;
تازه ها

نمایان شدن صورتک های باستانی بخاطر خشکسالی شدید در رودخانه آمازون

نمایان شدن صورتک های باستانی بخاطر خشکسالی: رودخانه آمازون در برزیل اخیراً خشکسالی شدیدی را تجربه کرده است که باعث کاهش مکرر سطح آب شده و باعث دیده شدن حکاکی صورتک های باستانی شده که بیش از هزار سال در زیر آب بوده است.

به گزارش بی‌بی‌سی، این حکاکی‌های باستانی را اکنون می‌توان به راحتی در هنگام ایستادن در سواحل رودخانه آمازون مشاهده کرد. سطح آب ریو نگرو، شاخه ای از آمازون، برای اولین بار در این ماه در 22 ام ماه میلادی(اکتبر) به زیر 13 متر رسید و روز بعد به 12.89 متر کاهش یافت.

باستان شناسان می گویند:نمایان شدن صورتک های باستانی بخاطر خشکسالی برای اولین بار با رویت برخی از حکاکی های صورت در سال 2010 کشف شد. با این حال، این بار با کاهش سطح آب ریو نگرو به 13.63 متر، تنوع بیشتری از کنده کاری های صورت پیدا کردند.

حکاکی شده توسط مردمان ماقبل تاریخ

 باستان شناس Jaime Oliveira گفت که این حکاکی های سنگی توسط افراد پیش از بومیان کلمبیایی که در این منطقه زندگی می کردند، ایجاد شده است.

نمایان شدن صورتک های باستانی بخاطر خشکسالی در برزیل

وی تصریح کرد: این منطقه یک مکان قبل از استعمار است و شواهدی وجود دارد که تاریخ اشغال اینجا را می توان به حدود 1000 تا 2000 سال قبل جستجو کرد. آنچه در اینجا می بینیم تصاویری انسان نما هستند.»

گزارش شده است که این حکاکی‌های صورت باستانی در ساحلی به نام Ponta das Lajes که در نزدیکی محل تلاقی رودخانه‌های ریو نگرو و سولیموئس به رودخانه آمازون است، کشف شده‌اند.

باستان شناسان همچنین شیاری را روی صخره دیگری پیدا کردند که گمان می رود مردم بومی از آن به عنوان ابزاری برای شکل دادن به نوک پیکان استفاده می کردند.

دولت برزیل خشکسالی آب و هوا را به تغییرات اقلیمی و پدیده ال نینو نسبت می دهد و بیان می کند که ال نینو منجر به بارندگی کمتر از حد متوسط ​​در بخش شمالی آمازون شده است که منجر به کاهش مداوم سطح رودخانه ها شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 4 =

دکمه بازگشت به بالا