;
فرهنگ و هنرسینما

نقد و بررسی فیلم مرد خاکستری: رمانتیک، اکشن، به سبک جیمز باند!

نقد و بررسی فیلم مرد خاکستری: ساخت فیلم نتفلیکس به همین نام بر اساس کتاب «مرد خاکستری» اثر مارک گرینی 200 میلیون دلار یا حدود 1598 کرور هزینه داشته است.
فیلم جهانی “مرد خاکستری” در هند نیز مورد بحث قرار گرفت زیرا دانوش ستاره سینمای تامیل نیز در آن کار می کند. برادران روسو کارگردان آن است. در این بخش از فرهنگ و هنر در وب سایت گفتنی آن چه درباره این فیلم باید بدانید را آورده ایم.

اطلاعات کلی فیلم:

همچنین بخوانید: حمایت کریس ایوانز از آنتونی مکی: “سم ویلسون کاپیتان آمریکا است”

هنرمندان

رایان گاسلینگ، کریس ایوانز، آنا د آرماس، جسیکا هنویک، دانوش، بیلی باب تروتون، آلفر وودارد و رگی ژان پیج

نویسنده

جو روسو، کریستوفر مارکوس و استفن مک فیلی

کارگردان

آنتونی روسو و جو روسو

خالق

جو راث، جفری کرشنبام، مایک لاروکا، برادران روسو و کریس کاستالدی

شبکه پخش

نتفلیکس

فیلمی اکشن شبیه جیمز باند

نقد و بررسی فیلم مرد خاکستری_بازیگران فیلم مرد خاکستری

اکنون مشخص است که سهام نتفلیکس از ابتدای سال جاری در حال سقوط بوده است و در اینجا بودجه فیلم های آن به 200 میلیون دلار افزایش یافته است. فیلم “مرد خاکستری” را می توان بزرگترین فیلم اکشن نتفلیکس تا به امروز نامید. این فیلم تقریباً دو ساعته همه چیزهایی را دارد که مخاطبان تاکنون در فیلم‌های جیمز باند دیده‌اند.

داستان فیلم “مرد خاکستری”: ماجراهای یک مامور سایه سیا

فیلم از زندانی شروع می شود که در آن یک افسر سیا برای ملاقات با یک قاتل آمده است. این افسر در ازای آزادی از زندان و زندگی بهتر به این قاتل در اردوگاهش می پیوندد. وظیفه این است که تمام تهدیداتی را که سیا به دلیل تعهدات قانونی انجام دهد، از بین ببرد. فیلم از بانکوک شروع می شود. در اینجا سیکس باید مردی را که می‌خواهد سرنخ‌های سیا را به یک قدرت خارجی بفروشد، از بین ببرد. این شخص قبل از مرگ نام خود را چهار می‌گذارد و همچنین می‌گوید که در همان تیم ویژه‌ای مانند Six که 6 نیز جزو آن بوده، قرار گرفته است. شش، شواهدی در اینجا پیدا می کند و تنها در این صورت است که افسران ارشد سیا تغییر کرده اند. در حالی که شش شورشی، مامور سایه دیگری در پشت سر آنها استخدام می شود تا آنها را از بین ببرد.

برادران روسو: موفق در عرصه اکشن

به هویت فیلم های مجموعه انتقام جویان تبدیل شده اند که در سکانس های اکشن تسلط پیدا کرده اند تا مخاطب را درگیر خود نگه دارند. مزیت این گونه فیلم ها این است که مخاطب تنها پس از تماشای فیلم می تواند خوب یا بد بودن فیلم را بفهمد. فیلم «مرد خاکستری» نیز یک فیلم کامل خشونت‌آمیز است که تنها مخاطبانی که به فیلم‌های اکشن علاقه دارند می‌توانند از آن لذت ببرند. برادران روسو پس از معرفی کریس همسورث که در دنیای سینمایی مارول کار می کرد در فیلم «Extraction»، این بار کریس ایوانز را گرد هم آورده اند که کاپیتان آمریکا شد. شخصیت کریس شخصیت شرور اصلی فیلم است و چنین شخصیت شروری در چند وقت اخیر فقط در فیلم های تامیل و تلوگو دیده شده است.

فیلم سرگرم کننده “مرد خاکستری” مانند فیلم های تلوگو

به نوعی شبیه فیلم های اکشن معمولی هند جنوبی است، فقط در اینجا داستان از کشوری به کشور دیگر در جهان حرکت می کند. برادران روسو تلاش می‌کنند تا مخاطب را کم و بیش با سکانس‌های اکشن وحشیانه‌اش در طول فیلم درگیر کنند. هواپیماها در آسمان منفجر می شوند. غوغایی در قطار در پایین زمین است. هنگامی که هیرو در یک چاه خشک می افتد، برادران روسو آن را با پر کردن آب در آنجا نیز منفجر می کنند. از «جان ویک» تا «ماموریت غیرممکن»، «هویت متولد شده»، او از لحاظ فنی مجموعه‌ای از فیلم‌های اکشن هالیوود را در داستان گنجانده است.

حضور رایان راسلینگ

رایان راسلینگ در فیلم مرد خاکستری رایان راسلینگ نیز در گروه بازیگران این فیلم است. اگرچه قهرمان رمانتیک «نوت بوک» و «لا لا لند» قبلاً شانس حضور در فیلم های اکشن را داشته است، اما در اینجا رایان از همان سکانس اول تصمیم گرفته است که به نوعی به بزرگترین قهرمان اکشن هالیوود تبدیل شود. رایان در این فیلم فرصتی برای رمانتیک بودن ندارد. آنا دی آرماس که در فیلم «زمانی برای مردن نیست» یک صحنه اکشن کوتاه داشت، فرصتی برای فیلمبرداری در اینجا پیدا کرد و او نیز وارد آن شد. دیدن کریس ایوانز که از نقش کاپیتان آمریکا راحت شده بود، به عنوان یک شرور بی رحم غافلگیرکننده بود و بله، در این فیلم دانوش نیز ایفای نقش می کند. او یک نقش چند دقیقه ای دارد. صحنه های اکشن توسط برادران روسو به خوبی انجام شده است.

آیا ارزش دیدن دارد؟

فیلم “مرد خاکستری” دوستداران تماشای فیلم های اکشن را خسته نمی کند. تنها یک ایراد دارد و آن ایراد بزرگ داستان و فیلمنامه آن است. وقتی قهرمان و شخصیت شرور رو در روی هم قرار می گیرند، فیلم تا انتها روی این موضوع مانده است. تلاش برای توضیح آنچه در داستان اتفاق می افتد در فلاش بک های متناوب بیشتر از جذابیت فیلم کم می کند. فیلم برای یک بار دیدن خوب است، اما اگر به دنبال یک فیلم سرگرم کننده خوب در آخر هفته هستید، اگر آن را با آن حال و هوا تماشا کنید، این فیلم می تواند ناامید کننده شود.

لینک های مرتبط:

خواندنی و عجیب: فیلم جذاب: با دیدن این فیلم ها باهوش تر می شوید!

8 بازیگر فمینیست مشهور که حامی حقوق برابر هستند!

ستاره هایی که زمانی زندگی سختی داشته و فقیر بوده اند

همه آن چه باید درباره اسپین آف های بازی تاج و تخت بدانید+تاریخ پخش سریال خانه اژدها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 5 =

دکمه بازگشت به بالا