;
تازه ها

پوتلاس بازیکن زنان بارسلونا تحت عمل جراحی زانو قرار گرفت

عمل جراحی زانوی پوتلاس: الکسیا پوتلاس، فوق ستاره تیم زنان بارسلونا پس از ریکاوری رباط صلیبی قدامی، زانوی مشکل دار چپ خود را تحت عمل جراحی قرار داده است. این مهاجم در جریان بازی لیگ قهرمانان اروپا مقابل بنفیکا در 14 نوامبر ضربه محکمی خورد و او را مجبور کرد که پس از به ثمر رساندن دو گل در پیروزی 5-0، در نیمه دوم زمین را ترک کند.

آزمایشات اولیه در همان شب هیچ آسیبی را نشان نداد و علت ناراحتی ناشی از ضربه شدید به زانو بود. با این حال، این ناراحتی همچنان ادامه داشت و پوتلاس را مجبور کرد به دنبال مشاوره تخصصی پزشکی باشد. با وجود آزمایش‌های متعدد و ام‌آر‌آی، منبع مشکل ناشناخته باقی ماند که کادر پزشکی باشگاه را بر آن داشت تا تصمیم به انجام آرتروسکوپی، یک روش جراحی کم تهاجمی روی مفصل بگیرند.

عمل جراحی زانوی پوتلاس

بیانیه بارسلونا در ارتباط با عمل جراحی زانوی پوتلاس

بارسلونا بیانیه ای منتشر کرد که در آن آمده بود: “الکسیا پوتلاس، بازیکن تیم زنان بارسلونا، برای معاینه زانوی چپ خود آرتروسکوپی انجام داد. دکتر خوان کارلس مونلائو این عمل را در بیمارستان بارسلونا و با نظارت خدمات پزشکی باشگاه انجام داد. دکتر مونلائو تروماتولوژیست مشهور بارسلونا است.

هدف آرتروسکوپی بررسی وضعیت داخلی زانو است و زمان بهبودی معمولا بین دو تا سه ماه است. با این حال، لوسی برونز، ملی‌پوش انگلیسی، روش مشابهی را انجام داد و کمتر از شش هفته طول کشید تا دوباره به میادین بازگردد، که امید به بهبودی نسبتاً سریع‌تری را برای پوتلاس ایجاد می‌کند.

پوتلاس در سال 2022 دچار آسیب دیدگی رباط صلیبی قدامی شد که باعث شد او مسابقات قهرمانی اروپا را از دست بدهد. با این حال، او قبل از جام جهانی فوتبال در ژوئن 2023 با آمادگی مطلوب به میادین بازگشت و نقش مهمی در اسپانیا برای کسب اولین مقام قهرمانی جهانی خود ایفا کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + هفت =

دکمه بازگشت به بالا