;
تازه ها

مشاهده ماهی روز قیامت باعث گمانه زنی های آنلاین درباره زلزله ژاپن شده است

مشاهده ماهی روز قیامت و زلزله ژاپن: مشاهده ماهی روز قیامت که بسیار نادر است، پس از وقوع زمین لرزه عظیم در ژاپن در روز سال نو، گمانه زنی های آنلاین را برانگیخت. ده‌ها هزار نفر از خانه‌های خود در سراسر کشور تخلیه شدند و تعداد قربانیان به 53 نفر رسیده است، هشدار سونامی پس از زلزله قدرتمند در سراسر ژاپن نیز به صدا درآمد.

جزیره اصلی هونشو ژاپن با زلزله 7.6 ریشتری مواجه شد که سونامی به ارتفاع یک متر را به سواحل غربی فرستاد. این یکی از بزرگترین بلایای طبیعی در تاریخ این کشور است و مردم اکنون آن را با دیدن ماهی های عجیب در تابستان مرتبط می دانند. ماهی روز قیامت 2 متری که بسیار نادر است و رسماً به آن ماهی پارویی راسل می‌گویند، از نظر برخی نشانه‌ای از خبرهای بد در آینده است.

مشاهده ماهی روز قیامت و زلزله ژاپن

در اوایل سال جاری، غواصان یک ماهی پارویی را در سواحل تایوان مشاهده کردند. به دلیل اندازه و شکل، ماهی پارویی شبیه «مارماهی ها» است و در اساطیر ژاپنی منادی زلزله و بدبختی محسوب می شود. این افسانه در سال 2011 پس از زلزله و سونامی توهوکو احیا شد. اندکی قبل از فاجعه، حداقل 12 ماهی پارویی که به ندرت دیده شده بودند در سواحل ژاپن در اواخر سال 2009 و 2010 مشاهده شدند.

اکنون مردم با نگاهی به گذشته، این حوادث را در تابستان به عنوان یک فال نگاه می کنند.هیچ مدرکی دال بر ارتباط بین ماهی پارویی و بلایای طبیعی وجود ندارد و موسسه ژئوفیزیک اکوادور گفت که این افسانه توسط هیچ مطالعه علمی انجام شده تا اوت 2022 تایید نشده است. با این حال، این امر باعث نمی شود که مردم به این افسانه نگاه کنند و ارتباط آن را به زلزله اخیر ربط ندهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − 7 =

دکمه بازگشت به بالا