;
سلامتبیماری ها

مزایا و معایب طراحی لبخند: همه چیزهایی که باید بدانید

مزایا و معایب طراحی لبخند:  بر هیچ کس پوشیده نیست که لبخند زیبا تاثیر زیادی بر زیبایی چهره افراد دارد. روش های مختلفی برای پیدا کردن یک لبخند بی نقص وجود دارد. هنگامی که به دنبال ظاهری زیبا و درخشان هستید، طرح لبخند یک جایگزین محبوب است. اما باید بدانید که این روش خطراتی دارد. ما امروز در بخش سلامت هر آن چیزی که باید درباره‌ی این روش بدانید را با شما به اشتراک گذاشته ایم. پس تا پایان مقاله با گفتنی همراه باشید.

مزایا و معایب طراحی لبخند: آنچه باید بدانید

طراحی لبخند یک روش دندانپزشکی است که در سال های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است. تبلیغات برای این روش در شبکه های اجتماعی رایج است که قبل و بعد از دندان های مختلف را نشان می دهد.

امروزه مردم بیشتر و بیشتر به دنبال زیبا و جوان به نظر رسیدن هستند. و لبخند جنبه دیگری برای آراستن است. به همین دلیل راهکارهای جدیدی در دندانپزشکی ظاهر می شود که به دنبال ارضای این دغدغه بیماران است.

همچنین بخوانید: چرا معمولاً واکسن ها بالای بازو تزریق می شوند؟

یکی از پیامدهای نامطلوب طراحی لبخند، حساسیت دندانی است.

اما حقیقت این است که این نوع مداخله در دهان کاملا بحث برانگیز است. برخی از دندانپزشکان آن را به عنوان یک جایگزین عالی برای بهبود ظاهر لبخند پیشنهاد می کنند. اما دیگران آن را رد می کنند و آن را به عنوان مد مضر طبقه بندی می کنند.

در این مقاله توضیح می‌دهیم که طراحی لبخند شامل چه چیزهایی است، مزایا و معایب آن و خطرات آن چیست. علاوه بر این، ما روشن می کنیم که در چه مواردی می تواند جایگزین مناسبی باشد.

همچنین بدانید: چرا زخم های افراد دیابتی به سرعت خوب نمی شود؟

طراحی لبخند چیست؟

مزایا و معایب طراحی لبخند-طراحی لبخند چیست؟

طراحی لبخند شامل تغییر ساختار دندان ها با استفاده از روش های مختلف دندانپزشکی است که ویژگی های زیبایی شناختی دندان ها را افزایش می دهد. شکل دندان ها، بافت، رنگ، رابطه بین عناصر مختلف و عملکرد دهان را در نظر بگیرید.

حتما امتحان کنید: با این خوراکی ها سریعا لاغر می شوید! تا حالا روغن نارگیل خوردی؟

هدف این نوع مداخله در سه سطح عمل می کند:

دندانپزشکی: به دنبال هماهنگی بین دندان ها است.
لبخند بزنید: سعی کنید یک رابطه متعادل بین دندان ها، لثه ها و لب ها پیدا کنید.
صورت: سعی کنید تعادل بین دندان ها، لبخند و صورت را پیدا کنید.
دندانپزشک برای رسیدن به لبخند مورد نظر استراتژی های مختلفی دارد. تمیز کردن عمیق حرفه‌ای، درمان‌های سفید کردن دندان، قرار دادن روکش یا روکش‌های رزینی یا چینی، ارتودنسی و لثه‌وپلاستی از جمله مداخلاتی هستند که برای رسیدن به هدف مورد نظر استفاده می‌شوند. جراحی و کاشت ایمپلنت نیز ممکن است ضروری باشد.

برخی از روش‌ها تهاجمی‌تر یا زمان‌برتر از بقیه هستند. و بسته به نیاز هر مورد می توان همه، چند یا فقط یک مورد را اعمال کرد.

همچنین بخوانید: آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا خوابیدن با پاهای بیرون از لحاف بهتر است؟

برنامه ریزی برای لبخند ایده آل

باید بدانید که قبل از شروع طرح لبخند، لازم است متخصصین شرایط دهان را به طور دقیق تشخیص دهند. به منظور تعیین نیازهای شما و برنامه ریزی درمان، این کاری ضروری است.

برای تشخیص، از فناوری طراحی لبخند دیجیتال (DSD) استفاده می‌شود که از نرم‌افزار خاصی استفاده می‌کند که امکان برنامه‌ریزی درمان و نمایش نتایج احتمالی را به بیمار می‌دهد. اسکن داخل دهانی ، عکس های داخل دهانی و خارج دهانی از دیدگاه های مختلف و رادیوگرافی انجام می شود. با استفاده از این منابع می توانید نسبت ها و تقارن بین عناصر مختلف را مطالعه کنید.

مزایا و معایب طراحی لبخند-فناوری طراحی لبخند دیجیتال (DSD)

این اطلاعات برای انجام طراحی دیجیتال به کامپیوتر منتقل می شود. به این ترتیب لبخند دیجیتالی جدیدی به صورت مجازی با نسبت های ایده آل از نحوه قرارگیری و دیده شدن دندان ها ایجاد می شود. با در نظر گرفتن هر دو زیبایی و عملکرد.

در مرحله برنامه ریزی بسیار مهم است که انتظارات بیمار را نیز در نظر بگیرید. این از سوء تفاهم ها و ناامیدی های آینده جلوگیری می کند.

بسته به نیاز هر مورد، درمان های مناسب برای رسیدن به هدف نهایی که ظاهر و عملکرد لبخند را بهبود می بخشد، نشان داده می شود. همان طور که به شما گفتیم می توان از روکش، ایمپلنت، روکش، ارتودنسی یا سفید کننده استفاده کرد.

مهم است که دندانپزشک هر مرحله از فرآیند و پیامدها و خطرات هر یک از روش‌هایی را که باید انجام شود، با جزئیات توضیح دهد.

طراحی لبخند چه زمانی نشان داده می شود؟

مزایا و معایب طراحی لبخند-پزشک و بیمار

یک دندانپزشک مسئول تعیین این است که آیا طراحی لبخند استراتژی مناسبی برای بیمار برای رسیدن به آنچه می خواهد و نیاز دارد یا خیر. هدف دستیابی به دهانی زیبا و کاربردی و در عین حال سالم است.

در هر صورت، موقعیت هایی از دهان وجود دارد که ممکن است نشان دهنده این باشد که طراحی لبخند ممکن است امکانی برای بهبود ظاهر دندان ها باشد. به عنوان مثال، زمانی که دندان‌های شکسته یا ترک خورده وجود دارد یا برای درمان لکه‌هایی که با سفید کردن دندان پاک نمی‌شوند.

همچنین برای حل مشکلات دندان های بسیار فرسوده، کوچک و کوتاه یا هیپرپلازی لثه مفید است. و برای درمان مال اکلوژن های ناشی از اندازه یا موقعیت دندان ها.

همچنین بدانید: خطاهای پزشکی: 9 مورد از فاجعه بارترین اشتباهات پزشکان با عواقب جبران ناپذیر

کشف لبخند لثه ای چیست و چگونه درمان می شود؟

مزایا و معایب طراحی لبخند-لبخند لثه ای

طراحی لبخند درمانی است که می تواند کیفیت زندگی بیماران را به سمت بهتر شدن تغییر دهد. نکته کلیدی این است که فقط زمانی استفاده می شود که کیس مناسب این کار وجود داشته باشد. و این که توسط یک متخصص مجرب و با استفاده از تکنیک ها و مواد مناسب با کیفیت عالی انجام شود.

مزایای طراحی لبخند

برنامه ریزی دقیق: طراحی لبخند امکان مطالعه دقیق سلامت، زیبایی و عملکردهای دهانی بیمار را فراهم می کند. سپس رنگ، اندازه، شکل و موقعیت دندان ها باید شخصاً برنامه ریزی شود و درمان های لازم برای دستیابی به آن تعیین شود.
از فناوری پیشرفته استفاده می کند: از تجهیزات و نرم افزارهای پیشرفته برای انجام طراحی لبخند دیجیتال استفاده می شود . ویژگی این ابزار راحت بودن برای بیمار و دقت نتایج است.
امکان پیش نمایش نتیجه احتمالی را فراهم می کند: بیمار می تواند نتایج احتمالی را قبل از شروع درمان روی رایانه ببیند. این امر به پذیرش برخی از درمان ها کمک می کند.
ظاهر فیزیکی را بهبود می بخشد: با این نوع درمان می توانید بهترین لبخند را برای هر بیمار پیدا کرده و جستجو کنید. یکی که با بقیه صورت هماهنگ باشد.
عزت نفس را تقویت می کند: داشتن لبخند دلخواه باعث ایجاد اعتماد به نفس بیشتر در بیمار می شود. این امر امنیت و اعتماد به نفس شما را هنگام صحبت کردن و لبخند زدن افزایش می دهد.
سلامت دهان و دندان را بهبود می بخشد: دندان هایی که تمیز، ترمیم شده و در موقعیت صحیح خود قرار می گیرند، حفظ سلامت دهان را آسان تر می کند.

 معایب طراحی لبخند

هنگام انجام طرح لبخند و روش‌هایی که این فرآیند شامل می‌شود، ممکن است برخی از خطرات و عوارض ظاهر شود. اگر مراقبت توسط یک متخصص با تجربه ارائه شود، آن ها به حداقل می رسند. همچنین اگر تشخیص قبلی کافی و مطالعه جامع بالینی انجام شود و درمان ها با رعایت زمان مورد نیاز پیگیری شود.

با وجود مراقبت، برخی از پیامدهای منفی عبارتند از:

همچنین پیشنهاد می شود: اختلالات خوردن در بارداری، مشکلی رایج که دست کم گرفته می شود

1. ضعیف شدن ریشه دندان:

معمولا زمانی رخ می دهد که درمان های ارتودنسی در مدت زمان کوتاهی انجام شود. هنگامی که حرکت دندان ها با سرعت انجام می شود، ریشه ها دوباره جذب می شوند و عناصر لنگرگاه صحیح خود را در داخل استخوان از دست می دهند. این امر باعث تحرک قطعات و حتی از بین رفتن آنها در آینده می شود.

2. شکستگی‌ها:

استفاده از روکش‌ها یا روکش‌های با طراحی ضعیف یا بسیار سنگین، فشار و نیروهای ناکافی ایجاد می‌کند که می‌تواند دندان‌ها را تراشه کند و حتی آن‌ها را بشکند.

3. تجمع پلاک باکتریایی:

با اصلاح شکل دندان ها بدون رعایت بقیه آناتومی دهان، می توان پلاک باکتریایی را بدون از بین بردن آن به دام انداخت. این باعث سایر مشکلات دهان مانند التهاب لثه، پریودنتیت و بوی بد دهان می شود.

4. فقدان طبیعی بودن:

برخی از طرح های لبخند عجیب و غریب یا بی نقص هستند. نتایج، پروتزهایی با قطعات بسیار سفید، براق، بیش از حد صاف یا هم اندازه هستند که ظاهری غیر طبیعی به دهان می دهند.

5. حساسیت:

سفید شدن بیش از حد، سایش بیش از حد برای قرار دادن روکش ها یا روکش های بسیار گسترده که فشار بیش از حد روی دندان ایجاد می کند، می تواند بر پالپ دندان تأثیر بگذارد. درد یا حساسیت هنگام خوردن غذاهای بسیار سرد، گرم یا شیرین نشان می دهد که مشکلی پیش آمده است.

6. شکستن روکش‌ها:

وقتی روکش‌های بسیار بزرگی که روی اکلوژن اثر می‌گذارند یا در بیمارانی که مشکلات بایت دارند استفاده می‌شوند، این روکش‌های دندان می‌شکنند.

 7. لکه های جدید:

برخی از روکش ها به مرور زمان درخشندگی خود را از دست می دهند. بنابراین باید آن ها را با مقداری فرکانس تغییر دهید.

خطرات طراحی لبخند بد

همان طور که پیش بینی می کردیم، طراحی لبخند توسط بسیاری از متخصصان به عنوان روشی که سلامت دهان و دندان را تهدید می کند، در نظر گرفته می شود. و این بیشتر توسط منافع بازار اداره می شود تا مراقبت از دهان.

برخی از متخصصان توانبخشی دهان می گویند که این روند محصول فشار اجتماعی است و بر اساس کلیشه های غیرواقعی زیبایی است. بنابراین، بسیاری از مردم نگران این هستند که به سرعت و کارآمد به آن لبخند کاملی که افراد مشهور دیده می شوند، برسند.

اگرچه این با طبیعی متفاوت است و شامل انجام درمان های نامناسب، ضعیف یا غیرضروری است، مردم لبخندهای صاف و سفیدی را در تلویزیون می بینند و معتقدند که این طبیعی و زیبا است. اما دندان ها مربع نیستند. آن ها منحنی های کمی دارند و همه یک اندازه نیستند.

مزایا و معایب طراحی لبخند-خطرات طراحی لبخند بد

هنگامی که به درمان طراحی لبخند متوسل می شویم، باید از این واقعیت آگاه باشیم. و باید به دنبال متخصصی باشید که بر سلامت دهان تمرکز داشته باشد نه این که فقط انتظارات بیمار یا جیب خود را برآورده کند.

دندانپزشک مسئول باید از این روش فقط در صورت لزوم استفاده کند. خب، همان طور که به شما گفتیم، گاهی اوقات این عمل می تواند سلامت، عملکرد و ظاهر لبخند را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد.

بنابراین، اگر می خواهید زیبایی دهان را بهبود ببخشید، ضروری است که به یک دندانپزشک مورد اعتماد مراجعه کنید. شما باید مطمئن باشید که متخصص سلامت دهان را قبل از هزینه هایی که معمولاً این درمان ها دارند، تضمین می کند.

و بسیاری از اوقات، برای حل مشکلات ناشی از این طرح های نامناسب یا غیر ضروری لبخند، باید به درمان های تهاجمی و رادیکال تر متوسل شد. و اتفاقاً هزینه جدیدی برای بیمار ایجاد می شود.

طراحی لبخند را با دانش انتخاب کنید

برای این کار لازم است واقع بین باشید و فریب تبلیغاتی را نخورید که در 24 ساعت لبخند زیبا را نوید می دهد. یا اینکه قصد دارند در ازای دندان های غیرطبیعی روکش هایی قرار دهند که تمام دندان ها را بپوشاند و مشکلات را پنهان کند.

انتخاب دندانپزشک کلیدی برای جلوگیری از ناراحتی ها و حفظ سلامت دهان و دندان است. مطالعات قبلی، رعایت زمان انجام هر عمل و استفاده از مواد و تکنیک های مناسب به کاهش عوارض کمک می کند.

دانستن خطرات احتمالی برای انتخاب عاقلانه این نوع درمان کلیدی است. اگر دندانپزشک شما طرح لبخند را برای حل مشکلات دهان شما پیشنهاد کند، از قبل می دانید که چه انتظاری دارید.

لینک های پیشنهادی برای مطالعه بیشتر:

علت نگهداری تخم مرغ خارج از یخچال چیست و چرا شستن تخم مرغ قبل از نگهداری خطرناک است

پولیپ روده بزرگ و علائمی که باید بدانید

اضطراب اجتماعی چیست و چگونه علائم آن را تشخیص دهیم؟

آیا کرون روده خطرناک است؟ هر چیزی که باید بدانید

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 12 =

دکمه بازگشت به بالا