;
فرهنگ و هنرهنرمندان

بازیگران ایرانی با اصالت عرب و خوزستانی + عکساشون

بازیگران ایرانی با اصالت عرب: کم نیستند خوانندگان، بازیگران و هنرمندان ایرانی که زاده و یا بزرگ شده خوزستان و جنوب ایران هستند. برخی بازیگران خوش چهره و جذاب کشور اهل خوزستان و عرب تبار هستند. بازیگران ایرانی با اصالت عرب را بشناسید. برای آشنایی با هنرمندان و بازیگرانی که اهل خوزستان هستند بخش فرهنگ و هنر از سری مطالب هنرمندان مجله گفتنی را از دست ندهید.

این هم جالبه: زهرا داوودنژاد سلطان نوشابه را می شناسید؟+ معرفی و عکس

بازیگران ایرانی با اصالت عرب + عکساشون

سوگل طهماسبی

بازیگران ایرانی با اصالت عرب2

بازیگران ایرانی با اصالت عرب، سوگل طهماسبی 25 بهمن ماه 1364 در اهواز متولد شد و 16 سال بیشتر نداشت که با انتخاب بازیگری و برای ادامه مسیر زندگی اش در دنیای هنر راهی تهران شد.

این بازیگر جوان بازی در سریال هایی چون برادر ، کیمیا ، بچه مهندس ، گاندو ، سلام آقای مدیر ، دنگ و فنگ روزگار ، روزهای بهتر ، شکوه یک زندگی ، گشت ویژه ، فاصله ها و… را در کارنامه هنری اش دارد.

این مطلب هم جالبه: بازیگران غیر ایرانی سینما را می شناسید؟ + معرفی 4 بازیگر

لیندا کیانی

بازیگران ایرانی با اصالت عرب1

بازیگران ایرانی با اصالت عرب، لیندا کیانی در 23 شهریور 1359 در آبادان به دنیا آمد. او دارای یک خواهر و 4 برادر است. او تحصیلات خود را تا کنون تا مقطع کارشناسی ارشد فلسفه ادامه داده است. فعالیت های هنری را با شرکت در دوره های آموزش بازیگری در کلاس های آموزشی تحت نظارت محمدرضا شریفی نیا و آزیتا حاجیان آغاز کرد.

با معرفی شریفی نیا، وارد مجموعه بازیگران سریال تلویزیونی ساعت شنی شد و با بازی در این مجموعه تلویزیونی در نقش مهتاب، توجه علاقه مندان سینما را به بازی و توانایی های خود جلب کرد.

این هم جالبه: همسران واقعی سلمان خان و دختر و پسرانش+ عکس و بیوگرافی

مریم کاویانی

بازیگران ایرانی با اصالت عرب3

بازیگران ایرانی با اصالت عرب، مریم کاویانی در سال 1349 در اهواز متولد شد. او دارای مدرک کارشناسی ارشد پرستاری می باشد. اولین کار او یک اثر سینمایی به نام رویای جوانی به کارگردانی نادر مقدس بود و پس از آن تردست، اسپاگتی در هشت دقیقه، مخمصه و هوو به ایفای نقش پرداخت.

اما با مجموعه او یک فرشته بود کار علیرضا افخمی که در رمضان سال 84 از تلویزیون پخش شد به شهرت رسید. سالها پیش برای اولین بار ازدواج کرد و حاصل این ازدواج یک پسر است که 21 سال دارد. خانم بازیگر برای دومین بار ازدواج کرد و همسر دوم او رامین مهمانپرست سفیر سابق ایران بود که از هم جدا شدند.

این هم جالبه: صدیقه کیانفر بازیگر فیلم آپارتمان شماره 13 در 87 سالگی کنار همسرش + عکس و بیوگرافی

حمید فرخ نژاد

بازیگران ایرانی با اصالت عرب5

بازیگران ایرانی با اصالت عرب، حمید فرخ نژاد در 28 فروردین ماه سال 1348 در آبادان متولد شد. او تحصیل کرده رشته کارگردانی تئاتر در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. خانم جلیلی فر همسر آقای فرخ نژاد است. وی طراح صحنه و لباس می باشد که کار سریال مرد هزار چهره نیز در کارنامه وی به چشم می خورد.

آشنائی و ازدواج حمید فرخ نژاد و خانم جلیلی فر در دوران دانشکده بوده که خانم جلیلی رشته طراحی صحنه و حمید فرخ نژاد نیز در رشته کارگردانی تحصیل می کردند. حاصل ازدواج این زوج هنری یک فرزند می باشد.

این هم جالبه: مینو شیخان بازیگر سریال هفت سر اژدها از زندگی لاکچری تا مسافر کشی!+ عکس

محسن چاوشی

بازیگران ایرانی با اصالت عرب4

بازیگران ایرانی با اصالت عرب، محسن چاوشی حسینی 8 مرداد 1358 در خرمشهر به دنیا آمد. چاووشی خواننده، آهنگساز، ترانه سرا و تنظیم کننده سبک پاپ و راک می باشد.

محسن چاوشی اصالتی کرد تبار دارد ولی بخاطر شغل پدرش که کارمند شرکت نفت خرمشهر بود به آنجا مهاجرت کردند و محسن در خرمشهر متولد شد. او فرزند پنجم خانواده است و سه برادر و دو خواهر دارد.

بعد از اشغال خرمشهر در زمان جنگ، محسن چاوشی در سن 4 سالگی به همراه خانواده اش به شهرهای کرمانشاه و مشهد مهاجرت کردند وی تا سن 14 سالگی در این شهر زندگی کرد و پس از آن به تهران آمد.

حمید عسکری

بازیگران ایرانی با اصالت عرب6

بازیگران ایرانی با اصالت عرب، حمید عسکری خواننده جوان موسیقی پاپ کشورمان 20 مهرماه سال 1357 در آبادان متولد شد. این خواننده پاپ اصالتا اهل شیراز است اما مادرش در هنگام تولد او در آبادان بود و بنابراین حمید عسکری متولد آبادان است.

اما چند سال بعد از تولد خانواده او به شهرستان لنجان زرین دشت اصفهان مهاجرت کردند و این خواننده پاپ بزرگ شده این شهر است. حمید عسکری در خانواده ای شش نفره متولد شد و دو خواهر و یک برادر دارد.

نادر سلیمانی فرد

بازیگران ایرانی با اصالت عرب7

بازیگران ایرانی با اصالت عرب، نادر سلیمانی متولد 14 اسفند 1345 در آبادان یکی از بازیگران مجموعه های طنز سینما و تلویزیون می باشد. او تا 14 سالگی در منطقه ارتشی های کارون آبادان بود، بعد از شروع جنگ به شهرستان ارسنجان فارس آمد و پس از چندین سال حضور در ارسنجان به جهت کار و تحصیل در رشته بازیگری و زندگی به تهران مهاجرت نمود.

نصر الله رادش

بازیگران ایرانی با اصالت عرب8

بازیگران ایرانی با اصالت عرب، نصرالله رادش متولد 12 آذر 1345 در آبادان یکی از بازیگران مطرح فیلم ها و مجموعه های طنز سینما و تلویزیون ایران است.

وی با بازی در مجموعه پرواز 57 به کارگردانی مهران مدیری به تلویزیون آمد. رادش با مجموعه «ساعت خوش» به شهرت رسید. پس از چند سال با ایفای نقش «حیف نون» در مجموعه «باغ مظفر» به کارگردانی «مهران مدیری» نامش دوباره بر سر زبان ها افتاد.

داریوش فرهنگ

بازیگران ایرانی با اصالت عرب9

بازیگران ایرانی با اصالت عرب، داریوش فرهنگ درخشانی در 6 آذر ماه سال 1326 در آبادان و در خانواده ای متوسط به دنیا آمد. او پس از درگذشت پدرش در 8 سالگی به همراه خانواده به شهر کرمان-جوپار (زادگاه مادرش) مهاجرت کرد. مادر وی از طایفه اصیل و سرشناش شهیدی زندی جوپار می باشد.

دوران دبستان و دبیرستان را در کرمان گذراند و پس از آنکه در دانشگاه پذیرفته شد به تهران رفت. او در سال 1352 در رشته کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران فارغ التحصیل شد.

نوشته های مشابه

78 دیدگاه

  1. من خوزستانی هستم،،خانم کیانی و طهماسبی بختیاری هستند و عرب نیستند،،البته خانم کاویانی هم عرب نیست،،متاسفانه تصور خیلی ها که خوزستانی نیستند، این هست که هر کسی که در خوزستان و بخصوص در اهواز و آبادان متولد شده و زندگی میکند،عرب ایرانی هستند،البته عرب های ایران هم ایرانی هستند و هموطن ما و باعث افتخار،،ولی چون خبر اشتباه هست باید تصحيح بشه،،
    حدود ۶۰ درصد مردم خوزستان فارس و اغلب بختیاری هستند و از هموطنان ترک و قشقایی و لر و حدود ۴۰ درصد نیز عرب ایرانی هستند.

  2. اشتباه شما اینست که فکر میکنید همه خوزستانی ها عرب هستند . بجز فرخ نژاد هیچکدام عرب نیستند

  3. خوزستانی ها ک همه عرب نیستند پس نگرانش یا قلم شما غلط می باشید. خوزستان از اقوام مختلف عرب بختیاری کرد اهوازی و… تشکیل شده است. اشتباه شما و خیلی افراد دیگر این است ک فکر میکنند هر کسی متولد خوزستان است عرب می باشند، عرب هم یکی از اقوام در خوزستان محسوب می شود جهت اطلاع شما و خیلی افراد دیگر

  4. درست است که این هنرمندان همه اهل خوزستان هستند ولی هیچ کدام عرب نیستند طهماسبی بختیاری است بقیه هنرمندان هم آبادانی هستند، این باور غلطی هست که همه خوزستانی ها عرب هستند

  5. ما مخلص همه مردم عرب زبانمون چبویژه هنرمردان عرب زبان ایرانی مان هستیم چشم دشمن کور شه الهی

  6. اینایی که اسم بردین تا جاییکه منه خوزستانی اطلاع دارم شاید غیر از یکی دونفر که لونم مطمئن نیستم عرب نبودن، شاید همه عربایه ایران خوزستانی باشن ولی همه ی خوزستانیا عرب نیستن… بهتر بود بنویسید بازیگران خوزستانی😕😕

  7. این جای خوشوقتی و افتخار که عزیزان هموطن عرب این چنین در عرصه هنر کشور حضور موفق و چشمگیر داشته آمد اما بنظر میاد نگارنده متن بدون تحقیق کافی هر متولد خوزستانی را عرب دانسته حتی آنهایی را که خودش در متن کرد تبار یا شیراز ی و .. معرفی می نماید در ضمن یاد آور می شود که خوزستان متشکل از اقوام مختلف است ، در مورد برخی از نامبردگان معروف است که فرضا بختیاری هستند .

  8. عزیز
    من خودم عربم
    اما هر خوزستآنی عرب نیست
    از فامیلشونم میشه فهمید
    طهماسبی ها،کیانی ها
    لطفا تیتر رو عوض کنید

  9. اینا کجا عربن. خوزستانی هستن ولی عرب نیستن که ابادانی و بختیاری و فارس بودن. ولی اینا عرب نیستن

  10. با احترام به قوم اصیل و محترم عرب در خوزستان ولی این مطالب و معرفی افراد اصلأ درست نیست و بدون هیچ مطالعه ای صورت گرفته چون بیشتر این هنر پیشه ها بختیاری هستند

  11. عجب! پس چرا هر کسی که تو استان خوزستان زندگی می کنه از آبادان و اهواز تا خرمشهر رو نوشتی عرب هستند؟ عربهای خوزستان طوایف خودشون رو دارند.اما بسیاری ازمردم آبادان و خرمشهر و اهواز فارس هستند که خیلبشون بخاطر شرکت نفت،پدرانشون به آبادان یا خرمشهر و اهواز مهاجرت کردندپدربزرگ مادری من هم تو شرکت نفت بود و مادر و خاله های من هم آبادان بدنیا آمدند ولی اهل سمیرم اصفهان هستند و تابستونها بر میگشتند سمیرم.همینطور خیلی ازدوستهامون..تا اونجا که من میدونم اکثر این هنرمندانمون آبادانی فارس هستند مثل نادر سلیمانی،حمیدفرخ نژاد،داریوش فرهنگ و….طهماسبی های خوزستان هم اصالتا بختیاری هستند.اهواز تشکیل شده از فارسها،بختیاری ها و عربها…معمولا عشیره های عرب و فامیلهاشونم مشخصه…پس الزاما هر کسی که آبادان یا خرمشهریا اهواز متولد شده یا زندگی می کنه عرب نیست.
    با احترام به هموطنان عرب ایران زمین.

  12. اشتباه نوشتیدمطالعه بیشتری داشته باشیدهرکی تولدخوزستان باشه عرب نیست اقوام زیادی دراین خطه زندگی میکنن کافی بودسرچ میکردیدبهترمینوشتید

  13. سلام
    این اسامی که گفته شده همه خوزستانی و جنوبی هستند
    اما اصالت عرب ندارند و بیشتر این افراد بختیاری هستند
    درضمن در بین مردم خوزستان مسأله قومیت درحال رنگ باختن هست
    ولی شما باید از داریوش فیاضی اسم میبردید که اصالت عرب داره و از نوادگان شیخ سبحان و از طایفه بزرگ نبهانی هستند و خانواده ایشان از برزگان عرب هستند

  14. با سلام. ببخشید این بازیگران که نوشتین همشون عرب نیستن. همه این بازیگران اهل خوزستان هستن ولی بهتر است بدانید نصف بیشتر جمعیت استان خوزستان فارس (لر و بختیاری) هستن

  15. سلام هنرمندانی که معرفی کرده اید اصالت عرب ندارند بلکه از قومیت‌های مختلف هستند که در شهرهای خوزستان متولد شده و زندگی کرده اند. این نکته را نیز متذکر میشوم که در خوزستان اقوام مختلفی زندگی می کنند و بخشی از آنها عرب هستند.

  16. مگه هر کی خوزستانیه عربه؟ توی خوزستان اقوام زیادی هست که عرب ها هم جزو اونها هستن همه این هنرپیشه ها هم که گفتی اصلا عرب نیستن یا بختیاری هستن یا شوشتر دزفولی که البته شوشتر و دزفولی ها هم اکثرا اجدادشان به لرها و بختیاریها میخوره یعنی از نژاد اونا هستن ساکن شوشتر و دزفول شدن

  17. با سلام وخسته نباشید
    واقعا این مطلب جالب بود تا حالا نمی‌دونستم ک این بازیگران اصالت عرب خوزستان هستند. دمتون گرم

  18. من خودم عرب هستم واز طائفه بنی شاکر قحطانی هستم متأسفانه تمام بازیگرانی که نام برده شدند هیچ کدام عرب نیستن مثلآ خانم لیندا کیانی لر اهل چارمحال هستن و خانم سوگل طهماسبی بختیاری واصالتا شهرکردی هستن ،نادر شیرازی ،رادش مسجد سلیمان ، و.و.و. هیچ کدوم 100٪عرب نیستن حتی عربی را متوجه وقادر به صحبت کردن هم نیستن هرگردی که گردو نیست😘😍
    با تشکر

  19. من نمی دونم شمایی که این مطلب گذاشتید چه قدر از اقوام خوزستان اطلاع دارید؟
    از نظر شما هر کسی که در خوزستان زندگی کنه یا دنیا بیاد عرب هست؟
    در خوزستان دو قوم عرب ولر بختیاری بیشترین جمعیت رو دارند سایر اقوام مانند دزفولی ،شوشتری ،بهبهانی ترک قشقایی و کرد هم هستند که جمعیت کمتری دارند سایر افراد هم از نقاط مختلف کشور بدلیل فرصت های کاری که از دیرباز بواسطه وجود صنایع مختلف از قبیل نفت ، پتروشیمی ،فولاد ،نیشکرو….در این استان وجود دارد جذب این استان شده آمد و اکنون نسل دوم و سوم شأن هم اینجا زندگی می کنند این هنرمندانی که نام بردید عرب نیستند خان طهماسبی ،کیانی ،کاویانی از بختیاری های خوزستان هستند محسن چاوشی اصالتا کرد هست و نصرالله رادش اصالتا بهبهانی هست بقیه هم تا جایی که من می دونم عرب نیستند
    ای کاش قبل گذاشتن این مطلب اقدام به شناخت اقوام می کردید باید توجه داشته هر کسی که در خوزستان بدنیا اومده و زندگی می کند لزوما عرب نیست
    رمضانی از اهواز

  20. اینا که گفتید همه خوزستانی هستن اما هیچکدوم عرب نبود همه فارس بودن
    چرا فکر میکنید خوزستانی ها عرب هستن؟
    با احترام به اعراب عزیز فکر میکنم شما هیچ اطلاعی از اقشار خوزستان ندارید
    جمعیت غالب در خوزستان اتفاقا فارس هستن
    بیشتر روستاهای اطراف اهواز و شوش و شهر های حمیدیه و سوسنگرد و باوی هویزه عرب هستن و اکثریت ساکنین اهواز و آبادان فارس هستن
    شهرهای مثل دزفول شوشتر ایذه باغملک لالی اندیمشک رامهرمز تقریبا همه فارس هستند
    اینجا همه اقشار به هم احترام میزارن و با هم زندگی میکنن💐

  21. کیانی و طهماسبی بختیاری خوزستانی هستند. بازیگران عرب این لیست نادر سلیمانی و رادش و فرخ نژاد هستند آقای رضا فیاضی و استاد ناصر تقوایی رو هم فراموش کردید.چاووشی خودش خرمشهری هست ولی اصالتا اجدادش مال کرمانشاه هستند

  22. متاسفانه آمارتون اشتباهه و هیچکدام از این افراد عرب نیستند ،لازمه بدونید که تنها ۳۰ درصد خوزستان عرب هستند و الزاما هرکس تو خوزستان به دنیا بیاد عرب نیست

  23. باسلام آقا جان این هنرپیشه ها خوزستانی هستند ولی عرب نیستند
    اقوام دیگری مانند بختیاری هم درخوزستان زندگی میکنندگویش اقوام جنوبی با برادران عرب فرق دارند بیشتر این هنرپیشه بختیاری هستند

  24. هرکی خوزستان بدنیا اومد که حتما عرب نیست، کرد و لر تو خوزستان زیادن
    چاوشی کرد و‌معاجر به خرمشهر بودن، طهماسبی لر هست و الی اخر

  25. تا جایی که من از خانواده خانم طهماسبی خبر دارم ایشون لر بختیاری هستند و اصلا از قوم شریف عرب نیستند لطفا در خبر هاتون حتما از صحت وسقم اون خبر مطمئن باشید بعد خبر رو نشر بدهید. با تشکر

  26. سلام
    شما محل تولد رو دال بر تعلق به فرد به یک تبار خاص دونستید. این نشانه ناآشنایی نویسنده مقاله با محیط خوزستان هست. خانم تهماسبی، کیانی، کاویانی بختیاری هستن. بقیه عزیزانی هم که اسم بردید به جز آقای عسکری عرب نیستند.

  27. الکی تیتر نزنید اینها هیچکدام عرب نیستند ..مگر هرکسی آبادانی یا خوزستانیه عربه ..یا بختیاری هستند یا عرب یا شوشتری یا دزفولی هستند یا از بوشهر و شیراز آمدند ..اینها که گفتی عرب نیستند .

  28. نویسنده چقدر بی اطلاع بوده که فکر کرده هرکس متولد اهواز هست عرب هست. اکثر اینا بختیاری هستن و اصلا عرب نیستن. یه سرچ میکردی لااقل

  29. باسلام
    بنظرم باید قبل از انتشار مطلب یک مقدار تحقیق می کردید
    مثلاً خانم طهماسبی بختیاری است آقای رادش بهبهانی است آقای فرخ نژاد آبادانی و فارس است . خانم کاویانی فرای است
    خانم کیانی فارس است
    حمید عسکری فارس است و هیچ کدام عرب نیستند
    قرار نیست هرکس که بچه خوزستانه عرب باشه .
    کل جمعیت عرب زبان خوزستان 32 درصد از جمعیت استان را تشکیل می دهد .
    پس دقت بفرمایید

  30. هر کس متولد خوزستان باشه عرب نیست . من خودم متولد خرمشهرم. هیچکدوم ارز این اشخاص اصالت عرب ندارن . محسن چاوشی اصالت کرد داره و به جز سوگل طهماسبی که نمیدونم مابقی بختیاری و فارس هستند اطلاعات اشتباه رتبه و شان شما رو پایین میاره

  31. اینها بشترشان لر هستند و خوزستان مهد لر است با احترام به تمام خواهر و برادرهای عربمان خوزستان مهد لر است و عرب ها مهاجر

  32. اکثر اینها عرب نیستن. خخخ هر کس در اهواز متولد میشه زندگی می‌کنه که عرب نیست در خوزستان 75درصد خوزستان غیر عرب زبان هستن

  33. درود،،نمیشه تاکیدداشت متولدین خوزستان عرب هستند،،لرها،،لک ها،،واقوام دیگرساکن این دیارند،،گواینکه هیچکدام ازین هنرمندان نامبرده سابقه ی بازی وبیان وخوانندگی بازبان عربی درکارنامه ی خودندارند

  34. اینها هیچ کدوم به جز نادر سلیمانی وحمید فرخ نژاد
    عرب نیستن چرا همه رو عرب فرض کردین
    بیسترشون بختیاری ،کرمانی ،شیرازیو…هستن

  35. بابا شما هنوز فرق اصالت عرب و متولد شدن در یکی از شهرهای خوزستان رو نمیدونید😳😳
    یعنی هر کس که در خوزستان متولد بشه عربه و هر عرب اصیلی که در یک شهر دیگه متولد بشه اصالتش رو از دست میده ؟؟؟؟؟
    خوزستان از استانهاییه که قومیت‌های زیادی در شهرهاش زندگی میکنن در خوزستان هم عرب هست هم فارس هست هم لر هست هم بختیاری هست هم ترک هست هم قشقایی هست.
    ممکنه یه ترک از پدر و مادر اصیل ترک در اهواز به دنیا بیاد بعد اون میشه عرب ؟؟؟؟؟؟!!!!!!!
    میگه فلانی مادرش شیرازی بود اما برای تولد بچش اومد اهواز به همین خاطر جز اعراب حساب شده 😳😳😳😳
    خب حالا که از اهواز رفته اصفهان اصفهانی حسابش کن😳

  36. اینا هیچ کدامشون عرب نیستن
    طهماسبی و کیانی از اقوام اصیل بختیاری هستن
    رادش و فرخ نژاد هم عرب نیستن…
    فقط 40 درصد اهوازیا عرب هستن…

  37. متاسفم از نویسنده این نوشته . هر کسی را متولد خوزستان بوده را عرب تبار می داند من خودم متولد آبادان هستم و فارس هستم . خوزستان شامل شامل اقوام عرب و فارس و لر هستند که برادرانه کنار هم زندگی می کنند

  38. باسلام وتبریک نوروز
    مابختیاریها چندین سال است که در جوار عرب زبانان خوزستان زندگی میکنیم و تاکنون مشکلی باهمدیگر نداشته و از همجواری با این قوم مهمان نواز راضی هستیم؛عرب زبانان خوزستان علی رغم رسم و زبان متفاوت نسبت به خاک و سرزمینمان ایران بسیار متعصب بوده و خودرا عضو جدایی ناپذیر ازاین مرز وبوم میدانند
    درود بر غیرتشان👏🙏

  39. دلیل نمیشه هر کس متولد خوزستان باشه عرب باشه…اینها که نام بردی شاید هیچ کدوم عرب نباشن…چندتاشو که میدونم بختیاری و فارس هستن
    البته که مردم عرب زبان هم جمعیت قابل توجهی در خوزستان داره

  40. هر کس خوزستانی هست از قوم محترم عرب نیست اینا که گفتی یکی دو تاش شاید بقیه که اصلا نیستند دو سوم خوزستان گویش ایرانی دارند

  41. چرا بدون مطالعه و تحقیق در مورد اصل و نسب هنرمندان اظهار نظر میکنید؟ آیا هر شخصی در خوزستان بدنیا آمده عرب است؟ آیا هر شخصی در تهران بدنیا آمده ترک است؟
    عربهای خوزستان کمتر از ۳۰درصد جمعیت این استان را تشکیل میدهند و مابقی را قوم بزرگ لر و بختیاری و شوشتری و دزفولی و همچنین مهاجران اصفهانی و ….تشکیل میدهند
    لیندا کیانی و سوگل طهماسبی و حمید عسکری اصالت بختیاری دارند و خانم کاویانی دزفولی هستند و داریوش فرهنگ و نصرالله رادش و نادر سلیمانی با اصالت های بندری و شیرازی و کرمانی و متولد آبادان هستند

    باید در خوزستان متولد و رشد کرده باشی تا متوجه شوی اصالت و نسب ها چگونه است

    مشکل اینجاست که اکثر هموطنان تصویری که از خوزستان دارند همان تصوری است که از فیلم ها و سریال ای ۲ زاری صدا و سیما دارند و آنکه مردم خوزستان همگی لباس عربی ( دشداشه) پوشیده اند و همیشه در حالت جنگی بسر میبرند😥😅

  42. یعنی هر کس در آبادان و خرمشهر و اهواز به دنیا بیاد عرب هست !؟
    این چه منطقی هست ؟ ایران عرب اصیل ندارد و همه عرب زبان هستند

  43. اطلاعاتتون رو کامل کن بعد خبر بزارید
    ما تو خوزستان عرب و بختیاری همه برادر هستیم ولی از اینهایی که گذاشتی فقط ۳ تا اصالت عرب هست بقیه اصالت بختیاری دارن

  44. چون خوزستانی هستن نوشتید با اصالت عرب؟؟؟؟؟سطح اطلاعات تون از خوزستانی ها همینه که فکر میکنید همشون عرب هستن..متاسفم واقعا..خوزستان هم شوشتری داره هم دزفولی هم لر هم کرد ..عرب های خوزستان هم تو دو سه تاشهر هستن و یه قسمتی از اهواز..تیترتون کاملااا اشتباه هست

  45. متاسفانه نویسنده این مقاله درکی از عرب و فارس بودن ندارد و اینکه هر کس در آبادان یا خرمشهر بدنیا آمده عرب هست نشانه بی اطلاعی نویسنده است و همانطور که خود نویسنده می نویسد آقای چاوشی کرد تبار هست چگونه اصالت عرب دارد
    لطفا قبل از نوشتن هر مقاله ای کمی تحقیق کنید

  46. خداوکیلی رو چه حساب سوگل طهماسبی رو تیتر میزنی بازیگر عرب خودش میگه من بختیاری ام بعد میگین عربه
    خدا شفاتون بده

  47. مگه هر کی خوزستانیه عربه؟ مگه چند درصد خوزستان عرب هست از نظر شما؟ این بازیکنا که شما نام بردید به جز یکی یا دو نفر همه بختیاری، لر یا فارس هستند

  48. دلیل نمی شود کسی که در خوزستان دنیا اومده اصالتن عرب باشه! بسیاری از آبادانی ها، خرمشهریها، اهوازیها و…… عرب نیستند، پدر و مادر و اجدادشان عرب نبوده اند!

  49. حمید فرخ نژاد عرب نیست دوستان ،قنواتیه که یه قومیت بینابین لرها، بهبهانیها و بندریها در خوزستان هستش که در ماهشهر و آبادان و خرمشهر و اهواز هستن و فامیلشون هم قنواتیه مثل خودم …
    نادر سلیمانی اتفاقا بختیاری هست. لیندا هم که از آبادنی های بختیاری هستش و سوگلم که مشخصه پیجش رو ببینید متوجه اصالتش میشین
    نصرالله رادش بهبهانیه
    حسین سهیلی زاده کارگردان ،اصالت شوشتری دارن
    سیروس مقدم وناصرتقوایی هم هردو پسرخاله و بختیاری هستند
    افسانه پاکرو قشقاییه آبادانه که ریشه در هفتکل دارن رضا فیاضی ،مهدی یراحی، عطیه غبیشاوی و… اینها از عرب زبانان عزیزمون هستن
    قومیت ناشناخته تو خوزستان زیاده لرکی(ترکیب لر وترک) ،لک (ترکیب لر و کرد)، عرب کمری( ترکیب لر و عرب) ،قنواتی، دزفولی ،شوشتری و بهبهانی که اصلا تو ایران به رسمیت شناخته نمیشن متاسفانه…
    و دوستان یه چیز دیگه هم بگم لهجه جنوبی که تو سربالای ایرانی نشونتون میدن لهجه بختیاریها، بندریا ،قنواتیها و کلا گویش غالب فارسهای آبادانه
    و لهجه اعراب عزیز وقتی می‌خوان فارسی صحبت کنند شبیه لهجه ناخدا در سریال پایتخت هستش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا