;
فرهنگ و هنرهنرمندان

شوک عجیب برای طرفداران ثور: کریس همسورث آلزایمر گرفت!

کریس همسورث آلزایمر گرفت! خبری که این روزها بسیاری از طرفداران این بازیگر دوست داشتنی را ناراحت کرده است. در بخش فرهنگ و هنر امروز مجله اینترنتی گفتنی از جزئیات این خبر مهم آگاهی پیدا کنید.
کریس همسورث، بازیگر نقش ثور در مستند جدید خود برای اولین‌بار درباره احتمال بالای ابتلای خود به بیماری آلزایمر صحبت کرده و تصمیم دارد بیشتر با خانواده خود وقت بگذراند.

کریس همسورث در گفتگوی اخیر خود درباره یکی از مسائلی که در زندگی شخصی خود با آن درگیر شده صحبت کرده است. ظاهراً آزمایش‌های پزشکی او نشان می‌دهد که شانس ابتلای کریس همسورث به بیماری آلزایمر یا از دست دادن حافظه، بالاتر از میانگین حد مجاز است.

این چالش رو از دست نده: معمای چه چیزی در تصویر اشتباه است؟

کریس همسورث آلزایمر گرفت

خبری شوکه کننده برای طرفداران ثور: کریس همسورث آلزایمر گرفت

براساس گزارش Vanity Fair، این بازیگر ۳۹ ساله برای مستند Limitless که درباره چگونگی دیرتر پیر شدن است، تست ژنتیک داده و نتایج آن نشان می‌دهد که او از دو نسخه ژن APOE4 برخوردار است. این به منزله افزایش خطر ابتلا به اختلالات مغزی است.

اگر عاشق استایل کره ای هستی: استایل روزانه بلک پینک: با خریدن این چند قلم مثل بلک پینک تیپ بزنید!

براساس یک مطالعه‌ی علمی در سال ۲۰۲۱، فقط ۲ تا ۳ درصد مردم جهان هر دو کپی این ژن را دارند که ظاهراً کریس همسورث هم یکی از آن‌ها است. همسورث به Vanity Fair گفته: «قرار بود که تمام نتایج تست را جلوی دوربین به من بگویند و سپس درباره اینکه چطور می‌تواند این شرایط را بهبود بخشید ، صحبت کرد. سپس پیتر آتیا، که دکتر متخصص این برنامه است، با سازنده این مستند یعنی دارن آرونوفسکی صحبت کرده و به او گفته که من نمی‌خواهم جلوی دوربین این خبر را به او بگویم. ما باید یک صحبت خصوصی داشته باشیم تا ببینیم اصلاً می‌خواهد با عموم مخاطبان در اینباره صحبت کند یا نه.»

حتما ببین: 4 بهترین فیلم های عاشقانه که باید ببینید!

پوستر مستند جدید کریس همسورث:

کریس همسورث آلزایمر گرفت

همسورث گفته که پزشکان معتقدند احتمال این که او به آلزایمر مبتلا شود ۸ تا ۱۰ برابر حالت معمول است. ستاره نقش ثور در فیلم Thor: Love and Thunder و دنیای سینمایی مارول گفته که پدربزرگ او هم به این بیماری مبتلا است و به‌نوعی این یک مسئله ارثی در خانواده آن‌ها است. وی در بخشی از این مستند کمی تأمل کرده و می‌گوید:

«این واقعاً حسی را در من برانگیخت تا بخواهم کمی استراحت کنم و از حرفه کناره بگیرم. از وقتی که نمایش را به پایان رساندیم، شروع به تکمیل کارهای نیمه کاره‌ای که برای آن‌ها قرارداد بستیم کردم. وقتی کارهایم را تمام کنم، می‌خواهم به خانه بروم و زمان زیادی را به استراحت بپردازم. دوست دارم بیشتر با بچه‌ها باشم، با همسرم باشم.»

این مطلب را از دست ندهید: ناراحتی و شوک هانده ارچل: خواهرزاده دو ساله ام سرطان گرفته!

ددلاین گزارش داده که این بازیگر درحال حاضر نقش خود در فیلم‌های Extraction 2 و Furiosa، اسپین آف مد مکس به پایان رسانده است. همسورث تأکید دارد که نمی‌خواهد بیش از حد این موضوع را دراماتایز کند.

او خاطر نشان کرد که تشخیص پزشکان صرفاً یک نگرانی بوده و یک تشخیص قطعی نیست. درواقع او قصد دارد که نگرانی خود بابت بیماری را در همین مستند رها کند تا بینندگانی که در شرایط مشابهی قرار دارند، یاد بگیرند که اقدامات پیشگیرانه‌ای وجود دارد که می‌توان برای جلوگیری از ابتلا به آلزایمر انجام داد.

«این طور نیست که من استعفای خودم را امضا کرده باشم و بگویم که تا چند ماه دیگر کار تمام است، خوشبختانه وضعیت تا این حد بد نیست.»

همچنین ببینید: هیلاری سوانک محبوب میلیون دلاری در 48 سالگی به آرزوی خود رسید!

حقایق جالب درباره کریس همسورث

او می‌خواست طراح مد و فشن باشد

امروزه ما کریس همسورث را با نقش ثور می‌شناسیم، اما اگر این بازیگر علاقه غریزی اصلی اش را دنبال می‌کرد شاید به هیچ عنوان وارد عرصه بازیگری نمی‌شد. در واقع علاقه به خیاطی باعث شد که او ابتدا بخواهد طراح مد شود.

ظاهراً این مرد تنومند و خوش سیما که علاقه زیادی به کار‌های بیرون از خانه دارد و یک بار هنگام ماهیگیری در استرالیا با چاقو خودش را زخمی کرده، به همان اندازه که در نقش ثور با پتک خود خوب عمل می‌کند در کار دوزندگی و جادو کردن با نخ و سوزن نیز ماهر است.

به گفته خودش، کریس بیشتر کودکی خود را در منطقه «اوت بک» (Outback) در کنار پدرش که در مزرعه‌های پرورش گاو کار می‌کرد گذرانده است. پس انداز‌ها و صرفه جویی‌ها باعث شد که خانواده او بتوانند مقدار قابل توجهی پول جمع کنند، اما همچنان در مورد هزینه‌های زندگی نگرانی‌هایی وجود داشت.

از آنجایی که خانواده کریس توانایی خرید لباس‌های باکیفیت بالا و گرانقیمت برای خود را نداشتند، کریس تصمیم گرفت خودش لباس هایش را بدوزد. این علاقه او عمر بسیار کوتاهی داشت.

او خود در این باره چنین گفته است: «به یاد دارم که برخی الگو‌های دوزندگی را خریده یا بدست می‌آوردم و سعی می‌کردم شلوار و این جور چیز‌ها ببافم. اما فکر نمی‌کنم که در این کار موفقیت چندانی کسب کرده باشم».

شاید جالب باشد: آناشید حسینی با کیف 100 میلیونی و ساعت 500 میلیونی حاشیه ساز شد!

رقابت با برادرانش نزدیک بود به نوعی او را به کشتن بدهد

اگر شما نیز گاهی اوقات برادران همسورث را اشتباه می‌گیرید تنها نیستید. برادران کریس، لیام و لوک همسورث نماد و خلاصه خوش چهرگی در هالیوود هستند و بسیار غیرمنتظره است که آن‌ها به یک اندازه مشهور نیستند.

این سه در طول دوران نوجوانی خود با رقابت بزرگ شدند، بخصوص بین کریس و برادر کوچکترش لیام. در مصاحبه‌ای با دیلی میل، لیام همسورث که سابقه بازی در فیلم‌های «بازی‌های گرسنگی» (Hunger Games) را در کارنامه دارد تایید کرده که رقابت بین او و کریس گاهی اوقات به خشونت کشیده می‌شد: «رقابت ما در دوران کودکی کمی شریرانه بود، کمی شبیه بازی‌های گرسنگی و آسیب‌هایی با سلاح‌ها داشتیم».

در یکی از این رویارویی ها، این دو در آشپزخانه بر سر یک توستر دعوا می‌کنند که ناگهان لیام یک چاقو برداشته و به سمت کریس پرت می‌کند. دسته چاقو به پیشانی کریس می‌خورد: «اگر می‌خواستم با نوک دیگرش به او ضربه می‌زدم. این تنها یک پرتاب هشداری بود».

نزدیک بود کریس نقش ثور را به برادر کوچکترش واگذار کند

نزدیک بود ظاهر ثور تفاوت‌های زیادی به ثور کنونی داشته باشد یا دستکم علیرغم شباهت‌های ظاهری کریس و لیام همسورث می‌توانست کمی متفاوت‌تر باشد. قبل از اینکه کریس همسورث نقش ثور را برای خود تثبیت کند نزدیک بود برادر کوچکش در رقابتی دیگر برتری خود را به برادر بزرگ ترش ثابت کند. کریس در مصاحبه‌ای با ونیتی فر تصدیق کرده که اولین تست بازیگری او برای نقش ثور چندان راضی کننده نبوده است. با این وجود تست بازیگری لیام برای این نقش خیلی خوب پیش رفته و در جمع ۴ نفر نهایی قرار گرفت. درو گودارد و جاس ودون (کارگردان انتقام جویان) که هر دو در فیلم «کلبه‌ای در جنگل» (The Cabin In the Woods) با کریس کار کرده بودند از این که برادر کوچکتر توانسته عملکرد بهتری نسبت به کریس داشته باشد حیرت زده شده بودند.

کریس خود در این باره چنین گفته است: «آن‌ها گفتند چرا اسم تو لعنتی در نفرات نهایی نیست؟ و من گفتم با من تماس نگرفته اند. آن‌ها گفتند این دیوانگی است و من با خودم گفتم اگر هر کدام از ما این نقش را بدست آورد خوب است و آن‌ها گفتند به هیچ وجه و آن شخص باید تو باشی.». وقتی که بار دیگر تست‌های بازیگری آغاز شد، جاس با کن [کن براناگ، مسئول انتخاب بازیگران]تماس گرفته و گفت به کریس یک شانس دیگر بده». به لطف نقش محوری در فرانچایز «انتقام جویان» کریس نتوانسته در پروژه‌های قابل توجه دیگری حضور داشته باشد. او در مورد کار‌های دیگر خود چنین گفته است: «چند فیلمی که هیچ کسی اهمیتی به آن‌ها نمی‌دهد».

هدف اول او از بازیگری پرداخت هزینه خرید خانه پدر و مادرش بود

هدف کریس همسورث از ورود به عرصه بازیگری کمک به پدر و مادرش بعد از یک سری مشکلات مالی بود. کریس در مصاحبه‌ای در این مورد چنین گفته است: «ما با پول بسیار کمی بزرگ شدیم و اینکه به عنوان یک بچه هر هفته به صحبت‌های پدر و مادرم در مورد هزینه‌ها گوش می‌دادم درمانده شده بودم و نوعی فشار را روی خودم حس می‌کردم.

با خودم گفتم کاری که باید بکنم این است. باید پول دربیاورم و هزینه خانه آن‌ها را بدهم. پس با خودم فکر کردم بازیگر خواهم شد و در اوج بی تجربگی به این دنیا وارد شده و شروع به دادن تست بازیگری کردم».

او بعد از اینکه فهمید برادرش، لیام، برای بازی در سریال خانوادگی «همسایگان» (Neighbours) هفته‌ای ۹۰۰ دلار دستمزد می‌گیرد تصمیم گرفت او نیز وارد این عرصه شود.

بدین ترتیب کریس در ابتدا در سال ۲۰۰۲ نقشی بسیار کوتاه در یک اپیزود از سریال «همسایگان» بدست آورد، اما در سریال خانوادگی «خانه و دورتر» (Home and Away) در نقش کیم هاید موفقیت بسیار بیشتری کسب کرد.

این روز‌ها این بازیگر کار‌هایی بسیار بیشتر از پرداخت قسط‌های خانه پدر و مادرش می‌تواند انجام دهد. در هنگام نوشتن این مطلب، کریس در یک عمارت بسیار بزرگ ۹ میلیون دلاری در بایرون بَی استرالیا زندگی می‌کند.

مطالب مرتبط:

بخوانید: سارا پولسون: پدرو پاسکال یک مهاجر فقیر بود و من پول غذای او را می دادم!

حتما ببینید: سریال شانتارام با بازی چارلی هونام: چشمان ما دروغ می‌گویند!

حتما بخوانید: 8 بهترین فیلم های لئوناردو دیکاپریو که اگر نبینید ضرر بزرگی کرده اید!

راز جوانی پزشک دهکده در 70 سالگی!: عمل نکرده ام، روزه میگیرم

لب نازک سلبریتی ها: سلبریتی های زنی که نمی خواهند تزریق ژل انجام دهند!

پشیمانی سوپرمدل از عمل بینی: مرا “خواهر زشت جیجی حدید” صدا می زدند!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 18 =

دکمه بازگشت به بالا