;
اخبار روزتازه ها

مسواک زدن با ادرار برای سفید شدن دندان! ترفند عجیب این مردم+عکس

مسواک زدن با ادرار: در حالی که امروزه ادرار خود را بدون فکر کردن دفع می کنیم، در زمان های قدیم آن را یک کالای ارزشمند می دانستند. ادرار حاوی طیف وسیعی از مواد معدنی و مواد شیمیایی مهم مانند فسفر و پتاسیم است.

رومی ها معتقد بودند که ادرار اعم از انسان و حیوان، دندان های آنها را سفیدتر می کند و از پوسیدگی آن ها جلوگیری می کند، بنابراین از آن به عنوان دهان شویه استفاده می کردند و آن را با سنگ پا مخلوط می کردند تا خمیر دندان درست کنند. در واقع، ادرار آنقدر مؤثر بود که تا سال 1700 در خمیردندان ها و دهانشویه ها استفاده می شد.

تا آنجا که به رومی ها مربوط می شد، بهترین و در نتیجه گران ترین ادرار موجود در بازار از کشور پرتغال بود. ظاهراً این قوی‌ترین ادرار در جهان بود و بنابراین، انتخابی برای سفید کردن دندان‌ها بود. اگرچه بسیاری از مردم امروز گزینه خمیر دندان مبتنی بر ادرار را رد می کنند، اما در واقع کارساز بود!

مسواک زدن با ادرار در روم باستان

مسواک زدن با ادرار1

مسواک زدن با ادرار: وقتی ادرار در یک کاسه باز گذاشته می شود، کهنه می شود و آمونیاک تولید می کند که امروزه در بسیاری از پاک کننده های خانگی استفاده می شود. همچنین جزء مسئول سفید کردن دندان های رومی است!

با توجه به محتوای آمونیاک، ادرار برای صنعت نساجی که تجارت پررونقی در دوران امپراتوری روم بود نیز مهم بود. اغلب از ادرار برای سفید کردن پشم یا کتان و چرم برنزه استفاده می شد. همچنین برای شستن لباس های خانگی استفاده می شد. در واقع، ادرار در روم باستان به قدری رایج بود که توسط امپراتوران روم، نرون و وسپاسیان، مالیاتی وضع شد . ادرار وکتیگال (“مالیات ادرار”) روی جمع آوری ادرار در مجاری ادرار عمومی قرار می گرفت.

مطالب جالب و خواندنی دیگر:

4 کشوری که برده داری هنوز در آن جا وجود دارد!+عکس

امشب نامزدهای توپ طلا اعلام می شوند، هشتمی برای مسی!

عکس سلفی آسانسوری در اینستاگرام قرار ندهید؛ مواظب باشید!

بمب هسته ای و اتمی چه تفاوت هایی با هم دارند؟

کشاورزی در بیابان عربستان به کمک ایجاد شرایط آب و هوای مصنوعی!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا