;
تازه ها

قدیمی ترین جنگل جهان با قدمت میلیون ها سال کشف شد

قدیمی ترین جنگل جهان: چندین جنگل بسیار قدیمی در این دنیا وجود دارد، اما قدیمی ترین جنگل در شمال ایالت نیویورک واقع شده است. شبکه‌ای از درختان که تصور می‌شود بیش از 400 کیلومتر (250 مایل) پراکنده شده‌اند، در کف یک معدن ماسه‌سنگ در کایرو، ایالات متحده آمریکا پیدا شد. تخمین زده می شود که این جنگل حدود 386 میلیون سال قدمت داشته باشد که آن را از جنگل های بارانی آمازون، جنگل های افسانه ای هند و جنگل های دورافتاده جنوب شرقی آسیا قدیمی تر می کند.

در سال 2019، تیمی به رهبری دانشمندان دانشگاه بینگهامتون، موزه ایالتی نیویورک و دانشگاه کاردیف حدود 3000 متر مربع از جنگل را در دامنه کوه‌های Catskill در دره هادسون نقشه‌برداری کردند. این جنگل دارای گیاهان ابتدایی به نام کلادوکسیلوپسید است که شبیه سرخس است و درختان aceopteris که دارای برگ هایی برای شاخه هستند.

قدیمی ترین جنگل جهان
این تصویر یک گیاه فسیل شده را نشان می دهد که از جنگل های فسیلی نیویورک نیست، بلکه برای نشان دادن چنین گیاهانی است

یک نمونه منفرد از نوع سوم درخت نیز کشف شد که ناشناس باقی مانده اما احتمالا یک لیکوپود باشد. همه این درختان تنها با استفاده از هاگ به جای بذر تکثیر شدند.

دکتر کریستوفر بری، گیاه‌شناس دیرینه در دانشگاه کاردیف، در سال 2019 گفت: «شما در حال قدم زدن در میان ریشه‌های درختان باستانی هستید.
با ایستادن روی سطح معدن، می‌توانیم جنگل زنده اطراف خود را در تخیل خود بازسازی کنیم. “به نظر می رسد جنگل نسبتاً باز با درختان کوچک تا متوسط ​​با گیاهان جدا شده شبیه سرخس درختی و توده های کوچکتر که در بین آنها رشد می کنند.

قدیمی ترین جنگل جهان در نیویورک

برای درک اینکه چگونه درختان شروع به برداشت دی اکسید کربن از جو کردند، ما باید اکولوژی و زیستگاه جنگل های اولیه و سیستم های ریشه زایی آنها را درک کنیم. «این یافته‌های قابل توجه به ما این امکان را داده است که از کلیات اهمیت گیاهان بزرگ که در جنگل‌ها رشد می‌کنند دور شویم، به ویژگی‌های این که کدام گیاهان، در کدام زیستگاه‌ها، در کدام نوع از بوم‌شناسی فرآیندهای تغییر جهانی را هدایت می‌کنند.

ما توانسته ایم خاک فسیل شده بین درختان را حفاری کنیم و اکنون می توانیم تغییرات ژئوشیمیایی خاک را با همکارانمان در دانشگاه شفیلد مطالعه کنیم. ما در حال بررسی انتقال زمین به یک سیاره جنگلی هستیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 − 3 =

دکمه بازگشت به بالا