;
اخبار روزتازه ها

خوراکی حرام: خوردن سمبوسه در سومالی و ژله در اروپا جرمه؟!

خوراکی حرام: سس کچاپ، سمبوسه، بادام و جگر اردک از جمله غذاهایی هستند که در برخی از کشورهای جهان ممنوع هستند، غذاها و نوشیدنی های مختلفی وجود دارد که کشورها آن را ممنوع می کنند و هر کدام دلایلی دارند.

با این بخش از تازه ها در گفتنی همراه باشید!

خوراکی حرام در کشورهای مختلف

سس گوجه

خوراکی حرام: سس کچاپ در مدارس ابتدایی فرانسه ممنوع است. به این باور که این یک تهدید فرهنگی برای غذاهای سنتی فرانسوی است، زیرا هر طعمی را که دانش آموزان می خورند تحت الشعاع قرار می دهد.

تخم مرغ شانسی

این یکی از چیزهایی است که کودکان به دلیل سرگرمی و سرگرمی نصب بازی در داخل تخم مرغ بیشتر ترجیح می دهند. اما آنها در ایالات متحده ممنوع هستند، زیرا حاوی قطعات پلاستیکی غیرقابل خوردن هستند که می تواند باعث خفگی کودکان شود.

سمبوسه

خوراکی حرام1- سمبوسه

خوراکی حرام: این غذا در هند و بسیاری از کشورها بسیار محبوب است، اما در سومالی ممنوع است. جنبش جوانان مجاهد آن را ممنوع کرد. زیرا معتقد است که شکل مثلثی آن نشان دهنده «تثلیث مقدس» است که با دین اسلام سازگاری ندارد.

آدامس

خوراکی حرام: از سال 2004، سنگاپور جویدن آدامس را ممنوع کرده است و فقط برای اهداف دارویی مجاز است و فقط با تجویز پزشک می توان آن را مصرف کرد! اگر کسی آن را در خیابان تف کند، 500 دلار جریمه می کند. دلیل ممنوعیت چسبندگی آن بوده است.

بادام خام

خوراکی حرام: در کالیفرنیا، فروش بادام خام قانونی نیست، زیرا ممکن است یکی از دلایل انتشار سالمونلا باشد که منجر به تب، اسهال و درد شکم می شود. بنابراین قبل از مصرف آن باید استریل شود.

ژله و دسرهای شیرین

خوراکی حرام2- ژله و دسرهای شیرین

خوراکی حرام: ژله و دسرهای شیرین در اروپا و اتحادیه اروپا ممنوع است. ممکن است باعث خفگی در کودکان شود. اما استثنائاتی وجود دارد.شرکت هایی که کونیاک را به ژله خود اضافه نمی کنند مجاز به فروش هستند.

آبسنت

این یک نوشیدنی الکلی قوی است که ممکن است منجر به توهم و تشنج شدید شود و بر سلامت روان تأثیر بگذارد، بنابراین در ایالات متحده، نیوزلند و کانادا ممنوع است.

نوشیدنی های حاوی روغن های گیاهی برومه دار

خوراکی حرام: نوشیدنی‌های حاوی روغن‌های گیاهی برومه‌دار مانند شبنم کوهی در بیش از 100 کشور از جمله اتحادیه اروپا ممنوع است. مصرف بیش از حد ممکن است منجر به از دست دادن حافظه، خستگی، از دست دادن تمرکز و لرزش شود.

شیر خام

بیست و دو ایالت ایالات متحده و کانادا شیر خام یا غیرپاستوریزه را ممنوع کرده اند، که ممکن است خطر ابتلا به سالمونلا و سایر عوامل بیماری زا را ایجاد کند. اما در آفریقا، اروپا و آسیا به فروش می رسد و پزشکان در مورد اثرات سلامتی آن بحث می کنند.

جگر غاز یا اردک

Foie Gras یک غذای محبوب فرانسوی است که از فوی گراس یا اردک چرب تهیه می شود. چربی از طریق لوله هایی به اردک ها داده می شود تا کبد آنها بزرگ شود. که باعث می شود این غذا در اروپا به جز فرانسه ممنوع شود، زیرا در اکثر ایالت های ایالات متحده ممنوع است.

این مطالب هم جالب هستند:

غذاهای ممنوع در آمریکا: ایرانیان ساکن آمریکا حق ندارند این غذاها را بخورند!

رونالدو و مسی تو بازار کابل افغانستان چیکار می کنند؟

چرا آینه در آسانسور نصب می‌کنند؟ پاسخ این سوال شما را غافلگیر خواهد کرد!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه − 1 =

دکمه بازگشت به بالا