;
فرهنگ و هنرهنرمندان

بیوگرافی محمدرضا عارف و همسر و پسرانش + عکس جوانی محمدرضا عارف در آمریکا

محمدرضا عارف متولد ۲۷ آذر ۱۳۳۰ در یزد، سیاست مدار است. فارغ التحصیل لیسانس مهندسی برق دانشگاه تهران، فوق لیسانس و دکترای برق مخابرات از دانشگاه استنفورد آمریکا می باشد و حالا سیاست مدار مشهور است. در بخش فرهنگ و هنر از سری مطالب هنرمندان بیوگرافی محمدرضا عارف را بخوانید و تصاویر خانوادگی وی را مشاهده کنید. با مجله گفتنی همراه باشید.

پدرش حاج میرزا احمد عارف از بازاریان سرشناس و خادم امام حسین (ع) بود که مجالس روضه خوانی برگزار می کرد، محمدرضا چهار خواهر و دو برادر دارد.

این هم جالبه: همدم جدید رضا رویگری جایگزین زن جوانش+ عکس های تکان دهنده

نبوغ ریاضی تا اول کشوری

محمدرضا عارف از کودکی نبوغ ذاتی در علم ریاضی داشت، او در سال ۱۳۴۸ وقتی ۱۸ ساله بود در مسابقات کشوری در رامسر مقام اول ریاضی را آورد. در سال ۱۳۴۹ با رتبه ۲ کشوری در کنکور رشته برق دانشگاه تهران قبول شد و در سال ۵۴ با استفاده از بورس تحصیلی دانشگاه صنعتی اصفهان راهی آمریکا شد.

جوانی محمدرضا عارف
عکس جوانی محمدرضا عارف

او در سال ۱۳۵۵ فوق لیسانس را گرفت و در سال ۱۳۵۹ وقتی ۲۹ ساله بود دکتری برق مخابرات را با معدل ۴ از ۴ اخذ کرد و به ایران بازگشت.

ازدواج و همسر محمدرضا عارف

محمدرضا عارف در سال ۵۶ بعنوان دبیر انجمن اسلامی ایران در آمریکا فعال بود او طی نامه ای به انجمن های ایران می خواهد دختری برای ازدواج به او معرفی کنند. در پی این نامه حمیده مروج دختر دانشجوی ۲۱ ساله پزشکی به او معرفی شد و این دو پس از مدت کوتاهی در سال ۵۶ با هم ازدواج کردند.

محمدرضا عارف و همسرش

فرزندان محمدرضا عارف

ثمره ازدواج دکتر عارف و همسرش ۳ فرزند پسر است. پسر اول فارغ التحصیل برق از کشور سوئیس، پسر دوم فوق لیساس برق دانشگاه شریف و پسر سوم فارغ التحصیل پزشکی است، عارف سه نوه دارد.ج

عکس خانوادگی محمدرضا عارف
عکس خانوادگی محمدرضا عارف

عارف بعد از بازگشت به ایران در سال ۱۳۵۹ در ۲۹ سالگی به شرکت مخابرات رفت و به معاونت رسید، یکسال بعد سرپرست شرکت مخابرات شد. او سپس معاون دانشجویی وزارت فرهنگ و آموزش عالی و قائم مقال این وزرات خانه هم نایل آمد، او همچنین از سال ۶۰ تا ۷۳ استاد دانشگاه صنعتی اصفهان بود.

ریاست دانشگاه تا وزارت

از سال ۶۹ تا ۷۶ قائم مقام وزیر در هیئت ممیزه بود، از سال ۷۳ – ۷۶ رئیس دانشگاه تهران شد، او در سال ۷۶ در دولت خاتمی به مدت ۴ سال وزیر پست و تلگرام و سپس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور بود. از سال ۸۰ تا ۸۴ در دولت دوم خاتمی معاون اول کشور بود.

وی رئیس هیئت مدیره بنیاد باران، استاد دانشگاه صنعتی شریف، عضو شورای انقلاب فرهنگی، عضو فرهنگستان علوم و از سال ۸۱ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

سارا محبی

سارا محبی هستم فارغ التحصیل سینما از دانشگاه علم و فرهنگ علاقه زیادی به دنیای سینما و اخبار و مطالب این حوزه دارم. دوست دارم جدیدترین اخبار مرتبط با سلبریتی ها رو دنبال کنم و اون ها رو با شما عزیزان هم به اشتراک بگذارم. سایر علایق: نوشتن، نقاشی و یوگا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + هشت =

دکمه بازگشت به بالا