;
تازه هاعلم و فناوری

مقایسه هوش: آیا پسرها باهوش تر از دخترها هستند؟

مقایسه هوش: در این مقاله می خواهیم به سوالی مهم پاسخ دهیم، قبل از اینکه زود نتیجه گیری کنید حتما تا انتهای مقاله را مطالعه کنید، نظر فراموش نشود.

جمله کلیشه ای که می گوید مردان از زنان باهوش ترند تاریخچه بلندی دارد ولی واقعا در جنگ جنسیتی وقتی صحبت از هوش می شود کدام یک بر دیگری برتری دارد؟

آیا پسران باهوش تر از دختران هستند؟

مقایسه هوش3

مطالعات قبلی نشان داده اند که مغز مردان از لحاظ حجم ۸ تا ۱۳ درصد از مغز زنان بزرگ تر است هر چند این مورد به تفاوت در اندازه بدن نسبت داده شده است. مغز زنان شیار و یا تا خوردگی های مغزی زیاد و در نتیجه سطح مغزی بزرگ تری دارند در ضمن بزرگتر بودن همیشگی برتری نیست، نهنگ های عنبر و فیل ها و دلفین ها همه مغز بزرگتری نسبت به انسان دارند و در حالی که باهوش هستند توانایی های شناختی شان از مال ما کم تر است.

اینم جالبه: معادل اسمت به ژاپنی چی میشه ؟

مقایسه هوش4

هر چند تفاوت های ساختاری دیگری نیز وجود دارد مثلا اینکه مردان ارتباطات زیادی در داخل نیم کره ها دارند در حالی که زنان ارتباطات زیادی بین نیم کره ها دارند ولی در کل تصویر برداری ام . آر . آی مغزی همپوشانی قابل توجهی از لحاظ ساختاری بین دو جنس نشان میدهد بعد از مطالعه ۱۴۰۰ مغز در مقایسه بین جنسیت ها محققان دریافتند که غالبا همه مردان و زنان یک بهم پیوستگی ای در ساختارهای معمولی مردان و زنان در مغز را نشان می دهند.

مقایسه هوش5

مطالعه همچنین رفتارهای کلیشه ای جنسیتی را نیز مورد ارزیابی قرار داد مثلا این که بازی های ویدیویی تا چه اندازه رفتار مردانه و دفترچه خاطرات سازی رفتار زنانه تلقی می شود و نتیجه نسان داد که فقط ۰.۱ درصد جامعه آزمایش رفتار فقط مردانه و یا فقط زنانه را نشان دادند.

آزمون های هوش نیز با توجه به این که اغلب مطالعات آی کیو تفاوت قال چشم پوشی و یا هیچ تفاوتی بین جنسیتها نیافته اند نتایج مشابهی را بدست آوردند. ولی این را به یقین نشان داده اند که زنان توانایی های گفتاری قوی تری دارند در حالی که مردان توانایی های تصویری فضایی قوی تری دارند مطالعات به طور جالبی اختلاف زیادی را بین مردان با توجه به هم بهترین و هم بدترین بودن امتیازشان نشان می دهد. درست است که یک آنالیز مردانه نشان داد که مردان به اندازه ۳.۳ تا ۵.۵ امتیاز آی کیو بالاتر از زنان هستند.

مقایسه هوش6

این مطالعه توسط افراد آکادمیکی ای که روش تحقیق را متقلبانه تلقی کرده بودند مورد پرسش قرار گرفت در کارهای آکادمیکی زبان و ریاضی و علوم زنان به طور مداوم در ۷۰ درصد ملل نمره های بهتری دریافت کردند ولی در آزمون اس اِی تی در ایالات متحده مردان در علوم و ریاضی ۳۳ امتیاز از زنان بیش تر کسب کردند.

آزمون های دیگری همچون برنامه ارزیابی دانش آموزان بین المللی نشانگر عملکرد هر دو جنسیت در چندین کشور بودند که در برخی از کشورها همچون ایسلند دختران عملکرد بهتری داشتند که پیشنهاد بر تفاوت های فرهنگی و محیطی بود و لزوما تفاوت های بیولوژیکی نبوده است.

سخنان کلیشه ای در مورد عمکرد زنان بر خوبی عملکردشان تاثیر دارد

وقتی گفته شد که یک آزمون ریاضی معمولی تفاوت های قابل توجه حنسیتی دارد زنان به طور قابل توجهی بدتر از مردان عمل کردند ولی وقتی که به زنان گفته شد که تفاوتی وجود ندارد به طور یکسان عمل کردند این پدیده تهدید سخنان کلیشه ای نام دارد.

مقایسه هوش7

جستجو های گوگل نیز نشان می دهد که والدین عبارت آیا پسر من تیزهوش است را ۲.۵ برابر بیشتر از آیا دختر من تیزهوش است جستجو می کنند و این علی رغم بالا بودن ۱۱ درصدی دختران نسبت به پسران در برنامه تیزهوشان آمریکا است.

دختران این تعصب ها را در سن شش سالگی متوجه شده و تحت تاثیر قرار میگیرند وقتی در سن پنج سالگی داستانی در مورد شخصی که واقعا خیلی باهوش است هر دو دخترها و پسرها هوش را به مجنسیت خود نسبت میدهند ولی در سن شش سالگی هر دو دخترها و پسرها فرد باهوش را یک شخصیت مرد انتخاب می کنند.

مقایسه هوش8

در یک آزمایش مشابه از کودکان پرسیده شد که آیا می خواهند بازی ای را که برای افراد واقعا باهوش است را بازی کنند باز در سن پنج سالگی هر دو جنس خواستند که بازی کنند ولی در سن شش سالگی دختران تصمیم گرفته بودند که این بازی ها برای آنها نیست. هرچند زنان در درجات متفاوت تحصیلی تلاش بسیاری می کنند مطالعات نشان می دهد که آنها با موانعی مواجه می شوند.

در یک آزمایش کور، دانشکده علوم از دانشگاه های تحقیقاتی درخواست کرد تا سمت مدیریت آزمایشگاهی را ارزیابی کنند ولی آنها از این که آیا این درخواست به طور راندوم به نام زن و یا مرد اختصاص دارد خبر نداشتند. در نتیجه دانشکده دریافت که درخواست کنندگان با نام مرد به طور قابل توجهی  قابل قبول تر و شایسته مربی گری می شوند.

همچنین مردان پیشنهاد حقوق آغازین بالایی را پیشنهاد می دادند حقوقی به اندازه ۳۰۰۰۰ در قیاس با ۲۶۰۰۰ برای زنان درحالی که این مطالعات واقعیت را ارایه می دهند تحقیقات به تساوی خیلی بزرگی بین جنسیت ها در گذر دهه ها و تحصیلات اشاره دارد.

مقایسه هوش9

علی رغم این موانع زنان به شرکت در دانش علوم جمعی ادامه می دهند. روزالین فرانکلین باعث درکمان از دی ان ای شد. کاترین جانسون به فرود آپولو ۱۱ بر روی ماه کمک کرد و مریم میرزاخانی اولین زن برنده جایزه نوبل ریاضی است.

یک ریاضیدان همکار به نام ایزابلا لابا گفت:

انتخاب میرزاخانی در واقع در قانع کردن من به اینکه زنان قادر به انجام تحقیقات ریاضی همسطح با مردان هستند هیچ کاری انجام نداد من قبلا هرگز به این موضوع شکی نداشتم. در عوض چیزی که من از آن گرفتم ما به عنوان یک جامعه زنان و مردان طور مساوی در تشویق و پرورش استعداد ریاضی در زنان و تشخیص تعالی در کارهای زنان در حال بهتر شدن هستیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 12 =

دکمه بازگشت به بالا