;
سینمافرهنگ و هنر

8 بهترین فیلم های لئوناردو دیکاپریو که اگر نبینید ضرر بزرگی کرده اید!

بهترین فیلم های لئوناردو دیکاپریو: در این مقاله به معرفی و بررسی بهترین فیلم های دیکاپریو یکی از بهترین بازیگران تاریخ سینما خواهیم پرداخت با مجله اینترنتی گفتنی همراه باشید.

تهیه کردن یک فهرست از بهترین فیلم‌های لئوناردو دی کاپریو بدون شک بسیار سخت خواهد بود و تمام فیلم‌های او پتانسیل حضور در این فهرست را دارند.

دی‌کاپریو در سال ۱۹۷۴ میلادی در لس‌آنجلس آمریکا متولد شد و در همان دوران نوجوانی و در ۱۵ سالگی حرفه بازیگری خودش را آغاز کرد و در همان سال‌های آغازین حرفه خود با حضور در فیلم‌هایی فراموش‌نشدنی مانند تایتانیک و رومئو و ژولیت به شهرت و محبوبیت زیادی رسید.

حتما ببینید: سریال شانتارام با بازی چارلی هونام: چشمان ما دروغ می‌گویند!

بهترین فیلم های لئوناردو دیکاپریو

1. فیلم The Great Gatsby
فیلم گتسبی بزرگ

کارگردان: باز لورمن
نویسنده: باز لورمن
بازیگران: لئوناردو دی‌کاپریو، توبی مگوایر، کری مولیگان، جوئل اجرتون
تاریخ اکران: سال ۲۰۱۳ میلادی
میانگین امتیازات The Great Gatsby در IMDB: ۷.۲ از ۱۰
مقاله بهترین فیلم های لئوناردو دی‌کاپریو را با فیلمی آغاز می‌کنیم که احتمالا اگر مطالعه رمان‌های مختلف باشید رمان محل اقتباس آن را تابه‌امروز خوانده‌اید، رمان بسیار محبوبی با همین نام اثر اف. اسکات فیتزجرالد که در سراسر دنیا محبوبیت بسیار زیادی دارد و فیلم The Great Gatsby محصول سال ۲۰۱۳ را می‌توانیم یکی از بهترین اقتباس‌ها از روی آن بدانیم. فیلمی که به تهیه‌کنندگی باز لورمن توسط استودیو Village Roadshow Pictures با بودجه‌ای ۱۵۰ میلیون دلاری اولید شد و فروش ۳۵۰ میلیون دلاری را پشت‌سر گذاشت.

حتما ببین: تام هنکس: بهترین فیلم های تام هنکس که باید دید

داستان فیلم همان‌طور که از عنوانش مشخص است درباره شخصیتی به نام جی گتسبی جریان دارد ولی داستان با شخصیتی به نام نیک آغاز می‌شود که یکی از سربازان حاضر در جنگ‌جهانی نخست بوده و در یک بیمارستان روانی تحت درمان است. او برای دکترش داستان شخصی به نام جی گتسبی را تعریف می‌کند و همین داستا‌ن‌ها روند اصلی داستان فیلم را شکل می‌دهند. فیلم The Great Gatsby توانست در بخش بهترین طراحی صحنه و بهترین طراحی لباس برنده جایزه اسکار شود.

بخوانید: ناراحتی و شوک هانده ارچل: خواهرزاده دو ساله ام سرطان گرفته!

بهترین فیلم های لئوناردو دیکاپریو

2. Catch Me If You Can
فیلم اگر می‌تونی من را بگیر

کارگردان: استیون اسپیلبرگ
نویسنده: جف ناتانسون
بازیگران: لئوناردو دی‌کاپریو، تام هنکس، کریستوفر واکن، امی آدامز
تاریخ اکران: سال ۲۰۰۲ میلادی
میانگین امتیازات Catch Me If You Can در IMDB: ۸.۱ از ۱۰
فیلم Catch Me If You Can مانند بسیاری از فیلم‌های دی‌کاپریو بیوگرافی شخص مهمی را به‌تصویر می‌کشد و یک فیلم اقتباسی بسیار جذاب به‌شمار می‌رود. شخصیت فرانک ابگنیل جونیور یکی از مشاوران امنیتی ایالات متحده آمریکا است که بیشتر شهرت خود را به‌دلیل جعل اسناد و جعل چک، کلاهبرادی و حقه‌های مختلف کسب کرده است. او در دهه‌ ۶۰ میلادی توانست با جعل چک‌هایی به ارزش چهار میلیون دلار در ۲۵ کشور جهان به ثروت زیادی برسد؛ او این کار را زمانی انجام داد که تنها ۱۶ سال داشت.

ببینید: چرا لباس سبز پوشیدن آلیسنت های تاور در عروسی رینیرا معنای بدی دارد؟

بهترین فیلم های لئوناردو دیکاپریو

این فیلم یکی از نخستین فیلم‌هایی به‌شمار می‌رود که دی‌کاپریو را در نقش یک کلاهبردار و خلافکار حرفه‌ای به‌تصویر می‌کشد و برخلاف نظر بسیاری از منتقدین سینما که قبل از اکران این فیلم عقیده داشتند دی‌کاپریو تنها برای نقش‌های رومانتیک مناسب است، این ستاره‌ی سینما نشان داد که توانایی بالایی در ایفای نقش‌های مختلف دارد. فیلم Catch Me If You Can در سال ۲۰۰۲ میلادی به تهیه‌کنندگی استیون اسپیلبرگ توسط استودیو Amblin Entertainment با بودجه‌ای ۵۲ میلیون دلاری تولید شد و فروش بسیار عالی ۳۵۲ میلیون دلاری را در گیشه‌ها تجربه کرد.

بهترین فیلم های لئوناردو دیکاپریو

3. فیلم عاشقانه دیکاپریو Romeo + Juliet
فیلم رومئو + ژولیت

کارگردان: باز لورمن
نویسنده: باز لورمن
بازیگران: لئوناردو دی‌کاپریو، کلیر دینز، برایان دنهی، جان لگویزمائو
تاریخ اکران: سال ۱۹۹۶ میلادی
میانگین امتیازات Romeo + Juliet در IMDB: ۶.۷ از ۱۰
دقیقا یک سال قبل از نقش‌آفرینی در فیلم فراموش‌نشدنی تایتانیک، لئوناردو دی‌کاپریو با نقش‌آفرینی در یک فیلم عاشقانه و به‌تصویر کشیدن یکی از مهم‌ترین داستان‌های عاشقانه تاریخ توانست استعداد بسیار بالای خودش در بازیگری را به رخ اهالی سینما بکشد و همین فیلم یکی از مهم‌ترین دلایل انتخاب او برای نقش جک در فیلم تایتانیک به‌شمار می‌رفت. فیلم رومئو + ژولیت در سال ۱۹۹۶ میلادی زمانی‌که دی‌کاپریو ۲۲ سال سن داشت با اقتباس از نمایشنامه بسیار معروف رومئو و ژولیت به نویسندگی ویلیام شکسپیر با بودجه‌ای ۱۵ میلیون دلاری تولید شد و فروش بسیار خوب ۱۵۰ میلیون دلاری را به نام خودش ثبت کرد.

راز جوانی پزشک دهکده در 70 سالگی!: عمل نکرده ام، روزه میگیرم

بهترین فیلم های لئوناردو دیکاپریو

داستان فیلم درباره همان نمایشنامه معروف ویلیام شکسپیر جریان دارد و سعی می‌کند نسخه‌ای مدرن شده از آن داستان محبوب را به‌تصویر بکشد. بااین‌حال به‌خاطر وفاداری کامل به داستان و دیالوگ‌های اصلی آن نمایشنامه توانست تحسین‌ بسیاری از منتقدین و اهالی سینما را به‌دست آورد و از آن به‌عنوان یکی از بهترین اقتباس‌های ساخته شده درباره داستان رومئو و ژولیت یاد می‌شود. اگر به داستان‌های عاشقانه علاقه دارید و دوست دارید فیلم‌های نسبتا قدیمی‌تر لئوناردو دی‌کاپریو را تماشا کنید، تماشای این فیلم را از دست ندهید.

بهترین فیلم های لئوناردو دیکاپریو

4. فیلم The Basketball Diaries
فیلم خاطرات بسکتبال

کارگردان: اسکات کالورت
نویسنده: برایان گولوباف
بازیگران: لئوناردو دی‌کاپریو، مارک والبرگ، لورین براکو، برونو کیربی
تاریخ اکران: سال ۱۹۹۵ میلادی
میانگین امتیازات The Basketball Diaries در IMDB: ۷.۳ از ۱۰
فیلم خاطرات بسکتبال را می‌توانیم سکوی پرتاب بزرگی بدانیم که لئوناردو دی‌کاپریو را به شهرت رساند. نقش‌آفرینی او در این فیلم به‌قدری شگفت‌انگیز بود که بسیاری از منتقدین اعتقاد دارند نفش‌آفرینی دی‌کاپریو در این فیلم یکی از سه نقش‌آفرینی برتر او درمیان تمام آثاری که در آن‌ها حضور داشته، به‌شمار می‌رود. فیلم The Basketball Diaries با اقتباس از روی رمانی با همین نام اثر جیم کارول که شخصیت اصلی داستان نیز به‌شمار می‌رود و به تهیه‌کنندگی لیز هلر توسط استودیو Island Pictures با بودجه‌ای بسیار محدود تولید شد و در گیشه‌ها فروشی معادل با ۲.۵ میلیون دلار را تجربه کرد.

داستان فیلم درباره دورانی پرفرازونشیب از زندگی جیم کارول، نویسنده کتاب خاطرات بسکتبال جریان دارد. در دوران دبیرستان او علاقه زیادی به بسکتبال پیدا می‌کند و دوست دارد که به یک ستاره بسکتبال در آمریکا تبدیل شود ولی مشکلی بسیار مهم و خطرناک به نام مواد مخدر درمقابل او قرار می‌گیرد. پس از اینکه دوست صمیمی او یعنی بابی جان خودش را از دست می‌دهد، جیم به‌طرز خطرناکی استفاده از مواد مخدر را افزایش می‌دهد تا جایی که تمام مسیر زندگی او به خطر می‌افتد. همین موضوع و داستان جذاب و البته تأثیرگذار آن دوران از زندگی جیم کارول به داستان اصلی این فیلم سینمایی تبدیل می‌شود.

بخوانید: سارا پولسون: پدرو پاسکال یک مهاجر فقیر بود و من پول غذای او را می دادم!

بهترین فیلم های لئوناردو دیکاپریو

5. فیلم Gangs of New York
فیلم دارودسته‌ ی نیویورکی

کارگردان: مارتین اسکورسیزی
نویسنده: جی کاکس، استیون زایلیان
بازیگران: لئوناردو دی‌کاپریو، دنیل دی لوئیس، کامرون دیاز، جان سی ریلی
تاریخ اکران: سال ۲۰۰۲ میلادی
میانگین امتیازات Gangs of New York در IMDB: ۷.۵ از ۱۰
پیدا کردن یک فیلم ضعیف با حضور دنیل دی لوئیس به‌هیچ‌وجه کار آسانی نیست. حالا اگر در آن فیلم لئوناردو دی‌کاپریو حضور داشته باشد و کارگردانی آن برعهده کارگردانی مانند مارتین اسکورسیزی قرار گرفته باشد که قطعا قبل از تماشای آن مطمئن خواهیم بود که با فیلمی فوق‌العاده طرف هستیم. فیلمی که در مراسم اسکار در ۱۰ بخش مختلف نامزد کسب جایزه اسکار شد ولی به‌طور عجیبی در تمام بخش‌ها دستش از آن جایزه کوتاه ماند. فیلم Gangs of New York با اقتباس از رمانی با همین نام به تهیه‌کنندگی آلبرتو گریمالدی توسط استودیو Touchstone Pictures با بودجه‌ای ۱۰۰ میلیون دلاری تولید شد و در گیشه‌ها فروشی معادل با ۱۹۵ میلیون دلار را پشت‌سر گذاشت.

بهترین فیلم های لئوناردو دیکاپریو

داستان فیلم درباره جنگ‌هایی میان آمریکایی‌های بومی و ایرلندی‌های مهاجر جریان دارد که در سال‌های ۱۸۴۰ تا ۱۸۶۰ در شهر نیویورک بارها با یکدیگر درگیر شدند و تلفات زیادی دادند. بیلی بوچر با نقش‌آفرینی دی لوئیس پس از کشتن سردسته ایرلندی‌ها به‌طور موقت این جنگ را به نفع آمریکایی‌ها به پایان می‌رساند تا اینکه پس از ۱۶ سال پسری به نام آمستردام با بازی دی‌کاپریو برای گرفتن انتقام پدرش سعی می‌کند به‌طور مخفیانه در ظاهر یک فرد آمریکایی وارد گروه آمریکایی‌ها به رهبری بیلی بوچر شود. بااین‌حال او در این مسیر کار سختی دارد و اگر یک نفر از هویت او آگاه شود جانش به خطر خواهد افتاد. با تماشای این فیلم علاوه‌بر لذت بردن از یک فیلم خوب می‌توانید از نقش‌آفرینی استادانه دنیل دی لوئیس و لئوناردو دی‌کاپریو نهایت لذت را ببرید.

بهترین فیلم های لئوناردو دیکاپریو

6. فیلم Revolutionary Road
فیلم جاده انقلابی

کارگردان: سم مندس
نویسنده: جاستین هیث
بازیگران: لئوناردو دی‌کاپریو، کیت وینسلت، مایکل شنون، کاترین هان
تاریخ اکران: سال ۲۰۰۸ میلادی
میانگین امتیازات Revolutionary Road در IMDB: ۷.۳ از ۱۰
فیلم جاده انقلابی درباره یک زوج خوشحال جریان دارد که در ایالت کنتیکت در آمریکا زندگی می‌کنند ولی این خوشحال بودن رفته‌رفته از بین می‌رود. این دو برای فرار از دست روزمرگی تصمیم می‌گیرند به پاریس نقل مکان کنند تا به کمک زندگی کردن در این شهر روح تازه‌ای در ازدواج آن‌ها دمیده شود ولی بااین‌حال فرانک خیلی دل خوشی از این تغییرات ندارد و زندگی در مکان جدید و رخ دادن تغییرات زیاد در زندگی شادی خاصی را برای او به ارمغان نیاورده است. همین مشکلات رفته رفته مشکلات بزرگ‌تری را در زندگی آن‌ها شکل می‌دهند.

داستان این فیلم روایت‌گر درام موجود در مشکلات زناشویی و زندگی مشترک بسیاری از زوج‌های دنیا است که به‌خوبی به‌تصویر کشیده شده است و با دغدغه‌مندی این مشکلات را برای مخاطبانش باز می‌کند. فیلم Revolutionary Road در سال ۲۰۰۸ میلادی با اقتباس از رمانی با همین نام اثر ریچارد ییتس به تهیه‌کنندگی بابی کوهن و سم مندس توسط استودیو Paramount Vantage با بودجه‌ای ۳۵ میلیون دلاری تولید شد و در گیشه‌ها فروش نسبتا خوبی معادل‌با ۷۷ میلیون دلار را تجربه کرد. اگر درمیان فیلم‌های دی‌کاپریو به‌دنبال فیلمی نسبتا آرام می‌گردید این فیلم گزینه مناسبی برای شما به‌شمار می‌رود.

بهترین فیلم های لئوناردو دیکاپریو

7. فیلم Titanic
فیلم تایتانیک

کارگردان: جیمز کامرون
نویسنده: جیمز کامرون
بازیگران: لئوناردو دی‌کاپریو، کیت وینسلت، بیلی زین، کتی بیتس
تاریخ اکران: سال ۱۹۹۷ میلادی
میانگین امتیازات Titanic در IMDB: ۷.۹ از ۱۰
به فیلمی رسیدیم که نه‌تنها یکی از بهترین فیلم های لئوناردو دی‌کاپریو به‌شمار می‌رود که یکی از بهترین فیلم‌های عاشقانه تاریخ و یکی از به‌یادماندنی‌ترین آثار ساخته شده در این صنعت بزرگ تلقی می‌شود. پس از درخشش در فیلم رومئو + ژولیت، دی‌کاپریو بار دیگر با نقش‌آفرینی در یک فیلم عاشقانه توانست نام خودش را بزرگ‌تر کند؛ به‌طوری‌که خیلی‌ها دی‌کاپریو را اولین‌بار به‌خاطر بازی در فیلم تایتانیک شناختند. این فیلم در سال ۱۹۹۷ به تهیه‌کنندگی جیمز کامرون توسط استودیو Paramount Pictures با بودجه‌ای ۲۰۰ میلیون دلاری تولید شد و فروش خیره‌کننده ۲.۲ میلیارد دلاری را تجربه کرد که این فیلم را به یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما تبدیل کرده است.

بهترین فیلم های لئوناردو دیکاپریو

به احتمال فراوان با داستان کشتی تایتانیک آشنایی کامل دارید؛ داستانی که درباره شخصیت رز، دختری ۱۷ ساله و ثروتمند جریان دارد که مجبور به ازدواج با شخصی شده که به‌هیچ‌وجه علاقه‌ای به او ندارد. او در راه رفتن به آمریکا و تن دادن به این ازدواج سوار بر کشتی تایتانیک می‌شود و یک شب تصمیم می‌گیرد خودش را به دریا بیاندازد ولی جوان فقیر و البته زیبایی به نام جک او را از این تصمیم منصرف می‌کند و همین موضوع باعث شکل‌گیری علاقه عمیقی میان جک و رز می‌شود. اگر هنوز فیلم تایتانیک را تماشا نکرده‌اید، تماشای آن را بدون شک در الویت قرار دهید چراکه تماشای یکی از بهترین فیلم‌های عاشقانه تاریخ سینما را از دست داده‌اید.

بهترین فیلم های لئوناردو دیکاپریو

 8. فیلم Django Unchained
فیلم جنگوی رها شده

کارگردان: کوئنتین تارانتینو
نویسنده: کوئنتین تارانتینو
بازیگران: لئوناردو دی‌کاپریو، جیمی فاکس، کریستف والتس، ساموئل ال. جکسون
تاریخ اکران: سال ۲۰۱۲ میلادی
میانگین امتیازات Django Unchained در IMDB: ۸.۴ از ۱۰
مشکلات افراد سیاه پوست و برده داری در سال‌های نه‌چندان دور در کشور آمریکا همیشه یکی از موضوعات مهم سینمای این کشور محسوب می‌شود و فیلم Django Unchained با کارگردانی کوئنتین تارانتینو به‌خوبی دست روی این مشکلات گذاشته است. البته بسیاری از اهالی سینما اعتقاد دارند که مسائل مربوط‌به برده‌داری در این فیلم با تحریف‌های زیادی روبه‌رو شده ولی بااین‌حال نمی‌توانیم تاثیرگذاری داستان فیلم را انکار کنیم. فیلم Django Unchained در سال ۲۰۱۲ به تهیه‌کنندگی رجینالد هالدین توسط استودیو Columbia Pictures با بودجه‌ای ۱۰۰ میلیون دلاری روی پرده سینماها رفت و فروش عالی ۴۳۰ میلیون دلاری را پشت‌سر گذاشت.

بهترین فیلم های لئوناردو دیکاپریو

داستان فیلم درباره یک شکارچی جایزه‌بگیر به نام دکتر شولتز جریان دارد که یک برده سیاه‌پوست به نام جنگو را می‌خرد تا با کمک او بتواند سه برادر خلافکار را دستگیر کند. پس از این اتفاق و کشتن آن سه برادر، دکتر شولتز طبق قولی که به جنگو داده بود به او کمک می‌کند تا همسرش را که در اختیار یک فرد بی‌رحم و ثروتمند به نام کلوین کندی است را نجات دهند ولی بدون شک در این مسیر کار راحتی پیش روی نخواهند داشت و مشکلات بزرگ و خطرناکی سر راه آن‌ها قرار می‌گیرند که داستان اصلی فیلم را شکل می‌دهند.

نظر شما همراهان عزیز و همیشگی مجله اینترنتی گفتنی درباره بهترین فیلم های لئوناردو دی کاپریو چیست؟ به‌نظر شما جای کدام یک از فیلم‌های این بازیگر محبوب در این مقاله خالی است؟ نظر خودتان را با ما و سایر مخاطبان به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط:

لب نازک سلبریتی ها: سلبریتی های زنی که نمی خواهند تزریق ژل انجام دهند!

5 فیلم شگفت انگیز برای زمانی که واقعاً می خواهید احساساتی شوید

همچنین ببینید: هیلاری سوانک محبوب میلیون دلاری در 48 سالگی به آرزوی خود رسید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + هفده =

دکمه بازگشت به بالا