فشار خون رنج می برند. چاقی در حال افزایش می باشد. همه اینها باعث ایجاد مشکلاتی در عروق کرونر می شود. جمعیت هند جوان است اما چندان سالم نیست. در چنین شرایطی برای جلوگیری از سکته قلبی نباید هیچ گونه فعالیت بدنی، رقص، گاربا یا ورزش را برای مدت طولانی انجام داد، به محض احساس خستگی اندک باید استراحت کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 15 =

دکمه بازگشت به بالا