;
فرهنگ و هنرهنرمندان

جکی چان ثروتمندترین بازیگر آسیا از دختر همجنسگرا تا پسر قاچاقچی اش + عکس های خصوصی

بیوگرافی جکی چان یکی از شناخته‌شده‌ترین و تأثیرگذارترین شخصیت‌های سینمایی در جهان است که طرفداران گسترده‌ای در جهان دارد. او ستاره‌های شهرت پیاده‌روی ستارگان، هنگ کنگ و پیاده‌روی مشاهیر هالیوود را کسب کرده‌است. او همچنین یک نیکوکار شناخته‌شده در سطح جهانی است و از سوی مجلهٔ فوربز به عنوان یکی از ۱۰ چهره برتر خیریه شناخته شده‌است. در سال ۲۰۱۵، فوربز دارایی خالص او را ۳۵۰ میلیون دلار تخمین زد و تا سال ۲۰۱۶، او دومین بازیگر پردرآمد جهان بود. در حال حاضر میزان ثروت او 400 میلیون دلار تخمین زده می شود. متاسفانه زندگی شخصی این هنرمند و مشکلات او با فرزندانش برای او طبق صحبت های با رسانه بسیار سخت و مشکل است. با یک مطلب دیگر از معرفی هنرمندان در بخش فرهنگ و هنر مجله اینترنتی گفتنی همراه باشید.

این هم جالبه: عکس های شیک و باکلاس بانو تِدِه بیرون سریال جومونگ 3 که باورت نمیشه!

جکی چان

این هم جالبه: عمو مهربان و خاله رویا زن و شوهر برنامه کودک بیرون تلویزیون+ عکس های خصوصی

بیوگرافی جکی چان

فانگ سی‌لونگ (انگلیسی: Fang Shilong؛ متولد ۷ آوریل ۱۹۵۴) که با نام جکی چان شناخته می‌شود، بازیگر، فیلم‌ساز، رزمی‌کار و بدل‌کار اهل هنگ کنگ است. او برای سبک مبارزهٔ آکروباتیک اسلپ‌استیک، زمان‌بندی خنده‌دار در اجرا و بدل‌کاری‌های نوآورانه‌اش که معمولاً خودش آن را اجرا می‌کند شهرت دارد. چان از دههٔ ۱۹۶۰ مشغول به بازیگری بوده و در بیش از ۱۵۰ فیلم ایفای نقش کرده‌است. او یکی از محبوب‌ترین ستاره‌های فیلم‌های اکشن در تاریخ است. در سال ۲۰۱۶ جایزهٔ اسکار افتخاری به او اهدا شد.

جکی چان 2

«جکی چان» بازیگر معروف فیلم‌های اکشن در سال ۱۹۵۴ در هنگ کنگ به‌دنیا آمد. پدرش «چارلز چان» و مادرش «لی‌لی چان» در سفارت فرانسه در هنگ کنگ کار می‌کردند.

نام جکی چان از زمانی بر روی او گذاشته شد که او در استرالیا کار می‌کرد و مردم و صاحب کار او را جکی صدا می‌زدند.

وضعیت مالی خانواده چان آن‌قدر نامناسب بود که آنان می‌خواستند جکی پنج ساله را در برابر هزار و پانصد دلار به یک دکتر انگلیسی بفروشند، اما از کارشان منصرف شدند و تصمیم گرفتند برای یافتن کار بهتر به استرالیا مهاجرت کنند اما جکی را در سن هفت سالگی به یک پانسیون در هنگ کنگ فرستادند.

جکی از هفت سالگی به مدت ده سال، یعنی تا سال ۱۹۷۱ نزد استادی به‌نام «یوشان یوان» عملیات آکروبات، کونگ‌فو، اپرای چینی، پانتومیم و آواز را آموخت. ۸ ساله بود که در فیلم «هفت شانس کوچولو» نقش کوتاهی را بازی کرد. سپس به‌عنوان بازیگر خردسال در فیلم‌های موزیکال هنگ کنگی فعالیت داشت. او در خیابان مشاهیر آمریکا و خیابانی در هنگ کنگ دارای ستاره است. جکی چان به ۱۱ زبان از جمله: اسپانیایی، انگلیسی، فرانسوی، ژاپنی، روسی و آلمانی تسلط کامل دارد.

این هم جالبه: عکس های تغییرات بازیگران سریال روزی روزگاری بعد 33 سال + بخش دوم

فعالیت هنری

جکی چان در شروع فعالیت خود به عنوان بازیگر بدلکار و سیاه لشکر در فیلم اژدها وارد می شود و خشم اژدها (از معروف ترین فیلم های بروسلی) نقش داشت.

او در سال 1971 به عنوان شروع حرفه ای در یک فیلم رزمی به نام ببر کوچک کانتون ظاهر شد و پس از یک سال در فیلم خشم اژدها یکی از معروف ترین فیلم های بروس لی بازی کرد. او در این فیلم نقش بدلکار را داشت و کسی او را نمی شناخت.

جکی چان 3

او در همین سال در فیلم پر فروش مار در سایه عقاب و فیلم کمدی استاد مست بازی کرد و از آنجا بود که خود را به عنوان مشهور ترین ستاره هنر های رمزی آسیا بعد از بروسلی معرفی کرد.

در سال 1980 جکی چان با بازی در فیلم مبارز خیابانی شهرت جهانی پیدا کرداین فیلم را نیز کارگردان فیلم اژدها وارد می شود کارگردانی کرده است که نام اصلی این فیلم نزاع بزرگ است.

این هم جالبه: مینو شیخان بازیگر سریال هفت سر اژدها از زندگی لاکچری تا مسافر کشی!+ عکس

جکی چان 1

جکی چان بعد از فیلم نزاع بزرگ در سال 1986 در فیلم شمشیر خدایان به ایفای نقش پرداخت. این فیلم که سومین فیلم پر فروش دهه 80 هنگ کونک نیز به شمار می رفت ، یکی از خطرناک ترین تجربه های جکی چان به شمار می آید. او در این فیلم به عنوان یک بدلکار صدمه شدیدی دید. در همین فیلم بود که هنگام یک بدل‌کاری در زمان فیلمبرداری در یوگسلاوی سقوط کرد و استخوان جمجمه‌اش خرد شد و تحت عمل جراحی مغز قرار گرفت. جکی چان در سال ۱۹۹۵ در هنگام بازی درفیلم «جنجال در شهر» مچ پایش شکست. او تاکنون در بیش از ۱۵۰ فیلم بازی کرده‌است. جکی چان هنرپیشه فیلم‌های اکشن سینمای آمریکا، از سوی سازمان ملل متحد به‌عنوان سفیر حسن نیت صندوق حمایت از کودکان بی‌سرپرست (یونیسف) و انجمن کمک به کودکان مبتلا به بیماری ایدز این سازمان انتخاب شد.

این هم جالبه: مریم معترف بازیگر فیلم آپارتمان شماره 13 بعد 34 سال با پسرش در فرانسه!+ عکس و بیوگرافی

ازدواج

جکی چان دو بار ازدواج کرده است:

  • ازدواج اول با لین فنگ-جیا (خواننده و بازیگر تایوانی) در سال 1982 ازدواج کردند و در سال 1999 طلاق گرفتند.
  • ازدواج دوم با خوان لین (بازیگر) در سال 1998 صورت گرفت و تاکنون (25 سال) پابرجا بوده است.
جکی چان 4
جکی چان و همسر اولش لین فنگ-جیا

فرزندان

جکی چان از همسر اول خود صاحب یک پسر، به نام جیسی چان (خواننده و بازیگر) متولد 1982 شد. همچنین چان از رابطه کوتاه مدتی که در سال 1999 با الین وو داشت صاحب یک دختر به نام اتا ان‌جی (Etta Ng) شد. چان تا سال 2015 از وجود دخترش بی اطلاع بود و به صورت کلی دخترش را به عنوان فرزند رسمی خود قبول ندارد.

قاچاق مواد مخدر توسط پسر جکی چان

در سال 2014، جیسی چان، پسر جکی چان، به جرم نگهداری و مصرف ماری‌جوانا در پکن دستگیر شد.، سال 2015 جکی چان به بی بی سی گفت که از خبر شش ماه حبس جیسی چان، پسر بزرگش به دلیل قاچاق مواد مخدر خیلی شرمنده شده است.

جکی چان 5

ازدواج دختر همجنسگرا جکی چان

در سال 2018، اتا ان‌جی ختر 19 ساله جکی چان با دوست دختر 31 ساله کانادایی اش ازدواج کرد! طبق گزارش رسانه ها جکی چان با این ازدواج مخالف بود و در مراسم عروسی حاضر نشد و دخترش نیز از فامیلی پدر استفاده نکرد.

جکی چان 6

در پایان باید گفت با اینکه جکی چان یک هنرمند موفق و چهره جهانی می باشد، با فرزندانش به هیچ وجه ارتباط نزدیکی ندارد و می توان گفت زندگی شخصی ایده آلی با فرزندانش ندارد و از این بابت در گفت گو های مختلف به صورت مستقیم و غیر مستقیم ناراحتی و عدم ارتباط با فرزندانش را تایید کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا