;
سینمافرهنگ و هنر

انیمه مرد اره ای یا چینسامن: شیاطین از ترس‌های انسان‌ها متولد می‌شوند

انیمه مرد اره ای یا چینسامن: اگر به دیدن انیمه علاقه دارید بخش فرهنگ و هنر امروز را از دست ندهید. انیمه چینسا من (مرده اره‌ای /Chainsaw Man) یکی از انیمه های مورد انتظار ۲۰۲۲ است که استودیو ماپا (MAPPA) وظیفه‌ی ساخت آن‌را برعهده دارد.

چینسامن یک انیمه در سبک شونن، اکشن و ماورءالطبیعه است که با تم گور و دارک فانتزی به ماجراجویی قهرمان‌هایش در دنیایی مملو از موجودات شیطانی و شیطان‌کش‌هایی با انگیزه‌های رنگارنگ می‌پردازد.

همان‌طور که از انیمه‌های با تم گور انتظار داریم در انیمه مرد اره ای یا چینسامن هم خشونت و کشتار به‌شدت دیده می‌شود. درحالی‌که همه‌چیز تحت‌تأثیر شخصیت‌هایی نامتعادل و منحصربه‌فرد است که حس تعلیقی بین خنده و وحشت در تعامل بین آن‌ها رقم می‌خورد. بااین‌حال در شروع داستان و آشنایی با فضای آن یک حس قوی کلیشه‌ای بودن هم همراه اجزای مختلف چینسامن دیده می‌شود که البته سازنده‌ها هم در خروج از این آشناپنداری تلاش خوبی دارند.

حتما ببینید: سریال شانتارام با بازی چارلی هونام: چشمان ما دروغ می‌گویند!

خلاصه داستان انیمه مرد اره ای یا چینسامن

داستان در دنیایی شبیه سال ۱۹۹۷ رخ می‌دهد که شیاطین (آکوما) از ترس‌های انسان‌ها متولد می‌شوند. شیاطینی خطرناک و بدسرشت که قدرت آن‌ها براساس ترسی است که برمی‌انگیزند و بین جهنم و زمین سرگردان هستند.

از طرفی انسان‌ها هم می‌توانند با این شیاطین قرارداد ببندند تا از قدرت آن‌ها استفاده کنند. مثلا در قسمت اول با یک شیطان زامبی روبه‌رو می‌شویم که می‌تواند اعضای یاکوزا را مثل زامبی‌هایی تحت فرمان خود درآورد.

در سمت مقابل هم افرادی شیطان‌کش متخصص برای شکار و نابودی این موجودات شیطانی فعالیت می‌کنند. البته شیاطین در شرایطی خاص می‌توانند در بدن انسان‌های مرده ساکن شوند و خاطرات و شخصیت آن‌ها را به‌دست آورند. به‌علاوه شیاطینی که شمایل طبیعی انسان‌ها را دارند با انسان‌ها خوب هستند.

دنجی، قهرمان داستان، پسری جوان و افسرده است که با فروش چند عضو بدنش و کار به‌عنوان یک شیطان‌کش قصد دارد بدهی پدر مرحومش را به یاکوزا بپردازد.

دنجی به کمک سگش پوچیتا که مسلح به یک اهریمن اره‌برقی است از طرف یاکوزا مامور کشتن موجودات شیطانی می‌شود، درحالی‌که تقریبا تمام پولی را که کسب می‌کند باید به رئیس یاکوزا بدهد. در دنیایی که اهریمن برای دوام، نیاز به ازبین‌بردن افراد شیطان‌کش دارد، زندگی دنجی همیشه در خطر است.

این را هم ببینید: انیمه آئوآشی را باید حتما ببینید اگر به فوتبال علاقه دارید

درحالی‌که رویای دنجی داشتن یک زندگی معمولی مثل سایر جوانان است، اما انگار قرار نیست این اتفاق هیچگاه به‌وقوع بپیوندد، چراکه تاریخ مصرف او برای یاکوزا به شکل دلخراشی به‌پایان می‌رسد.

مرگ برای دنجی به‌خاطر قراردادی که به پوچیتا اجازه می‌دهد با او ادغام شود به تعویق می‌افتد و دنجی به ترکیبی از انسان و شیطان تبدیل می‌شود که توانایی اره‌برقی پوچیتا را به‌دست می‌آورد. درادامه آشنایی با ماکیما که یک شکارچی شیطان از سازمان امنیت دولتی است باعث می‌شود دنجی در قالبی جدید به‌دنبال رویاهایش برود.

مانگای مرد اره ای یا چینسامن

خالق مانگای چینسامن تاتسوکی فوجیموتو متولد ۱۹۹۳ است و آثار دیگری هم مثل مانگای Fire Punch و وان‌شات Look Back را در کارنامه دارد. اما شهرت این مانگاکای جوان (که هنوز عکسی از خود منتشر نکرده) با چینسامن رقم خورد و حالا این اولین اثر اوست که به انیمه تبدیل شده است. جلد اول مانگای چینسامن در سال ۲۰۱۸ در مجله شونن جامپ منتشر شد و به‌خاطر خشونت بالا و فضای تاریک داستان بسیار مورد توجه علاقمندان قرار گرفت.

سازندگان انیمه مرد اره ای یا چینسامن

چینسامن انیمه‌ای است که از روند و منطق اتفاقات گرفته تا رفتار کاراکترها در بافتی جنون‌آمیز پیچیده شده. سازنده‌ها هم از خالق مانگا تا انیماتورها و کارگردان انیمه تا اینجا در این راه چیزی کم نگذاشته‌اند. اما با کمی دقت در تیتراژها آغاز و انتهای انیمه می‌توانیم به ادی دین آن‌ها به فیلم‌های سینمایی معروف و خاصی پی ببریم که اغلب اشاره‌های رمزگذاری‌شده‌ی جالبی به اجزای داستان انیمه هم دارند.

مطالب جالب برای خواندن:

همچنین ببینید: هیلاری سوانک محبوب میلیون دلاری در 48 سالگی به آرزوی خود رسید!

بخوانید: سارا پولسون: پدرو پاسکال یک مهاجر فقیر بود و من پول غذای او را می دادم!

گروه سنی 18 تا 24 سال چه فیلم هایی دوست دارند؟ فیلم آواتار 2 در صدر است!

شوک عجیب برای طرفداران ثور: کریس همسورث آلزایمر گرفت!

8 بهترین فیلم های لئوناردو دیکاپریو که اگر نبینید ضرر بزرگی کرده اید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + بیست =

دکمه بازگشت به بالا