;
تازه هاعلم و فناوری

گوشی های جایگزین A55 سامسونگ می توانید بخرید + معرفی 5 گوشی میان رده

گوشی های جایگزین A55 سامسونگ: همانطور که اطلاع دارید، گوشی گلکسی A55 سامسونگ در برخی بازارها عرضه نمی‌شود. اگر دنبال جایگزین مناسب برای این گوشی سامسونگ هستید، این فهرست کاربردی را بخوانید. با تازه های فناوری از بخش تازه ها مجله اینترنتی گفتنی همراه باشید.

سامسونگ در اقدامی عجیب تصمیم گرفت گوشی میان رده تازه خود را به نام گلکسی A55 در برخی بازارها از جمله آمریکا حداقل فعلا عرضه نکند. در حالی که میان رده‌های این غول تکنولوژی کره‌ای هیچ‌وقت به خاطر عملکرد خیلی عالی یا قیمت اقتصادی انتخاب نمی‌شدند، همچنان اغلب کاربران آن‌ها را به دلیل دسترسی گسترده و همچنین پشتیبانی نرم افزاری مناسب انتخاب می‌کردند.

بهترین گوشی های جایگزین A55 سامسونگ

حالا که گوشی گلکسی A55 سامسونگ در برخی بازارها عرضه نمی‌شود، بهتر است با 5 گوشی جایگزین آن آشنا شوید:

1. گوشی گوگل پیکسل 7a

google-pixel-7a-phone
گوشی های جایگزین A55 سامسونگ

اگر فقط یک سازنده باشد که بتواند از غیبت گوشی Galaxy A55 سامسونگ بهره بگیرد، آن بدون شک گوگل است. گوشی پیکسل 7a این سازنده با قیمت 500 دلاری خود همه قابلیت‌های اصلی و کاربردی پیکسل 7 را با قیمت ارزان‌تر و ابعاد کوچکتر ارائه می‌کند.

بده بستان‌هایی هم در این مبادله کالایی وجود دارد که در این مورد با انتخاب گوشی گوگل باید از آن‌ها در گلکسی سامسونگ چشم بپوشید. گوشی گلکسی A55 نمایشگر 6.6 اینچی امولد با نرخ رفرش 120 هرتزی دارد؛ اما گوگل پیکسل 7a به نمایشگر کوچکتر در ابعاد 6.1 اینچ با نرخ رفرش 90 هرتز مجهز شده است. دوام باتری آن هم به پای گوشی گلکسی نمی‌رسد و کمتر شارژ می‌دهد. گوشی گلکسی A55 می‌تواند با استفاده سنگین هم به لطف پردازنده داخلی اگزینوس 1480 یک روز را دوام بیاورد. باتری بزرگ این میان رده محبوب 5000 میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد.

اگر از این معایب بگذریم، باید به دوربین فوق العاده در گوشی پیکسل 7a اشاره کنیم. این میان رده جذاب ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی مانند Magic Eraser و یک تجربه بی نظیر از اندروید استاک دارد و همچنین به روز رسانی‌های نرم افزاری سیستم عامل را به سرعت دریافت می‌کند. پردازنده داخلی پیکسل 7a که Tensor G2 است هم می‌تواند در عملکرد کلی پردازنده اگزینوس 1480 درون گوشی گلکسی A55 را شکست دهد. البته گوشی در حالت استفاده سنگین کمی داغ می‌کند که باز هم قابل تحمل است. داشتن پردازنده توانمند به هر حال ارزشش را دارد و برای خنک کردن گوشی داغ شده هم قبلا راه حل‌هایی را به شما ارائه کرده‌ایم.

همان طور که اشاره کردیم، گوشی پیکسل 7a به طور رسمی 500 دلار قیمت دارد؛ اما فروشندگان اصلی آن همیشه پروموشن فروش برای کاربران قائل می‌شوند. تصور کنید قیمت این میان رده توانمند تا 350 دلار هم کاهش پیدا کند. با در نظر گرفتن این قیمت، پیکسل 7a به پیشنهادی تبدیل می‌شود که نمی‌توانید گوشی گلکسی A55 را به آن ترجیح دهید. نکته مهم دیگر اینکه اگر فعلا عجله‌ای ندارید، شاید بهتر باشد که منتظر ورود پیکسل 8a بمانید. گوگل هنوز رسما این گوشی جدید را معرفی نکرده است.

2. گوشی وان پلاس 12R

OnePlus-12R-1
گوشی های جایگزین A55 سامسونگ

نمی‌خواهید بیش از 500 دلار برای خرید یک گوشی میان رده پرداخت کنید؟ احتمالا وان پلاس 12R همان انتخاب یگانه شما خواهد بود! عملکرد این میان رده خوب با آن پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2 در حد عملکرد گوشی گلکسی A55 سامسونگ ظاهر می‌شود. وان پلاس 12R همچنین به نمایشگر بزرگ 6.78 اینچی از نوع امولد با وضوح تصویر فول اچ دی پلاس و نرخ رفرش 120 هرتزی مجهز شده است که بیشینه روشنایی آن به 3000 نیت می‌رسد.

از این بهتر هم احتمالا باتری وان پلاس 12R است که می‌تواند تا دو روز استفاده را دوام بیاورد. وقتی عجله دارید، می‌توانید از تکنولوژی شارژ سریع 100 واتی وان پلاس بهره بگیرید و باتری دستگاه خود را ظرف مدت تنها 30 دقیقه از صفر تا صد شارژ کنید.

اگر بخواهیم به معایب گوشی وان پلاس 12R اشاره کنیم، احتمالا فقط محدود بودن عرضه آن به ذهنمان می‌رسد. در این مورد به خصوص، گوشی‌های سامسونگ معمولا در مناطق جغرافیایی زیادی عرضه می‌شوند و همه اپراتورها هم از آن‌ها پشتیبانی می‌کنند. وان پلاس ممکن است از این نظر در برخی بازارها مشکلاتی داشته باشد.

3. گوشی گلکسی S23 FE

Samsung-Galaxy-S23-FE
گوشی های جایگزین A55 سامسونگ

اگر به رابط کاربری اختصاصی سامسونگ One UI علاقه دارید و می‌خواهید با پرداخت هزینه یک گوشی سطح بالا خریداری کنید، حتما گوشی گلکسی S23 FE را در نظر بگیرید. این گوشی سامسونگ بهترین قابلیت‌ها و ویژگی‌های گوشی گلکسی S23 اصلی را دارد. برای مثال، گلکسی S23 FE به نمایشگر 6.4 اینچی امولد با نرخ رفرش 120 هرتزی مجهز شده است و دوربین اصلی با حسگر 50 مگاپیکسلی، دیافراگم f/1.8 با لرزش گیر اپتیکال تصویر و باتری بزرگی با ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعت دارد. تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 در این گوشی کمی باعث داغ شدن دستگاه می‌شود. البته اگر اپلیکیشن‌های سنگین یا بازی روی گوشی خود اجرا نمی‌کنید، دیگر لازم نیست نگران داغ شدن آن باشید.

گلکسی S23 FE نسبت به گوشی گلکسی A55 انتخاب بسیار مناسب‌تری به نظر می‌رسد و دلیل این ادعا هم قدرت داخلی و دوربین توانمند آن است. این گوشی همچنین در آینده با به روز رسانی نرم افزاری One UI 6.1 قرار است امکانات مبتنی بر هوش مصنوعی Galaxy AI را دریافت کند. از طرفی گلکسی S23 FE با قیمت 600 دلاری به یکی از گران‌ترین جانشین‌های گوشی گلکسی A55 در این فهرست هم تبدیل شده است.

4. گوشی Moto Edge (2023)

moto-edge-plus-2023-5
گوشی های جایگزین A55 سامسونگ

اگر طراحی ظاهری را به امکانات و عملکرد ترجیح می‌دهید، گوشی Moto Edge نسخه 2023 همان گوشی است که دنبالش می‌گردید. این تنها گوشی در فهرست پیش رو است که نمایشگر OLED با نرخ رفرش 144 هرتزی به همراه ظاهر شیک دارد. همین موارد می‌تواند دل کاربر را در مقایسه با گوشی گلکسی A55 برباید.

گوشی Moto Edge 2023 در کنار طراحی ظاهری بسیار زیبایی که دارد، همچنین از سیستم عامل و رابط کاربری تمیز و مرتب بهره می‌برد. از طرفی پشتیبانی کوتاه مدت موتورولا از به روز رسانی نرم افزاری گوشی‌های هوشمندش اصلا به پای سامسونگ نمی‌رسد و این نکته را هم باید به خوبی در نظر داشته باشید. مدیاتک Dimensity 7030 درون Moto Edge تازه از نظر عملکرد اصلا نمی‌تواند سریع‌ترین پردازنده میان رده باشد. اگر جانشین اندرویدی دیگری برای گوشی گلکسی A55 می‌خواهید که بتواند اپلیکیشن و گیم را به خوبی اجرا کند، این گوشی مناسب شما نیست. گوشی موتورولا برخلاف ظاهر باریکش به باتری 4400 میلی آمپر ساعتی مجهز شده است و از تکنولوژی شارژ سریع 68 واتی هم پشتیبانی می‌کند.

قیمت اصلی و اولیه گوشی موتورولا Moto Edge نسخه 2023 معادل 600 دلار تعیین شده؛ اما همیشه در تخفیف است. قیمت استاندارد آن تا چندی پیش به 350 دلار هم رسیده بود.

5. گوشی سامسونگ گلکسی A35

Samsung_Galaxy_A35_5G
گوشی های جایگزین A55 سامسونگ

در صورتی که نمی‌خواهید برای خرید یک نسخه جانشین گلکسی A55 هزینه بیشتری بپردازید، می‌توانید گوشی اقتصادی دیگری از همین سازنده را به نام گلکسی A35 با هزینه کمتر خریداری کنید. این گوشی میان رده بهترین قابلیت‌ها و امکانات دو گوشی دیگر سامسونگ A54 و A55 را با قیمت اقتصادی عرضه می‌کند. در میان رده مذکور سامسونگ می‌توانید نمایشگر 6.6 اینچی امولد با تراشه اگزینوس 1380 داشته باشید که درون بدنه‌ای با گواهی IP67 تعبیه شده‌اند. کانفیگ نسخه‌های مختلف گلکسی A35 هم می‌تواند 6 یا 8 گیگابایت رم به همراه 128 تا 256 گیگابایت حافظه داخلی داشته باشد. این گوشی توانمند اما ارزان قیمت از باتری 5000 میلی آمپر ساعتی قدرت می‌گیرد و از توان شارژ سریع 25 واتی پشتیبانی می‌کند.

گلکسی A35 سامسونگ از نظر عملکرد شاید کم قدرت‌ترین گوشی در این فهرست پنج گانه باشد. این گوشی در برخی بخش‌ها مشخصا توان و قابلیت‌ کمتری در مقایسه با گوشی Galaxy A55 و سایر رقیبان دارد. در همین حال اگر یک گوشی ارزان قیمت اندرویدی می‌خواهید که کمی شبیه گوشی گلکسی A55 باشد و سال‌ها به روز رسانی نرم افزاری دریافت کند، گلکسی A35 نا امیدتان نمی‌کند.

سامسونگ درباره این گوشی اعلام کرده که گلکسی A35 را به همه بازارها عرضه می‌کند؛ اما هنوز اطلاعات رسمی درباره قیمت و تاریخ دقیق عرضه آن اعلام نکرده است.

منبع: گجت نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 11 =

دکمه بازگشت به بالا