;
سبک زندگیمهارت های زندگی

تمایلات جنسی اسکیموها: جوانان در خانواده های اسکیمو تا نیمه شب بیرون هستند!

تمایلات جنسی اسکیموها: تمایلات جنسی اسکیموها بسیار قبیله ای است و قبل از اینکه تأثیرات خارجی آن را تغییر دهد، آداب و رسوم و سنت های اسکیموها مانند تعویض زن و مهمانی های وحشیانه (هی، رومی ها هم این کار را می کردند!) رایج بودند.

ارائه همسر به مهمان جنبه ای از مهمان نوازی بود که پیامدهای معنوی و عملی داشت و سنت بسیار غم انگیز و محترم معاوضه همسر اغلب با آیین های شمنیستی همراه بود.

حتی خود اصطلاح «اسکیمو» هم خالی از چالش نیست. گاهی اوقات اصطلاح “اسکیمو” به عنوان یک تعمیم بیش از حد یا حتی توهین آمیز در نظر گرفته می شود، به بومیان مناطق قطب شمال در شمال و بخش های زیر قطبی آمریکای شمالی، گرینلند و سیبری اشاره دارد.

اسکیمو چتری برای گروه ها و قبایل خاصی است که به نام های اینویت، آلئوت، یوپیک یا نام های متعدد دیگر بسته به موقعیت مکانی و همچنین پیشینه زبانی و فرهنگی شناخته می شوند.

تمایلات جنسی اسکیموها:

1-مردان اسکیمو به “برادران” خود اجازه می دهند با همسران خود بخوابند

تمایلات جنسی اسکیموها1

تمایلات جنسی اسکیموها: در میان روابط نزدیک بین مردان در فرهنگ اسکیموها، به اشتراک گذاری غذا، لوازم و سایر کالاها وجود داشت، به ویژه زمانی که آنها برای شکار بیرون بودند. مردان، همراهان خود را «برادر» می‌دانستند و همه چیز، از جمله، گاهی اوقات، همسرانشان را به اشتراک می‌گذاشتند.

این رسم پیامدهای اضافی داشت. بر اساس یکی از خاطرات قطبی، گاهی اوقات، وقتی مردی برای شکار بیرون می‌رفت، «دوستانش فکر می‌کنند که به همسرش لطف می‌کنند تا تنهایی او را کاهش دهند».

مبادله همسر می تواند به شکل ازدواج مشترک باشد، که یک ترتیب ساختارمندتر بین دو زوج بود که شریک خود را رد و بدل می کردند.

2-“بوسه های اسکیموها” واقعاً رمانتیک نیستند

تمایلات جنسی اسکیموها2

تمایلات جنسی اسکیموها: ممکن است نام «بوسه اسکیموها» را شنیده باشید؛ مالیدن بینی ها به هم که نشانه محبت است. با این حال، در جوامع اسکیموها، مالیدن بینی به کسی – یک سلام و احوالپرسی رایج و عملی است که بین اعضای خانواده رایج است.

به گفته دیوید جوآناسی، افسر اطلاعات”وقتی نوزاد و بچه کوچکی هستید، والدین، پدربزرگ و مادربزرگ و خواهر و برادر بزرگتر شما را بو می کنند و صورت شما را با بینی خود می مالند” که جنبه جنسی آن را از بین می برد.

به طور کامل این بدان معنا نیست که یک مالش خوب بینی نمی تواند صمیمی باشد – اینطور است – این چیزی نیست که در مقاربت بزرگسالان یافت شود.

3-باردار شدن توسط مردی غیر از شوهر مشکل بزرگی نبود

تمایلات جنسی اسکیموها3

تمایلات جنسی اسکیموها: از آنجا که آمیزش با زن مرد دیگری رایج بود، این امکان وجود داشت که زنی از فرزندی که شوهرش نیست باردار شود. با این حال، از این امر اجتناب نشد و بچه ها می توانستند به اندازه همسران مشترک باشند. طبق خاطرات یک دختر انگلیسی که در میان قبایل ملل اول در گرینلند بزرگ شده است،

«اگر زنی از مردی غیر از شوهرش در اجتماع حامله می‌شد، انگ نبود. مثل تعویض همسر در حومه شهر نبود. مسئله بقا بود. به همین ترتیب، اگر زوجی بدون فرزند بودند، غیرمعمول نبود که خانواده دیگری فرزندی را که دوست دارند به عنوان فرزند خود بزرگ کنند، به آنها بدهد.

4-چندهمسری برای برخی از اسکیموهای ثروتمند رایج بود

تمایلات جنسی اسکیموها4

تمایلات جنسی اسکیموها: داشتن بیش از یک همسر نشانه آن بود که مرد توانایی تامین مخارج زنان متعدد را دارد که گواهی بر ثروت اوست. هنگامی که مسیحیت به جمعیت اسکیموها معرفی شد، چندهمسری کاهش یافت، اما ناپدید نشد.

پولاندری در جوامع اسکیموها به خوبی شناخته شده نبود، اما تعویض همسر می تواند نوعی از این عمل در نظر گرفته شود. در غیاب اقامت دائم مشترک، این روابط همچنان شامل یک زن و بیش از یک مرد بود. با این حال، برخی از محققان چند اندری را نوعی زنا می دانند.

5-برخی از قبایل اسکیمو به عنوان مثال به کودکان درباره پرندگان و زنبورها آموزش می دادند

تمایلات جنسی اسکیموها5

تمایلات جنسی اسکیموها: اسکیموهای قیپی در شرق قطب شمال وقتی نوبت به آموزش فرزندانشان می رسید آشکارا تظاهر می کردند. والدین محبت آمیز بودند – بوسیدن، لمس کردن، و بازی آشکار با یکدیگر – و همچنین از سنین جوانی اندام تناسلی فرزندشان را تحسین می کنند. این در دوران نوجوانی ادامه یافت و کودکان تشویق شدند تا در مورد مسائل جنسی با والدین خود صحبت کنند.

6-آمیزش قبل از ازدواج توسط اسکیموها تشویق می شد

 

تمایلات جنسی اسکیموها: زمانی که پیتر فروخن، کاشف دانمارکی در اوایل قرن بیستم با گروه‌های اسکیمویی در گرینلند وقت گذراند، در مورد تجربیات خود نوشت و در مورد اعمال مردان و زنان جوان اظهار نظر کرد.

فروخن متوجه شد که والدین نگران این نیستند که آیا فرزندان نوجوانشان در شب به خانه می آیند یا نه، بلکه این را بدیهی می دانستند که یک ایگلو خالی در این نزدیکی پیدا کرده اند و مدتی را در آنجا سپری می کنند، چه به عنوان یک زوج یا به عنوان اعضای یک خانواده بزرگتر. مهمانی – جشن.”

وی در ادامه گفت:

«در واقع، در یک شهرک بزرگ‌تر همیشه خانه‌ای برای جوانان وجود خواهد داشت که در آن جوانان می‌توانند فقط برای سرگرمی در کنار هم بخوابند، بدون هیچ تعهدی خارج از آن شب. هیچ کس از این عمل احساس توهین نمی کند، زیرا اسکیموها معتقدند هیچ ازدواجی بدون تمایل جنسی موفق نخواهد بود.

7-به گفته برخی از گروه های اسکیمو، جذابیت همجنس چیزی بود که باید پنهان بماند

تمایلات جنسی اسکیموها: علیرغم ایده های نسبتاً آشکار در مورد تمایلات جنسی، خودارضایی و جذابیت همجنسیتی در اکثر جوامع اسکیمو پذیرفته نشد. به گفته یکی از بزرگان قبیله نوجات، «ما همیشه در یک چادر زندگی می‌کردیم یا در یک ایگلو مشترک بودیم. در زمان من هرگز در فضای باز نبود، اما این بدان معنا نیست که وجود نداشته است.»

در برخی از قبایل، حتی کلماتی برای “همجنسگرایی” یا “لزبین” وجود ندارد.

8-کودک کشی گاهی در خانواده های اسکیمو انجام می شد

تمایلات جنسی اسکیموها6

تمایلات جنسی اسکیموها: قبایل اسکیمو برای کنترل جمعیت خود در محیط‌های دشوار، گاهی اقدام به نوزادکشی می‌کردند و بنا بر گزارش‌ها، گاهی اوقات اگر نمی‌توانستند از فرزندانشان مراقبت کنند، می‌کشتند.

آنها همچنین زنان را بیشتر از مردان می کشتند، تا حد زیادی به این دلیل که مردان در بزرگسالی احتمال مرگ بیشتری داشتند و حفظ نسبت جنسیتی در جامعه دشوار بود. نوزادان اغلب در اثر خفگی کشته می‌شدند، اما بیرون بردن نوزاد به جنگل، پر کردن دهانش با علف و رها کردن او برای مرگ نیز امری عادی بود.

این مطالب هم پربازدید و خواندنی اند:

دعوای 31 مرد بر سر یک زن بینوا که از جنگ جان سالم بدر برده بود!

تفسیر جواب آزمایش در منزل؛ چطور آن را تفسیر اولیه کنیم؟

زن و شوهر چینی که رابطه جنسی بلد نبودند در جهان رسانه ای شدند!

ساده‌‌‌‌لوحی: اگر دوستان و فامیل از شما سواستفاده می کنند بخوانید!

چرا در اندونزی عروس و داماد حق ندارند از سرویس بهداشتی استفاده کنند؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 13 =

دکمه بازگشت به بالا